Elkészült a teljes autóparkra vetített kárgyakorisági statisztika a tavalyi évre. Tanulságos.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) közzétette a tavalyi kárgyakoriságot, amely szerint 2023-ban csökkent a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások körében bejelentett káresemények száma. 2011-ben az összes járműkategóriában a teljes autóparkra számítva az állomány 5 százalékánál fordult elő káresemény (4,98%), ez az adat tavalyra 2,18 százalékra csökkent. A járműállomány ugyanebben az időszakban 4 millióról több, mint 6 millióra nőtt. Az MNB statisztikájából az is látható, hogy 2022-höz képest tavaly minden járműkategóriában csökkent a kárgyakoriság.
A több mint 4,3 millió személyautónál átlagosan 2,4 százalékos kárgyakoriságot mértek, ami azt jelenti, hogy 103,6 ezer esetben hibáztak az autósok. Ennél rosszabb az arány a nagy teljesítményű személyautóknál. A 180 KW (240 lóerő) fölötti teljesítményű személyautók 2,54 százaléka volt részese olyan balesetnek, ahol a sofőr hibázott. Ez pontosan 2377 balesetet jelentett.
A Nemzeti Bank forintosította is a károkat. Egy átlagos személyautós kgfb-s kár 2023-ban 839 000 forint volt, de a 180 kW teljesítményűnél erősebb autóknál átlagban több, mint egymillió forintot fizettek ki a biztosítók kártérítésként. Ez azt jelenti, hogy jobban összetörték a vétlen autós kocsiját. A kárgyakorisági mutatók nem dicsőséges toplistáját a trolibuszok vezetik. A 237 troli közül 75 volt részese káreseménynek. Ez 31,65 százalékot jelent, vagyis minden harmadik troli után kellett fizetnie a biztosítónak, mert a sofőr hibázott.
A nyergesvontatóknál a kárgyakoriság megközelítette a 14 százalékot, míg a károkozói toplista harmadik helyén a 80 férőhelyesnél nagyobb buszok állnak. Ezek elsősorban a városi forgalomban járó csuklós buszokat fedik. Ebben a kategóriában minden nyolcadiknak volt tavaly kgfb-s káreseménye, ami 12 százalékos arányt jelent. A motorosok sokkal ritkábban okoznak másnak kárt, mint az autósok. A több mint 277 ezer motoros közül 875 okozott balesetet, ami 0,38 százalékos kárgyakoriságot jelent.
A statisztika külön foglalkozik a használati mód szerinti károkozásokkal is. Itt magasan a taxik vezetik a listát 8,9 százalékos aránnyal, őket követik a bérautók, amelyeknek a 4,2 százaléka volt károkozó, majd következnek a hazai és nemzetközi árufuvarozók 3,9 százalékos aránnyal. Szintén külön adatsor foglalkozik a használati módban a flottás gépjárművekkel. Itt is magasan a taxik vezetik a toplistát. A flottás taxik 18,2 százaléka volt baleset okozója, bérautók káraránya 8,3 százalék.
Bővült a Suli-zóna
A Suli-zóna programot tavaly indította el a BKK azzal a céllal, hogy javuljon a már önállóan közlekedő gyermekek biztonsága és biztonságérzete.
Bővült a Suli-zóna
A Suli-zóna programot tavaly indította el a BKK azzal a céllal, hogy javuljon a már önállóan közlekedő gyermekek biztonsága és biztonságérzete.
Egyre többen kötnek rollerekre biztosítást
A Netrisk.hu alkuszoldal közreműködésével 4300 kgfb-t kötöttek rollerekre harminc nap alatt.
Egyre többen kötnek rollerekre biztosítást
A Netrisk.hu alkuszoldal közreműködésével 4300 kgfb-t kötöttek rollerekre harminc nap alatt.
2×2 sávon a 21-es főúton
Zenélő útburkolatot adtak át a 21-es főúton, Hatvan közelében.
2×2 sávon a 21-es főúton
Zenélő útburkolatot adtak át a 21-es főúton, Hatvan közelében.
Indul a (v)Észnélkül műsor
Az ORFK-OBB, a Groupama Tanpálya és a Schiller Autó Család közös videósorozata a helyes viselkedést, a balesetek megelőzését mutatja be. Minden csütörtökön érkezik az új rész.
Indul a (v)Észnélkül műsor
Az ORFK-OBB, a Groupama Tanpálya és a Schiller Autó Család közös videósorozata a helyes viselkedést, a balesetek megelőzését mutatja be. Minden csütörtökön érkezik az új rész.
Terelés az M0 körgyűrűn
Két napon át ismét dilatációs elemcsere miatt dolgoznak az M0 körgyűrű nyugati szakaszán.
Terelés az M0 körgyűrűn
Két napon át ismét dilatációs elemcsere miatt dolgoznak az M0 körgyűrű nyugati szakaszán.
Az önkifejezés helye nem a közút
A német rendőrök nem nagyon értékelték egy öregedő VW fiatal tulajdonosának a kreativitását.
Az önkifejezés helye nem a közút
A német rendőrök nem nagyon értékelték egy öregedő VW fiatal tulajdonosának a kreativitását.
Legyen ez a hónap Iskolapélda!
Véget ért a nyári szünet, szeptember 2-án reggel pedig megkezdődött a tanítás az általános-, és középiskolákban.
Legyen ez a hónap Iskolapélda!
Véget ért a nyári szünet, szeptember 2-án reggel pedig megkezdődött a tanítás az általános-, és középiskolákban.
Esti futóverseny lesz Budapesten
Futóverseny miatt változik a közlekedés a fővárosban a Várkert Bazár környékén.
Esti futóverseny lesz Budapesten
Futóverseny miatt változik a közlekedés a fővárosban a Várkert Bazár környékén.