A párizsi szavazók támogatták a SUV jellegű autók parkolási díjának a megháromszorozását.
A párizsi szavazók február 4-én, vasárnap támogatták Anne Hidalgo, a város szocialista polgármesterének javaslatát, amely a városháza hivatalos eredményei szerint háromszorosára emelné az SUV típusú autók parkolási díját – írja a Le Monde. A párizsiak 54,55%-a szavazott amellett, hogy az 1,6 tonnánál vagy annál nagyobb tömegű autókra óránként 18 eurót (7 ezer forint) kell fizetni a városközpontban. Ám az 1,3 millió szavazásra jogosult polgár közül csak 78 ezren, azaz 5,7%-a vett részt a voksoláson.
A teljesen elektromos autóknak két tonnát kell meghaladniuk ahhoz, hogy érintettek legyenek, míg a Párizsban élő vagy dolgozó emberek, a taxisofőrök, a kereskedők, az egészségügyi dolgozók és a fogyatékkal élők mind mentesülnek a tarifaemeléstől. Anne Hidalgo szocialista polgármesternek ez a legújabb erőfeszítése, hogy az idei olimpiai játékokat rendező várost zöldebbé és barátságosabbá tegye a gyalogosok és kerékpárosok számára.
A tervek szerint az első két órában óránként 18 euróra (7 ezer forint) fog rúgni a SUV-ok Párizs központi kerületeiben való parkolásának költsége azoknak a vezetőknek, akik nem rendelkeznek a helyi hatóságok külön engedélyével. Ezt követően a parkolás óránként tovább növekszik. Egy hatórás tartózkodás SUV-val 225 euróba (85 ezer forint) kerül majd, míg a kisebb járművek esetében 75 euróba (28 ezer forint). Az új tarifa a kéttonnás vagy annál nagyobb elektromos autókra is vonatkozna.
A terv azonban feldühítette a sofőröket, az autósok egyik lobbicsoportja petíciót indított annak érdekében, hogy támogassa a járművezetők szabadságát, hogy bármilyen járművet használhassanak a belvárosban. “Határozottan elleneznünk kell ezeket a szabadság elleni támadásokat, amelyeket hamis zöld ürügyekkel követtek el” – mondta a csoport vezetője. Párizs SUV-ellenes nyomása máshol Franciaországban is követőt talált, a zöldpárti lyoni polgármester júniustól háromszintű parkolási díjat tervez a lakosok és a látogatók számára.
FOTÓ: AP, REUTERS
Nyugtatók és kábítószer együtthatása
Az árokban kötött ki a bódult sofőr - videóval.
Nyugtatók és kábítószer együtthatása
Az árokban kötött ki a bódult sofőr - videóval.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.