Hírek

Folytatódik a budapesti kerékpársávosítás

2020-06-30 06:12:28

Új kerékpársávok, illetve buszok és biciklik által közösen használható forgalmi sávok kialakítása kezdődött el hétfőn a VIII. kerületi Baross utcában - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Baross Utca Resize

A budapesti Baross utcában önálló kerékpársávokat az Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszon tudnak kialakítani, ahol erre nincs lehetőség ott pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki – ez közlekedésbiztonsági szempontból azért aggályos, mert a városi közlekedés legnagyobb résztvevői és a levgédtelenebb közúthasználók, a kerékpárosok közösen kénytelenek használni egy sávot, és az sem előny, hogy a bringások jelentősen lassíthatják az adott útvonal buszforgalmát is. Nem lesz kerékpársáv a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán, hogy az átalakítással ne lehetetlenüljön el a gépjárműközlekedés, és maradhassanak a parkolóhelyek.
A BKK közleménye kitért rá, hogy Budapest 2019-ben elfogadott stratégiai közlekedési terve (a Budapesti Mobilitási Terv) szerint a város úthálózatát fokozatosan alkalmassá kell tenni arra, hogy gyorsabbá, kiszámíthatóbbá váljon a közösségi közlekedés, illetve hogy biztonságos, valós alternatívát kínáljon a fővárosiak számára a kerékpáros közlekedés. A március óta kialakított új kerékpáros sávokat és nyomvonalakat forgalomszámláló eszközökkel szemlélték, és az elmúlt hetekben mért adatok alapján a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma  elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát: tehát naponta 3500-szor bicikliznek végig ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált. Az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000-3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta – tették hozzá.