Az év első két hónapjában a személysérüléses közúti balesetek, a halálos áldozatok, és az ittasan okozott balesetek száma egyaránt csökkent.
A rendőrség által gyűjtött előzetes – azaz a balesetet követő 24 órás helyzetnek megfelelő – adatok alapján 2012. január 1. és február 29. között összesen 1756 személysérüléses közúti baleset történt, 7,63%-kal kevesebb mint 2011 azonos időszakában (akkor 1901 balesetet regisztráltak).
Kedvező tendencia mutatható ki a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléses balesetek vonatkozásában egyaránt. A halálos balesetek száma 1,35%-kal (74-ről 73-ra), a súlyos sérüléses balesetek száma 14,74%-kal (529-ről 451-re), míg a könnyű sérüléses balesetek száma 5,0%-kal csökkent (1298-ról 1232-re).
A közúti közlekedés-biztonság terén egyértelműen a balesetben meghalt személyek számának alakulása számít a legfontosabb tényezőnek, a közösségi és a nemzeti közlekedéspolitikai koncepciókban kivétel nélkül ez az első helyen kiemelt értékelési mutató. Kedvező hír, hogy az első két hónap során a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 80 főről 78 főre csökkent. A két emberi élet megmentése 2,5%-os csökkenésnek felel meg.
Kifejezetten kedvező tendencia mutatható ki az ittasan okozott személysérüléses közúti balesetek alakulásában, hiszen a tavalyi 228-cal szemben idén február végéig 157 ittasan okozott balesetet regisztráltak (31,1%-os csökkenés). Az előzőeknek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 12,0%-ról 8,94%-ra csökkent. Ilyen kedvező arányra az elmúlt évtized során nem volt példa!
A közúti balesetek legfőbb okai gyakorlatilag változatlanok. A személyi sérüléssel járó balesetek 38%-ának a hátterében a gyorshajtás áll (660 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 384 baleset (részaránya 22%), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 202 baleset (részaránya 11%) történt.
A közúti balesetek túlnyomó részét, 70%-át a személygépkocsi-vezetők okozták, bár megjegyzendő, hogy a közúti forgalmon belüli aránya ennek a közlekedői csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 11%-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1%-ának az okozásáért voltak felelősek.
A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya a hideg téli hónapokban 5%-ot ért el, ami alatta marad az általános értékeknek (92 balesetet okoztak kerékpárral). A kerékpárosok által okozott balesetek száma még így is meghaladta a „motoros” kétkerekűek vezetői által okozott balesetekét, hiszen a segédmotor-kerékpárosok és a motorkerékpárosok összesen 54 balesetet okoztak.
A legkeresettebb használtautók
Népszerűségi lista a magyarországi használtautó-piacon.
A legkeresettebb használtautók
Népszerűségi lista a magyarországi használtautó-piacon.
Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban
Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.
Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban
Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.
Újabb átadott szakasz az M6-oson
Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.
Újabb átadott szakasz az M6-oson
Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.
Hétvégi hídlezárás Budapesten
Péntek estétől vasárnap éjfélig lezárják a Szabadság hidat.
Hétvégi hídlezárás Budapesten
Péntek estétől vasárnap éjfélig lezárják a Szabadság hidat.
Feszültségesés
Nőnek az európai hibrid eladások miközben megtorpant az elektromos autók iránti kereslet.
Feszültségesés
Nőnek az európai hibrid eladások miközben megtorpant az elektromos autók iránti kereslet.
Továbbra is forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc repülőtérnél
Folytatódik csütörtöktől az M4-es autóúton, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomópontja előtt lévő felüljáró felújítása, ezért forgalomkorlátozásra kell készülni.
Továbbra is forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc repülőtérnél
Folytatódik csütörtöktől az M4-es autóúton, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomópontja előtt lévő felüljáró felújítása, ezért forgalomkorlátozásra kell készülni.
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.