Gyártás alatt a Lánchíd új pályalemezei

2021.07.23. 10:30

A felszedett vasbeton helyett acél pályalemezeket kap a budapesti Lánchíd. Az új elemek könnyebbek a lebontottaknál.

A múlt héten elkezdődött a Lánchíd pályaszerkezetének bontása, amely jelenleg is tart. Az elöregedett vasbeton pályalemezt felszeletelik és darabonként elszállítják. Mindeközben már legyártották a híd új acél-pályaszerkezetének első elemeit is Csepelen. A régi vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek ​a felújítás során a Lánchídra. A csaknem 100 új acéltábla darabonként mintegy 6 tonnát nyom, a megújult híd összességében mégis könnyebb lesz.

Az elöregedett vasbeton-pályaszerkezet helyére kerülő, úgynevezett ortotróp acéllemezek könnyebbek az elődeiknél, így csökken a híd súlya. További előnyük, hogy az acél jobban kombinálható a történelmi Lánchíd megmaradó elemeivel is. Összesen 94 db ilyen ortotróp acél pályalemez készül. A pályatáblák  mérete pedig 3,4 x 7,3 méter, de készül több egyedi méretű, ennél nagyobb elem is. A lemeztesteket egy réteg korrózióvédelmi bevonattal látják el. Az új acél-pályatáblák beépítése elcsúsztatva követi majd a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási és korrózióvédelmi munkáit. Az új pályaszerkezet elemeit közúton, különleges útvonalengedéllyel fogják a helyszínre szállítani.

Legfrissebbek