Március 1-től minden nehéz-tehergépjárműnek biztonsági engedéllyel kell rendelkeznie a Nagy-London területére történő behajtáshoz.
2021. március elsejétől rajtol a 12 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépjárművek biztonsági engedélyezési rendszere (Direct Vision Standard – DVS), amely kötelező regisztrációt és biztonsági besorolás szerinti minősítésen alapuló behajtási engedélyt ír elő az ilyen járművek Nagy-London (Greater London régió) területére történő behajtásához. A DVS lényegében egy jármű holttér értékelő rendszer, amely alapján a járművezető észlelési területét értékelhetik nem megfelelőtől ötcsillagos szintig, amely a legjobbakat jelöli. A besorolás biztonsági eszközök utóllagos felszerelésével is javítható (vannak járműtípusok, amelyek kivételt élveznek, mert az alkalmazásukat gátolhatja az utólagos eszközfelszerelés, például tűzoltók, műszaki mentők). Ilyen biztonsági berendezés a kamerarendszer, a hangjelzés adása a vezetőoldal ellenirányába való kanyarodáskor (balkormányosnál jobbra, jobbkormányosnál balra kanyarodáskor), az alácsúszásgátló (a tengelyek közötti tér lezárása), a járműre a többi közlekedő számára felszerelt figyelmeztető jelzések. A DVS megfelelőség igazolására ismertetőt is kiadott a hatóság, és felhívja a figyelmet rá, hogy a járműtulajdonosok fordulhatnak a járműgyártókhoz-forgalmazókhoz, mivel egy EU-szinten egyeztetett rendszerről van szó. Eredetileg a rendszer bevezetését a régióban 2020. októberére tervezték, de a koronavírus-járvány miatt csúsztattak rajta. Fontos, hogy a március 1-jéig elvégzett regisztráció és az engedélyeztetés a Nagy-London régió területére való behajtáshoz kötelező feltétel, és külhonos járművekre is vonatkozik! A rendszer éles indítását egy éves tesztidőszak előzte meg, az engedélyek már 2019 októberétől beszerezhetők.
Szintén március elsejétől szigorodnak az alacsony kibocsátási zónákba veló behajtás feltételei (LEZ) is. A nehézgépjárműveknek, beleértve a teherautókat, buszokat és speciális járműveket, teljesíteniük kell az Euro VI (NOx és PM) kibocsátási normáit, vagy napi díjat kell fizetniük a nagy-londoni területre való behajtásért.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.
Javult Debrecen környékének a közlekedése
Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát.
Javult Debrecen környékének a közlekedése
Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát.
Kötelező biztosítás robogókra
FBAMSZ: a segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás robogókra
FBAMSZ: a segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Bővítik a töltő-hálózatot
Elektromos töltők telepítéséhez újabb támogatást kapott az MVM Mobiliti.
Bővítik a töltő-hálózatot
Elektromos töltők telepítéséhez újabb támogatást kapott az MVM Mobiliti.
Melyik a legjobb?
Itthon ismét keresik az év körforgalmát – vajon egy angol körforgalom nyerhetne?
Melyik a legjobb?
Itthon ismét keresik az év körforgalmát – vajon egy angol körforgalom nyerhetne?
Veszélyes vasút
Idén már tizenöt emberéletet követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése: hívta fel a figyelmet a MÁV.
Veszélyes vasút
Idén már tizenöt emberéletet követelt a figyelmetlenség és a szabályok megszegése: hívta fel a figyelmet a MÁV.
Dugótipp keddre-szerdára
Az M1-M7 közös bevezetőszakaszán festenek majd burkolati jeleket, emiatt terelések, korlátozások várhatóak a térségben.
Dugótipp keddre-szerdára
Az M1-M7 közös bevezetőszakaszán festenek majd burkolati jeleket, emiatt terelések, korlátozások várhatóak a térségben.