Szorítsuk le a balesetek számát

2021.11.26. 18:47

Büntetések helyett tudatosítással, oktatással kell elérni, hogy komolyan vegyék a közlekedők a szabályokat. Megértsék, hogy értük vannak, és nem ellenük.

Palkovics László az innovációs és technológiai miniszter a Humda Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által indított „Road Safety – a biztonság az első” elnevezésű országjáró közlekedésbiztonsági oktatási programsorozat győri állomásán elmondta, hogy Európai uniós cél, hogy 2050-re senki ne haljon meg közlekedési balesetben.

A cél teljesítésének több módja is van, és az uniós országok mindegyike más utat választott. Az északi országok a tudatosítást választották, vagyis elmondják, miért kell a közlekedési szabályokat betartani. A déli országokban – Magyarország is inkább ide tartozna – a rendőri eszközök erőteljesebb alkalmazását helyezték előtérbe, míg Európa nyugati felén főleg a technológiai fejlesztésre fókuszálnak – mondta a miniszter. Utóbbi esetében olyan, az utakhoz és az autókhoz kapcsolódó megoldásokat próbálnak bevezetni, amelyek megelőzik a baleseteket. Ide tartoznak egyebek mellett az önvezető járművek is – folytatta.

A miniszter hangsúlyozta, hogy egységes megoldás sehol sincs, de e három megoldás kombinációja segítségével elérhető a 2050-re meghatározott célt. Ugyanakkor e három megoldás közül a tudatosítás eszköze a legfontosabb – fűzte hozzá.  Palkovics László elmondta: a Humdánál ezért a közlekedésbiztonság oktatása az elsődleges cél, amelynek a leghatékonyabb és legjobb eleme az, amikor a gyermekeknek egészen kicsi korban mutatják meg, hogy mitől veszélyes a közlekedés. Hozzátette, hogy a Road Safety sikeres, az országjáró programsorozatnak Győr már a tizedik állomása.  A programsorozaton részt vevő első és második osztályos kisgyermekek közlekedésbiztonsági oktatásának fontosságára kiemelt.

Weingartner Balázs, a Humda elnök-vezérigazgatója sikeresnek nevezte a programsorozatot, amelyen eddig mintegy 20 ezer kisgyermek vett részt. Az oktatás két részből áll, egy elméleti szakaszból, amelyet a gyakorlat követ a felállított tesztpályán, ahol különféle közlekedési szituációkhoz kell alkalmazkodniuk – mondta. Hozzátette, hogy a következő hetekben Veszprémbe, Székesfehérvárra, majd a fővárosba is ellátogatnak, és tavasszal is folytatják a programsorozatot.

Legfrissebbek