Egyre több elektromos meghajtású kocsit adnak el külföldön a németországi autógyárak, az export mennyisége tavaly elérte a félmilliót.
A német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis friss jelentése szerint a német autóexport és autóimport legnagyobb részét tavaly is a hagyományos, belső égésű motorral szerelt kocsik tették ki, de teret nyernek az elektromos autók is. Tavaly 500 ezer tisztán elektromos meghajtású kocsit exportáltak Németországból, 24,2 milliárd euró értékben. Ez csaknem kétharmados – 65 százalékos – növekedés az egy évvel korábbi 300 ezerhez képest. A kivitel értéke közel megduplázódott a 2021-es 12,6 milliárd euróhoz képest. A legfontosabb piac az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok, 14 százalékos, illetve 13 százalékos részaránnyal.
A hagyományos meghajtású autók exportja a darabszámot tekintve kissé csökkent, 1,49 millióról 1,48 millióra, az értéket tekintve azonban nőtt, 48,6 milliárd euróról 55,5 milliárd euróra. A legfontosabb piac Kína és az Egyesült Államok volt 14 százalékos, illetve 12 százalékos aránnyal. Az elektromos meghajtási technológia terjedését mutatják a behozatali adatok is; tavaly 358 ezer tisztán elektromos meghajtású kocsit importáltak 10,5 milliárd euró értékben, 2021-ben pedig 293 ezret, 7,6 milliárd euróért. A hagyományos meghajtású kocsik importja jelentősen csökkent 2022-ben az egy évvel korábbihoz képest, 1,2 millió darabról egymillióra, az import értékét tekintve 24,3 milliárd euróról 23,5 milliárd euróra.
A Destatis autóipari körképében kiemelte, hogy továbbra is ez a német feldolgozóipar legnagyobb bevételű ágazata. Az autók és autómotorok gyártásával foglalkozó 63 vállalkozás tavaly minden korábbinál nagyobb, 385,1 milliárd eurós bevételt ért el. Ez 30,4 százalékos növekedés a 2021-es 295,4 milliárd euróhoz képest, és 21,3 százalékkal meghaladja az ágazat termelési láncolatait megzavaró koronavírus-világjárvány előtti utolsó évben, 2019-ben elért 317,5 milliárd eurót. A növekedés részben az árak emelkedésének tulajdonítható – mutatott rá a statisztikai hivatal. Hozzátették, hogy az autóipar forgalma a teljes feldolgozóipari bevétel 17,4 százalékát tette ki. Az autóipari cégek főként exportra termelnek, a bevétel 76 százalékát a külföldi értékesítés biztosította.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.