Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács egységes szabályokat javasol az elektromos rollerekre.
Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) egységes szabályokat javasol az elektromos rollerekre, egyebek közt a gyártói oldalról a gyárilag beépített 20 kilométer/órás sebességkorlátozást és nagyobb, legalább 30,5 centiméter átmerőjű kerekeket, a felhasználói oldalról pedig bukósisak kötelező viselését írná elő. A javaslatok közé tartozik az is, hogy az elektromos rollereket csak a 16. életévét betöltött személy használhatná közterületen, továbbá a testület tilalmat vezetne be az e-rollerek gyalogúton, illetve ittas állapotban történő használatára.
A jelentés az elektromos roller használatának az elmúlt öt évben tapasztalt gyors elterjedésére, valamint az ezzel összefüggő halálesetek és súlyos sérülések számának emelkedésére reagál. Az EU-ban az elektromos roller használatának szabályozása tagállamonként eltérő. “Az elektromos rollerek ma már mindennaposak az európai városokban, de a kórházakban is egyre több a járművel súlyos balesetet szenvedettek száma, ezért ésszerű, egységesített intézkedéseket kell bevezetni a közlekedők biztonsága érdekében – hívta fel a figyelmet Antonio Avenoso, az ETSC elnöke.
A jelentés szerint csak Németországban 2020-ban mintegy 2100 balesetet regisztráltak elektromos rollerrel összefüggésben, ez a szám 2021-re mintegy 5500-ra emelkedett. Tavaly mintegy 7600 ember sérült meg, illetve októberben 11-en veszették életüket. A szakértők felhívták a figyelmet, hogy a jármű használatának alsó korhatára jelenleg 14 év, a vezetéséhez engedély sem szükséges.
Hamis alkatrészek és szerviz-szoftverek
Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV. Kétes eredetű alkatrészeket is találtak.

Hamis alkatrészek és szerviz-szoftverek
Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV. Kétes eredetű alkatrészeket is találtak.
Biztonsági övvel másképp alakulhatott volna
Újabb példa, hogy miért kell becsatolni az autóban ülve a biztonsági övet, és, hogy miért nem szabad vezetni ittasan.

Biztonsági övvel másképp alakulhatott volna
Újabb példa, hogy miért kell becsatolni az autóban ülve a biztonsági övet, és, hogy miért nem szabad vezetni ittasan.
Csat(t)lakozz!
A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság eldöntötték, hogy közösen tesznek azért, hogy minél több utazó csatolja be a saját és a gyermekei biztonsági övét!

Csat(t)lakozz!
A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság eldöntötték, hogy közösen tesznek azért, hogy minél több utazó csatolja be a saját és a gyermekei biztonsági övét!
Fővárosi parkolási szigor
Március 20-tól tízezer forinttal büntetik a lakossági engedély nélkül parkolókat Budapesten, a IX. kerületben.

Fővárosi parkolási szigor
Március 20-tól tízezer forinttal büntetik a lakossági engedély nélkül parkolókat Budapesten, a IX. kerületben.
Felújítás kezdődik két autópályánkon
Útjavítási munkák kezdődnek az M0-s és M31-es több szakaszán.

Felújítás kezdődik két autópályánkon
Útjavítási munkák kezdődnek az M0-s és M31-es több szakaszán.
Érdemes meggondolni a kárigénylést
Beérkeztek a biztosítókhoz a szombati közlekedési tömegkatasztrófa utáni első kárigények.

Érdemes meggondolni a kárigénylést
Beérkeztek a biztosítókhoz a szombati közlekedési tömegkatasztrófa utáni első kárigények.
Újra porfelhőveszély az M1 autópályán!
Az Útinform jelzése szerint homokfelhő rontja a látási körülményeket az M1-esen, Nagyszentjánosnál.

Újra porfelhőveszély az M1 autópályán!
Az Útinform jelzése szerint homokfelhő rontja a látási körülményeket az M1-esen, Nagyszentjánosnál.
Felfüggesztik a kamionstopot kedd estétől szerda reggelig
Felfüggesztik a kamionstopot kedd este 22 órától szerda reggel 6 óráig az áruellátás zavartalansága érdekében.

Felfüggesztik a kamionstopot kedd estétől szerda reggelig
Felfüggesztik a kamionstopot kedd este 22 órától szerda reggel 6 óráig az áruellátás zavartalansága érdekében.