Nem utolsósorban a fejlesztések, így a német autóipar támogatása miatt szabályozza a világon először, és így teszi lehetővé a használatát a négyes szintű önvezetésnek a német vezetés.
A Bundestag 2021. május 20-án újabb törvényt fogadott el az önvezető járművekről. Eszerint az automatizált, négyes szintű vezetéssel a számítógép bizonyos útszakaszokra teljes mértékben átveheti az autó irányítását anélkül, hogy egy emberi sofőr ellenőrizné. Azonban vészhelyzetekben a rendszernek az út szélén le kell tudnia állítania a járművet. Ezzel a törvénnyel Németország az első olyan ország a világon, amely lehetővé teszi a járművezető nélküli járművek rendszerszintű működését. A törvény még a Bundesrat jóváhagyására vár.
A szövetségi kormány 2017. június 21-én már elfogadott egy, az önvezető járművek harmadik szintjére vonatkozó törvényt, amely az autonóm módon és részleges vagy magas szintű automatizáltsággal közlekedő járművek forgalomba helyezését szabályozza a közúti közlekedésről szóló törvény módosításával.
Emlékeztetőül: az első szint az, mikor vezetői asszisztensek (segédrendszerek) segítik a vezetést, de a vezetőnek minden pillanatban figyelnie és beavatkozásra készen kell állnia (pl. tempomat, sávelhagyás-, parkolási-asszisztens). A második szint részben automatizált üzemmód, ez esetben a jármű speciális szituációkban átveheti az irányítást, de a vezetőnek továbbra is folyamatosan készen kell állnia a beavatkozásra (pl. dugó-asszisztens). A harmadik szintél magas szintű automatika akár hosszabb időre is irányíthatja az autót, a vezető pedig nem köteles folyamatosan felügyelni azt, csak figyelmeztetés után kell átvenni az irányítást.
A negyedik szint már időszakonként abszolút automatizált, a számítógép bizonyos alkalmazásoknál teljes mértékben átveheti az autó irányítását anélkül, hogy egy emberi sofőr ellenőrizné. Az ötödik szint a teljes automatizmus, amikor a jármű a kiindulástól a célállomásig önállóan, sofőr nélkül halad. Ez utóbbinál az emberek kizárólag utasok; már nem kell beavatkozniuk a vezetési folyamatba.
A jelenlegi új szabályozás az automatizálás ezidáig nem szabályozott, negyedik szintjére terjed ki. A törvény lehetővé teszi, hogy ezek az autók már jövőre bizonyos meghatározott útvonalakon, rendszeres üzemeltetéssel részt vegyenek a közúti forgalomban, például ingajáratok, vagy közúti árufuvarozás esetén. Az üzembe helyezés előfeltétele, hogy a műszaki felügyelet az út során bármikor képes legyen a járművet leállítani, vagy egyéb vezetési manővert kezdeményezni.
„Az autonóm vezetésről szóló törvény elfogadásával Németországnak esélye lesz arra, hogy az első és eddig egyetlen olyan országgá váljon, amely megteremtette a keretet a jövő technológiájához. A felhasználók, az ipar és Németország, mind profitálhatnak ebből, a német autóipar pedig világpiaci vezetővé válhat ezen a területen” – mondta Hildegard Müller, a Német Járműipari Szövetség (VDA) elnöke.
A Német Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (VDV) szerint fontos mérföldkőről van szó, amely elősegíti a mobilitási átmenetet. „Az autonóm vezetés nagyszerű lehetőségeket kínál a klasszikus menetrend szerinti járatok kiegészítésére, különösen külvárosokban vagy vidéken. A törvény már megvan, most már csak a gyártók járműveire van szükségünk annak érdekében, hogy gyorsan és rendszerszerűen üzemelhessenek” – mondta Ingo Wortmann, a VDV elnöke.
Túl gyorsan ment, más látta a kárát
A Balassagyarmati Járási Ügyészség vádat emelt egy 37 éves férfi ellen, aki az utasainak okozott súlyos sérülést.

Túl gyorsan ment, más látta a kárát
A Balassagyarmati Járási Ügyészség vádat emelt egy 37 éves férfi ellen, aki az utasainak okozott súlyos sérülést.
Gyorshajtás legálisan
Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját.

Gyorshajtás legálisan
Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját.
Ittas vezetőkre vadásztak a fővárosban
Hét budapesti kerületben ellenőriztek a rendőrök, 2220 autóst szondáztak meg, közülük 15 volt ittas.

Ittas vezetőkre vadásztak a fővárosban
Hét budapesti kerületben ellenőriztek a rendőrök, 2220 autóst szondáztak meg, közülük 15 volt ittas.
Délután a Puskás Aréna környékén éleződik a dugóhelyzet
Forgalmi korlátozásokra kell számítani a Puskás Aréna környékén szerda délután a Magyar Kupadöntő labdarúgó-mérkőzés miatt.

Délután a Puskás Aréna környékén éleződik a dugóhelyzet
Forgalmi korlátozásokra kell számítani a Puskás Aréna környékén szerda délután a Magyar Kupadöntő labdarúgó-mérkőzés miatt.
Az új KRESZ és a kerékpározás
A számos újítást tartalmazó új KRESZ középpontjában a közlekedésbiztonság áll.

Az új KRESZ és a kerékpározás
A számos újítást tartalmazó új KRESZ középpontjában a közlekedésbiztonság áll.
Indul a Tour de Hongrie
Változik a közlekedés a fővárosban kedden és szerdán.

Indul a Tour de Hongrie
Változik a közlekedés a fővárosban kedden és szerdán.
Budapesti buszsávellenőrzés eredménye
Az elmúlt héten buszsávellenőrzést tartott a rendőrség a fővárosban, az akció két napja alatt 97 esetben intézkedtek.

Budapesti buszsávellenőrzés eredménye
Az elmúlt héten buszsávellenőrzést tartott a rendőrség a fővárosban, az akció két napja alatt 97 esetben intézkedtek.
Formálódnak az új KRESZ keretei
Rövidesen mindenki véleményt mondhat az új KRESZ-ről.

Formálódnak az új KRESZ keretei
Rövidesen mindenki véleményt mondhat az új KRESZ-ről.