Jobb tömegközlekedéssel és P+R parkolók létrehozásával teszik élhetőbbé Budapest és az elővárosainak a közlekedését.
Háromezer P+R parkoló, valamint – a vasútállomásra kerékpárral érkezők számára – kétezer B+R biciklitároló tervezése indulhat meg a szombaton megjelent kormányhatározat értelmében. A Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, Fürjes Balázs elmondta, hogy a kormány gyakorlatias megoldásokat keres. „Egyszerű céljaink vannak: jobb tömegközlekedés, kevesebb dugó, tisztább levegő, klímabarát városi környezet. Kulcs a tömegközlekedés, a közösségi közlekedés fejlesztése. Ma Budapest közlekedésének igazi kihívása, hogy az elővárosokból és a külső kerületekből naponta egymillióan indulnak befelé dolgozni, tanulni, és több mint kétharmaduk autóval érkezik” – közölte.
Arra a kérdésre, hogyan lehetne ezt csökkenteni, az államtitkár azt mondta, hogy semmiképpen sem az emberek átnevelésével és tiltásával. Három feladat adott az államtitkár: ki kell alakítani jobb tömegközlekedési összeköttetés, ezt a HÉV-ek felújításával és az elővárosi vasút fejlesztésével lehet részben megoldani. Ki kell építeni a belvárost kikerülő közvetlen kapcsolatokat, a hiányzó külső körúti elemek és hidak pótlását, például a Galvani hídé. Végül pedig a külső közlekedési csomópontokon nagykapacitású parkolókat kell kialakítnai autóknak és kerékpároknak, hogy autóból a jobb minőségű vasútra, HÉV-re, metróra, villamosra ülhessenek a közlekedők.
Elmondta, hogy részletes tanulmányt készített az elmúlt hónapokban a budapesti agglomeráció állomásainak megközelítéséhez szükséges P+R és B+R fejlesztési stratégiájáról a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ (BFK). Az államtitkár hangsúlyozta: a fővárosba vezető összes vasúti és HÉV-vonal valamennyi érintett agglomerációs állomásán és megállóhelyén, 108 településen összesen 171 helyszínen vizsgálta meg a BFK, hogy mennyi a jelenlegi kapacitás, mennyire lenne igény most és a számítások szerint a jövőben hogyan fog növekedni a forgalom.
Sok helyen a pillanatnyi férőhelyszám többszöröse is megtelne. Ezt nemcsak az mutatja, hogy néhol korán reggel elfogynak a helyek, hanem az is, hogy a füvön vagy nem hivatalos parkolókban is otthagyják az autójukat az ingázók. Márpedig tenni kell az agglomerációból nap mint nap Budapestre zúduló autóáradat mérséklésére – hangsúlyozta, érzékeltetve, hogy ma három ingázóból kettő személyautóval megy a fővárosba.
„A kormány az ötezer parkoló létesítéséhez szükséges felmérésekre, tervezésre és engedélyezésre bő hétszázmillió forintot biztosít” – mondta Fürjes Balázs.

Az államtitkár azt is bejelentette, hogy a munka részeként a Budapest Fejlesztési Központ megalkot egy budapesti agglomerációs kerékpárhálózat-fejlesztési stratégiát is. Ebben fel kell vázolni egy olyan összefüggő kerékpáros hálózatot, amely nemcsak a vasúti megállók elérését teszi lehetővé, hanem azt is, hogy a Budapest-körüli településekről közvetlenül is el lehessen érni a fővárosi célpontokat.
Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója elmondta: a kormányhatározat hét vasútvonal – az 1-es hegyeshalmi, a 30a székesfehérvári, a 70-es váci, a 71-es veresegyházi, a 100a ceglédi, a 120a újszászi, a 150-es kunszentmiklósi vonalak – elővárosi szakaszait érinti, ezek vasútállomásai és megállói közül várhatóan több mint negyven helyszínen készülnek el a parkolók megépítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek 2022-ig. Kiemelte: a vonalak mentén az intézkedések hatására összességében megduplázódhatnak a parkolóhelyek.
Utcai töltések: hellyel-közzel
Bár közel 3200 nyilvános elektromos töltőberendezés működik Magyarországon, a lefedettség hézagos, sokszor a rendelkezésre állás is problémás.
Utcai töltések: hellyel-közzel
Bár közel 3200 nyilvános elektromos töltőberendezés működik Magyarországon, a lefedettség hézagos, sokszor a rendelkezésre állás is problémás.
Kiépítik az új horvát autópályadíj fizetőrendszert
Horvátország megkezdi az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer, a Crolibertas kapuinak telepítését az A3-as autópályán (Zágráb-Eszék).
Kiépítik az új horvát autópályadíj fizetőrendszert
Horvátország megkezdi az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer, a Crolibertas kapuinak telepítését az A3-as autópályán (Zágráb-Eszék).
Engedd, hogy észrevegyenek!
Idén november 7-én, pénteken lesz a „Light Friday” az ORFK-OBB rendezésében! Jöjjenek, keressék a rendőröket, akik 100 százalékos árengedménnyel ajándékoznak láthatósági eszközöket a jelentkezőknek!
Engedd, hogy észrevegyenek!
Idén november 7-én, pénteken lesz a „Light Friday” az ORFK-OBB rendezésében! Jöjjenek, keressék a rendőröket, akik 100 százalékos árengedménnyel ajándékoznak láthatósági eszközöket a jelentkezőknek!
Az áldozatokra emlékeztünk!
Mindenszentek és Halottak napja alkalmából az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság a közúti balesetek halálos áldozataira emlékezett.
Az áldozatokra emlékeztünk!
Mindenszentek és Halottak napja alkalmából az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság a közúti balesetek halálos áldozataira emlékezett.
Továbbgurul Európa
Az EU-ban 10 százalékkal nőtt az új autók eladása szeptemberben az egy évvel korábbi értékhez képest.
Továbbgurul Európa
Az EU-ban 10 százalékkal nőtt az új autók eladása szeptemberben az egy évvel korábbi értékhez képest.
Hámozott parkolási díj
Megtették az első jogi lépéseket, hogy jövőre kényelmidíj-mentessé váljon a parkolás, ezáltal olcsóbb legyen.
Hámozott parkolási díj
Megtették az első jogi lépéseket, hogy jövőre kényelmidíj-mentessé váljon a parkolás, ezáltal olcsóbb legyen.
Vigyázzunk az élőkre miközben tiszteljük a holtakat!
Mindenszentek és halottak napja idején is közlekedjünk óvatosan! A mindenszentek és az iskolai őszi szünet miatt a hosszú hétvégén a szokásosnál nagyobb forgalomra kell számítani nemcsak a temetők környékén, hanem az autópályákon és országutakon is.
Vigyázzunk az élőkre miközben tiszteljük a holtakat!
Mindenszentek és halottak napja idején is közlekedjünk óvatosan! A mindenszentek és az iskolai őszi szünet miatt a hosszú hétvégén a szokásosnál nagyobb forgalomra kell számítani nemcsak a temetők környékén, hanem az autópályákon és országutakon is.
A személyautó tulajdonosok tizede még érintett
A november elején kezdődő év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) váltási kampány még idén is mintegy 400 ezer személygépkocsit érint.
A személyautó tulajdonosok tizede még érintett
A november elején kezdődő év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) váltási kampány még idén is mintegy 400 ezer személygépkocsit érint.
