Az elektromos meghajtású járművek még drágák, és a hatótávolságuk csak a legfrissebb modelleknek közelíti meg a hagyományos hajtású járművekét. A buszoknál is ez a helyzet.
Az elektromos autók tiszták és csendesek, de még nincs meg a legjobb felhasználási metódusuk. A haszongépjárművek, illetve a buszok esetén is hasonló az állás, de ott a hatótáv kérdése még élesebben kirajzolódik. Viszont lépni kell itt is, mert például a történelmi városrészekből a világ egyre több pontján tiltanák ki a dízeleket.
Bár már Magyarországon is gyártanak elektromos buszt, a kínai BYD Komáromban, illetve szolgálatban is állnak a BKV-nál a Modulo kis elektromos midibuszai, a klasszikus európai gyártóktól sok ilyen irányú hír nem érkezett. Kitekintve a világba érdekes tendencia rajzolódik ki: azok az országok, ahol elmaradottabb a közlekedési infrastruktúra, az elavult buszokat váltó típusok sokszor elektromosak. Élen jár ebben Kína, ahol a tömegközlekedési járművek újra cserélésekor 99% volt elektromos meghajtású, de ott van az élen Kazahsztán és India, a maga tízezres elektromos busz rendelésével.
Az alkalmazásra nálunk is történtek lépések: az Ikarus a kínai partnerével közösen gyártott elektromos busza körülbelül 120 millió forintba kerül majd, drága ugyan, de az e-busz megtérülési ideje jóval rövidebb. A közelmúlt hírei szerint Salgótarjánban már dolgoznak is egy vonalon, illetve szolgálatban állnak a BKV-nál a Modulo kis elektromos midibuszai. Egy 12 méteres, dízelmeghajtású tömegközlekedési jármű ára most hozzávetőlegesen 70-80 millió forint között van. A tervek megvalósulásához így komoly támogatás szükséges –nemcsak Magyarországon, hanem a világszerte preferált megoldáshoz mindenütt komoly állami támogatás jár.

Csak példaként Berlinben csak egy buszvonal járműveinek cseréjéhez a szövetség kormány 4,1 millió euróval járul hozzá. A legutóbbi hírek szerint a magyar kormány vizsgálja annak lehetőségét, hogy a 25 ezernél nagyobb lélekszámú városokban három év múlva kizárólag elektromos, vagy más, például gázhajtású környezetkímélő buszokat használjanak tömegközlekedésre.
A minibusz kategóriában, pont az idegenforgalomban jól alkalmazható járművek is felbukkannak már a piacon elektromos hajtással. A buszgyártási hagyományokkal rendelkező Iveco bemutatta az elektromos kisbuszát, amely a már évek óta kínált elektromos Iveco Daily haszonjármű alapjain készült el. E nulla károsanyag-kibocsátású, 20-22 személyes, minibusz kategóriájú jármű hatótávolsága két, vagy három nagy energiasűrűségű nátrium-nikkel-klorid akkumulátorával 100, illetve 160 kilométer.

Az alternatív meghajtású mini-midibuszok már napjainkban is jól használható megoldást jelenthetnek a frekventált idegenforgalmi helyek megóvásához, mert többnyire ezeket a helyszíneket sorolják be a legmagasabb levegőtisztasági kategóriába, kényszerítve az idegenforgalmat és a tömegközlekedést a záró emissziós, például az elektromos megoldásra.
Többen vásárolnak használt motorkerékpárt
Kissé nőtt a kereslet a használt motorok iránt január-április között.

Többen vásárolnak használt motorkerékpárt
Kissé nőtt a kereslet a használt motorok iránt január-április között.
Nyári dugó előrejelzés
A nyáron átépítik a nagykörúti villamosvonal egy szakaszát Budapesten.

Nyári dugó előrejelzés
A nyáron átépítik a nagykörúti villamosvonal egy szakaszát Budapesten.
Tuningolt kocsik között razziáztak
Autós rendezvényen rendelt be a hatóság soron kívüli műszaki vizsgára járműveket.

Tuningolt kocsik között razziáztak
Autós rendezvényen rendelt be a hatóság soron kívüli műszaki vizsgára járműveket.
Három nap szigor a kétkerekűekkel szemben
A kerékpárosokat és motorosokat fogja ellenőrizni a rendőrség.

Három nap szigor a kétkerekűekkel szemben
A kerékpárosokat és motorosokat fogja ellenőrizni a rendőrség.
Károkozó rolleresek
A Netrisk információja szerint tavaly 400 személyi sérüléses balesetet okoztak rolleresek.

Károkozó rolleresek
A Netrisk információja szerint tavaly 400 személyi sérüléses balesetet okoztak rolleresek.
Túl gyorsan ment, más látta a kárát
A Balassagyarmati Járási Ügyészség vádat emelt egy 37 éves férfi ellen, aki az utasainak okozott súlyos sérülést.

Túl gyorsan ment, más látta a kárát
A Balassagyarmati Járási Ügyészség vádat emelt egy 37 éves férfi ellen, aki az utasainak okozott súlyos sérülést.
Gyorshajtás legálisan
Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját.

Gyorshajtás legálisan
Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját.
Ittas vezetőkre vadásztak a fővárosban
Hét budapesti kerületben ellenőriztek a rendőrök, 2220 autóst szondáztak meg, közülük 15 volt ittas.

Ittas vezetőkre vadásztak a fővárosban
Hét budapesti kerületben ellenőriztek a rendőrök, 2220 autóst szondáztak meg, közülük 15 volt ittas.