Elsősorban a német kannabisz legalizálás hozott fel kérdéseket a fogyasztó sofőrökkel kapcsolatban. Mit és hogy tesznek a német rendőrök, mert vezetni továbbra sem szabad ott sem befolyásoltság alatt?
A közúti ellenőrzést végző rendőröknek nehéz az észlelt tünetek azonosítása után megállapítani a hatóanyagot, ami adott esetben a megállított sofőr bódult állapotát okozhatja. Ez országtól függetlenül így van, rengeteg hatóanyagnak, kábítószereknek és akár gyógyszernek hasonló a szervezetre gyakorolt hatásmechanizmusa. Ellentétben az alkohollal, ahol általában érezni lehet legalább a szagot, és könnyű a rendelkezésre álló eszközökkel a helyszíni tesztelése.
Azonban van néhány olyan tünet, amely a kannabiszra jellemző. A viselkedésben észrevehető jellemző az apátia, fizikai tünetként pedig a szem vörössége, a szemek és a nyálkahártyák kiszáradása. Természetesen ezek nem feltétlenül előforduló, minden egyes fogyasztóra jellemző kritériumok, azonban olyan jellemzők, amelyek meghatározhatják a további vizsgálat irányát. A német rendőri tapasztalatok alapján problémát jelent, hogy ritka az olyan eset, amikor a tetten ért sofőr csak egyfajta anyagot fogyasztott. Jellemző a kábítószerek keverése, a levett vérmintákban gyakran találnak THC-t amfetaminnal vagy alkohollal kombinálva, ami erősen növeli a tüneteket és ezáltal a balesetek kockázatát.
A pontos THC szint megállapításához mindenképpen szükséges a egy vérminta vétel. Nincs olyan jellegű teszter, mint például a légalkoholmérő készülék. Ami a THC-t illeti, tünetek alapján lehetetlen megalapozott következtetést levonni a koncentrációról. A német rendőrség általában vizeletmintával teszteli gyanú esetén a THC jelenlététt. Alkalmanként nyálvizsgálatot végeznek (orális folyadékteszt), jellemzőbb a vizeletvizsgálat (a tesztelést a helyszínen oldják meg). Ha a vizeletminta igazolja a gyanút, akkor vérvizsgálatra küldik az ellenőrzött sofőrt. Aki nem akar vizeletet adni, azt egyből vérvételre küldik, ami a nagyvárosokban viszonylag egyszerű. A vérminta alapján megállapítják a pontos THC szintet.
Folytatódott a munka az M2-es úton
Hétfőtől újabb szakaszok lezárásával folytatódott a burkolatfelújítás az M2-es autóúton.
Folytatódott a munka az M2-es úton
Hétfőtől újabb szakaszok lezárásával folytatódott a burkolatfelújítás az M2-es autóúton.
Kész az egyik felüljáró
Szombat délutántól szabad az út Budapesten a Flórián téri felüljárók déli hídján.
Kész az egyik felüljáró
Szombat délutántól szabad az út Budapesten a Flórián téri felüljárók déli hídján.
Teherautó és buszsofőrök figyelem!
Országos akció során a Rendőrség a tehergépkocsikat és az autóbuszokat ellenőrzi a közutakon a jövő héten.
Teherautó és buszsofőrök figyelem!
Országos akció során a Rendőrség a tehergépkocsikat és az autóbuszokat ellenőrzi a közutakon a jövő héten.
Presztizs beruházás
Egymilliárd forintból felújítják a Hungaroringet övező 3365 méternyi utat.
Presztizs beruházás
Egymilliárd forintból felújítják a Hungaroringet övező 3365 méternyi utat.
Dugós napoknak nézünk elébe
Burkolatfelújítás miatt korlátozások lesznek az M5-ösön és az M0-son. Huzamosan teljes útzár lesz a Biatorbágyot Páttyal összekötő országúton is.
Dugós napoknak nézünk elébe
Burkolatfelújítás miatt korlátozások lesznek az M5-ösön és az M0-son. Huzamosan teljes útzár lesz a Biatorbágyot Páttyal összekötő országúton is.
Csenget az elektromos-kassza
Ötezer felett a sikeres pályázók száma, akiknek elektromos autó vásárlásához utaltak ki támogatást a vállalati e-autó programban.
Csenget az elektromos-kassza
Ötezer felett a sikeres pályázók száma, akiknek elektromos autó vásárlásához utaltak ki támogatást a vállalati e-autó programban.
Utcai töltések: hellyel-közzel
Bár közel 3200 nyilvános elektromos töltőberendezés működik Magyarországon, a lefedettség hézagos, sokszor a rendelkezésre állás is problémás.
Utcai töltések: hellyel-közzel
Bár közel 3200 nyilvános elektromos töltőberendezés működik Magyarországon, a lefedettség hézagos, sokszor a rendelkezésre állás is problémás.
Kiépítik az új horvát autópályadíj fizetőrendszert
Horvátország megkezdi az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer, a Crolibertas kapuinak telepítését az A3-as autópályán (Zágráb-Eszék).
Kiépítik az új horvát autópályadíj fizetőrendszert
Horvátország megkezdi az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer, a Crolibertas kapuinak telepítését az A3-as autópályán (Zágráb-Eszék).
