„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
2017 és 2020 után a Közlekedéstudományi Egyesület idén is kutatást végzett a közlekedési kultúráról. Az ezer fős kutatás a 18 éven felüli népességet reprezentálja. A minta reprezentatív, a magyar felnőtt népességre, település típus, nem és korcsoport alapján Az adatfelvétel február-márciusban készült, néhol érdekes végeredménnyel. Először arra kérdeztek rá, hogy „Mennyire érdeklik Önt a közéleti kérdések, társadalmi problémák?” A válaszokból kiderült, hogy a hétköznapok világába tartozik a közlekedés, az embereket nagyon érdekli, hogy mi van a közlekedésben, hogyan tudnak közlekedni. A felmérés szerint különösen azokat érdekli érthető módon, akiknek van jogosítványa, azokat pedig még inkább, akik személyautóval közlekednek.
A válaszadók 85%-a értett egyet azzal, hogy ha a közlekedés résztvevői figyelmesebben, kulturáltabban viselkednének egymással, az biztonságosabbá tenné a közlekedést. Talán hihetetlenül hangzik, de a kutatásból az derült ki, hogy a közlekedés a megkérdezettek több mint negyedénél kellemes érzésekkel párosul, míg kifejezetten frusztrációt mindössze 5 százalékuknak okoz. A magyar társadalom domináns többsége, 85 százaléka számára a közlekedési kultúra és a közlekedés biztonsága teljesen összeforrt. Ha javítjuk a közlekedési kultúrát, javítjuk a közlekedés biztonságát is.
A magyar társadalom a közlekedés legkulturáltabb szereplőjének önmagát tartja. Ez 2017-hez képest még javult is, az 5-ös skálán az átlag 4,1-ről 4,3-ra javult – már-már tökéletes! Saját magunkat egyébként a közösségi közlekedés sofőrjei követik. 2017-hez képest a többi szereplő vonatkozásában egy enyhe, negatív irányú elmozdulás történt. A kulturáltság mellett a szabálykövetés is hasonló tendenciákat mutat. A magyar társadalom tagjai úgy vélik, hogy senki sem azonos mértékben szabálykövető és kulturált a közlekedésben, kivéve önmagukat. Mindenki más esetében a szabálykövetés a valószínűbb és a kulturáltság pedig a kevésbé valószínű. Mindenki úgy gondol tehát önmagára, mint aki szinte maximálisan szabálykövető, ráadásul szinte maximálisan kulturált közlekedési szereplő is. Mindenkinek van valami problémája a többi közlekedésben részt vevővel, kivétel egy, az maga a kérdezett. Az attitűdök alapján a legkevésbé a kerékpárosok a szabálykövetők, és őket tartják a kérdezettek a legkevésbé kulturált közlekedési résztvevők.
2024-ben először készült el amerikai mintára, a Közlekedésbiztonsági és Közlekedési Kultúra felmérés. Az indexek kitalálásakor azt vizsgálták, hogy a magyar társadalom mennyire tart veszélyesnek 11 vezetési formát, és milyen gyakran találkozik ezekkel a közutakon. Különösen a veszélyesség vonatkozásában a válaszok tudatosnak, megfontoltnak és konszenzuális jellegűek tűnnek. A 11 magatartási forma 5 magatartási típusba sorolható, úgy, mint megosztott figyelmű vezetés, agresszív vezetési magatartás, önző vezetési magatartás, módosult tudatállapotú vezetési magatartás és önveszélyes vezetési magatartás. Összességében a magyar közutakon az agresszív magatartás okozhatja a legnagyobb problémát, amitől alig marad el az önző vezetési magatartás. Magyarországon a közlekedés biztonságát és a közlekedés kultúráját úgy lehet a leginkább javítani, ha erre a két területre koncentrálnak a kampányok.
Forgalmi változások az izraeli látogatás okán
Szerdától ideiglenesen változik a forgalmi rend a fővárosban.

Forgalmi változások az izraeli látogatás okán
Szerdától ideiglenesen változik a forgalmi rend a fővárosban.
Óriásplakát pályázat középiskolásoknak
Pályázatot írt ki a MÁV és az OBBi középiskolásoknak a vasúti átjárós balesetek megelőzésének témájában.

Óriásplakát pályázat középiskolásoknak
Pályázatot írt ki a MÁV és az OBBi középiskolásoknak a vasúti átjárós balesetek megelőzésének témájában.
Tovább tart az e-autó pályázat
Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.

Tovább tart az e-autó pályázat
Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.
Vasárnapi óraátállítás
Vasárnap lép életbe a nyári időszámítás, előre kell állítani az órákat.

Vasárnapi óraátállítás
Vasárnap lép életbe a nyári időszámítás, előre kell állítani az órákat.
Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.

Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.
Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.

Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.
Hamarosan lejár a határidő
290 ezren befizették a gépjárműadót, amelyet április 15-ig lehet rendezni.

Hamarosan lejár a határidő
290 ezren befizették a gépjárműadót, amelyet április 15-ig lehet rendezni.
Autópályán Boszniába
Júniusig elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is.

Autópályán Boszniába
Júniusig elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is.