Halad a Lánchíd felújítása

2021.11.14. 14:38

Elbontják a klasszikus íves keresztmetszetű gyalogos alagutakat a hídfőknél, szélesebbre építik vissza az újakat.

Budapesten, a Lánchíd felújítása során a klasszikus alagútformájú, három méter széles kerékpáros aluljáró helyén több mint négy méter széles, függőleges falú, és egyenesebb vonalvezetésű épül. Így a kétirányú kerékpárút mellett egy elválasztott járda is épül a gyalogosoknak. A munka során egyszerre csak az aluljáró egyik felén dolgoznak, hogy fenntartsák a hídfő megfelelő terhelését, valamint biztosítsák a gépek zavartalan bejárását a híd közepén folytatott munkákhoz. A szükséges vizsgálatok és födémjavítások elvégzése után már javában tart a vasbeton szerkezet építése, betonozzák a hídfőben lévő helyiségek födémszerkezetét és az aluljáró falát is.

A pesti hídfőben ugyancsak elbontották az aluljáró felét. A kövek, a fal, az útpálya és a födém eltávolítása mellett ezen a területen egy nagynyomású gázcső kiváltása is megtörtént, a talaj helyreállítása után pedig már öntik a betont. Ennek a kör keresztmetszetű aluljárónak ugyancsak megváltozik a formája: egyenes falakat építenek, és tágasabb, téglalap alakú keresztmetszetet alakítanak ki.

Lanchid Aluljaro 3
A régi és az új találkozik

A Lánchíd felújítása idén tavasszal kezdődött, a tervek szerint 2023-ig tart. Jelenleg ütemterv szerint halad a láncok rozsdásodás elleni védelme, valamint az új acél pályatáblák beépítése. Az elöregedett vasbetonpályát már a parthoz közelebbi szakaszokon bontják. A híd felszeletelése és a régi szerkezet eltávolítása változatlanul két irányba történik, vagyis a szakemberek felváltva közelednek a pesti és a budai Duna-parthoz. Közben a két pillér között már elbontották a járdákat, ezek helyére a következő hónapokban szintén új acélszerkezetet építenek be.

Legfrissebbek