Az uniós vezetési- és pihenőidő előírásokat módosító, augusztus 20-tól hatályos 2020/1054/EU Rendelet 11. pontjának az értelmezésébe vagy megfogalmazásába hiba csúszhatott, viszont amíg érvényben van ez a változat mégis betartandó.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete már jelezte az EU illetékes hatóságának a problémát, amit az okoz, hogy a fent említett rendelet magyar nyelvű szövege a napi és heti vezetési idő (a kétheti 90 órára nem vonatkozik) 1 vagy 2 órával történő túllépése között csak aszerint tesz különbséget, hogy utóbbi lehetőség kihasználását egy, az időtúllépést közvetlenül megelőzően tartott megszakítás nélküli 30 perces szünethez köti. Abban egyformán fogalmaz a magyar szöveg, hogy a hazaérést segítő hosszabbítás annak érdekében történhet, hogy a járművezető ott „heti pihenőidőt vegyen ki.” Heti pihenőidőt, csökkentett és rendszeres heti pihenőidő közötti különbségtétel nélkül.
Az MKFE szakértői azonban felhívják a figyelmet arra, hogy a rendelet idegen nyelvű (angol, német, olasz, francia) szövegeiben a hosszabbítás célja szerint is egyértelmű különbséget tesznek az 1 és 2 órás változatok között, és a 30 perces megelőző szünethez kötött, akár 2 órás vezetési idő túllépés csak rendszeres heti pihenőidő megkezdése céljából megengedett, csökkentettre nem. Az MKFE az esetleges külföldi büntetések megelőzése céljából azt javasolja, hogy a sofőrök a csökkentett heti pihenőidőre hazatérés esetén legfeljebb 1 órával hosszabbítsák meg a vezetési időt.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.