2010 és 2018 között az Európai Unio útjain 51 300 gyalogos és 19 450 kerékpáros vesztette az életét. Cselekedni kell az áldozatszám csökkentéséért!
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) sürgős intézkedéseket sürget annak érdekében, hogy a fenntartható közlekedési módok, például a gyaloglás és a kerékpározás, sokkal biztonságosabbá váljanak. A legfrissebb adatok szerint 2010 és 2018 között az EU területén 51 300 gyalogos és 19 450 kerékpáros vesztette életét. A statisztika értékelése alapján míg a gépjárműben utazók halálozási gyakorisága 3,1 százalékkal csökkent a fent jelzett 8 éves periódusban, addig kerékpáros halálesetek száma évente átlagosan csak 0,4 százalékkal csökkent.
A kerékpáros halálesetek lassú csökkenése egyaránt tükrözi a kerékpározás népszerűségének növekedését, és azt, hogy a hatóságok és a gépjárműgyártók is lemaradásban vannak a a veszélyeztetett úthasználók védelmét célzó megoldások bevezetésében. A gyalogosok és a kerékpárosok, azaz a legsérülékenyebb közúthasználók halálos baleseti számai az EU-ban 2018-ban az összes rögzített közúti baleseti halál 29 százalékát tette ki.
A halálos kimenetelű gyalogos balesetek 99 százalékában, a kerékpárosok halálos balesetek 83 százalékában gépjárművekkel történt ütközés volt a kiváltó ok. Az EU-ban a fenti időszakban közúti balesetben elhunyt kerékpárosok és gyalogosok fele 65 évnél idősebb volt. Az idős emberek általában sérülékenyebbek és nehezebben épülnek fel a súlyos sérülésekből. Európai szintű kihívás, hogy miként lehet javítani a közlekedés biztonságát gyaloglás vagy kerékpározás közben, különösen az olyan magas kockázatú csoportok esetében, mint például az idősek és a gyermekek.
Megoldásként az ETSC jelentés azt javasolja, hogy már a várostervezésben részesítsék előnyben a gyalogos és kerékpáros közlekedőket. Csökkenteni kell a városokban a személygépkocsi használatot, azzal versenyképes tömegközlekedést kell kiépíteni. A nagy gyalogos- és kerékpáros forgalmú városrészekben építsenek ki forgalomcsillapító infrastruktúrát, és alakítsanak ki több 30 km/h maximális sebességű zónákat.
Bővítik a töltő-hálózatot
Elektromos töltők telepítéséhez újabb támogatást kapott az MVM Mobiliti.
Bővítik a töltő-hálózatot
Elektromos töltők telepítéséhez újabb támogatást kapott az MVM Mobiliti.
Melyik a legjobb?
Itthon ismét keresik az év körforgalmát – vajon egy angol körforgalom nyerhetne?
Melyik a legjobb?
Itthon ismét keresik az év körforgalmát – vajon egy angol körforgalom nyerhetne?
Veszélyes vasút
Idén már tizenöt emberéletet követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése: hívta fel a figyelmet a MÁV.
Veszélyes vasút
Idén már tizenöt emberéletet követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése: hívta fel a figyelmet a MÁV.
Dugótipp keddre-szerdára
Az M1-M7 közös bevezetőszakaszán festenek majd burkolati jeleket, emiatt terelések, korlátozások várhatóak a térségben.
Dugótipp keddre-szerdára
Az M1-M7 közös bevezetőszakaszán festenek majd burkolati jeleket, emiatt terelések, korlátozások várhatóak a térségben.
Figyeljenek a jövő héten a sebességükre!
Egy hetes sebességellenőrzési akciót tart a rendőrség az ország közútjain. Ez még egy indok, hogy betartsák a sebességhatárokat!
Figyeljenek a jövő héten a sebességükre!
Egy hetes sebességellenőrzési akciót tart a rendőrség az ország közútjain. Ez még egy indok, hogy betartsák a sebességhatárokat!
Hétfői dugó-tipp
Hétfőtől útfelújítás nehezíti a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megközelítését.
Hétfői dugó-tipp
Hétfőtől útfelújítás nehezíti a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megközelítését.
Ha támogatják, akkor veszik
Háromezernél több elektromos jármű beszerzéséhez kértek már támogatást a cégek.
Ha támogatják, akkor veszik
Háromezernél több elektromos jármű beszerzéséhez kértek már támogatást a cégek.
Hidat mosnak a fővárosban
Hétvégén Budapesten az Árpád híddal folytatódik a hidak tavaszi nagytakarítása.
Hidat mosnak a fővárosban
Hétvégén Budapesten az Árpád híddal folytatódik a hidak tavaszi nagytakarítása.