Budapesten befejeződött az M3 metró felújítása, megszűnik a metrópótló buszok forgalma, de az erre kialakított buszsávokat csak részben kapják vissza az autósok.
Május 22-én befejeződik az M3-as metró felújítása, hétfőtől minden állomáson újra megállnak a metró szerelvényei. Ezzel új szakaszba lép a budapesti „Újjáéledő sugárutak” városfejlesztési koncepció. Az elmúlt közel hat (!) évben ideiglenesen kijelölt buszsávok szolgálták a metrópótlóbuszok haladását, a feleslegessé váló buszsávok jó részét kerékpársávvá módosítják. A főváros indoka, amelyet Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke ismertetett, hogy „az M3-as metró és a Lánchíd felújítása miatt kisebb gépjárműforgalom hajthatott keresztül a belvároson. Budapest közlekedése ugyanakkor nem omlott össze, sőt, független navigációs cégek adatai szerint ezzel párhuzamosan csökkent a dugók mértéke”. (Elképzelhető, hogy a meg nem nevezett „független navigációs cégek” egy párhuzamos univerzumban léteznek.)
Jelentős változások lépnek életbe a forgalmi rendben a pótlóbuszok számára használt sávok átalakításával az észak-déli tengelyen. Továbbra is városvezetési cél a belvárosi forgalomterhelés növekedésének megakadályozása, kerékpársávok kialakítása és a városmag torlódásainak további csökkentése. Az új forgalmi rendre vonatkozó terveket a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút az érintett kerületi önkormányzatokkal, a Magyar Autóklubbal és a Magyar Kerékpárosklubbal is egyeztette.
A BKK és a Budapest Közút olyan forgalmi rend kialakításán dolgozik, ami a városmag legbelső részein – a Bajcsy-Zsilinszky úton vagy a Kiskörúton közlekedők esetében – csökkenti a forgalmi korlátozások miatt korábban kialakult torlódások mértékét (érdekes ellentmondás a közleményen belül, hogy a „független navigációs cégek” szerint csökkent a dugók mértéke a korlátozások miatt, a város mégis ara készül, hogy csökkentse ugyanezen lezárások miatti torlódások mértékét). A tervek részeként a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Kiskörúton kisebb módosításokkal visszaáll a metrópótlás előtti forgalmi rend. Ez mindkét szakaszon a korábbi 2×2 autóssáv helyreállítását jelenti a Bajcsy-Zsilinszky úton korábban is meglévő buszsávok, illetve a kiskörúti villamosvágányok mellett.
Továbbá olyan csomóponti kialakításokat és lámpaprogramokat terveztek, amelyek egyszerre célozzák a belvárosi területek dugómentes, de az elmúlt évek forgalmának megfelelő közlekedését – ez talán úgy fordítható le, hogy a belváros továbbra se kíván nagyobb autóforgalmat bonyolítani, és mint fentebb írták tovább csökkentenék a forgalmi terhelést, amit a régóta alkalmazott forgalomfékező (mesterséges dugó) lámpaprogramozással is támogatnak.
Mint említettük az ideiglenes buszsávok egy része kerékpársávvá változik. A belvárost átszelő észak-déli tengelyen eddig csak szakaszosan lehetett kerékpársávon biciklizni, az új forgalmi rend szerint áttekerhető lesz a belváros észak-déli irányban. Az Üllői úton a buszsávok helyét kerékpársávok veszik át a Kálvin tér és a Népliget között, a Váci úton pedig a Nyugati tér és a Gogol utca között. A kerékpársávokat több helyen fizikai elválasztó elemek (műanyag elhajló pollerek) biztosítják majd a gépjárműforgalomtól.
Kerékpáros átvezetést alakítanak ki a Nyugati téren a felüljáró vonalával párhuzamosan a Nagykörúton keresztül, a csomópontban három új zebra is épül. Új kerékpáros átvezetés épül a Népligetnél is a Könyves Kálmán körúton keresztül, valamint a Deák Ferenc tér irányába az Astoria csomópontban is, ahol szintén épül új zebra is. A látványos és költséghatékony kerékpársáv kialakítások háttérindoka, amelyet Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója fejtett ki, hogy: „„A Kerékpárosklub felmérése szerint a fővárosiak 71 százaléka nagyon valószínűnek, vagy elképzelhetőnek tartja, hogy gyakrabban közlekedjen kerékpárral, ha a körülmények javulnak”.
A Kerékpárosklub honlapján, a felmérések menüpontban ezt az adatot nem találtuk. A klub munkáját nem lebecsülve, de szeretnénk felhívni a figyelmet rá, hogy a közvéleménykutatásokat 1000 illetve 3000 fő megkérdezésével végezték, ami megfelel a ma elfogadott „reprezentatív felmérés” kategóriának, de valójában bátorság a lakosság alig 0,001-0,003 százalékának véleményét rávetíteni a teljes lakosságra. A Bodor Ádám által idézett adatot nem találtuk, egy 2020-as felmérés alapján (szintén a Kerékpárosklub említett oldalán szerepel) a magyar felnőttek 71 %-a szokott kerékpározni, főleg Budapesten (tehát veszi elő a bringát legalább egyszer egy évben). A fővárosiak 71 százalékának a kerékpárra pattanásának realitását eléggé oldja az a 2017-es felmérés eredménye (ugyanezen honlapon), amely szerint a fővárosiak 7 százaléka kerékpározik minden nap.
A városvezetés várakozásai szerint az átalakítások által összefüggő kerékpáros infrastruktúra alakul ki a Hungária körúton belül észak-déli irányban szinte a teljes hosszon. Reményeik szerint az új biciklisávok kihasználtságát fogja növelni, hogy az érintett szakaszokon MOL Bubi gyűjtőállomásokat alakítottak ki.
Az új forgalmi rend kialakítása a Kálvin tér irányába tartó kiskörúti buszsávok megszüntetésével kezdődött. Következő lépésként visszaállítják a Bajcsy-Zsilinszky út korábbi forgalmi rendjét. A buszsávok felszámolása ütemezetten zajlik, több helyszínen, azonban az ideiglenesen kialakított megállóhelyi peronok elbontása miatt a munkák több héten át is tarthatnak. A kerékpársávok kialakítása várhatóan június elején indul, és szakaszosan oldják meg július végéig. A sávok felfestése és a műanyag elhajló pollerek elhelyezése lesz kész a leggyorsabban, míg a kisebb átépítéssel járó szakaszok kialakítása több időt igényel. A Nyugati térre és az Astoriára tervezett új gyalogátkelőhelyek várhatóan az év második felében készülnek el.
Felgyorsultak az események a Lánchídnál
Lehet sétálni a Lánchíd pesti oldalán. A tervezettnél előbb megnyitották Budapesten a legrégebbi Duna-híd pesti oldalánál lévő járdákat.

Felgyorsultak az események a Lánchídnál
Lehet sétálni a Lánchíd pesti oldalán. A tervezettnél előbb megnyitották Budapesten a legrégebbi Duna-híd pesti oldalánál lévő járdákat.
Részleges kamionstop a hosszú hétvégén
Felfüggesztik a kamionstopot éjszakára a pünkösdi hétvégén.

Részleges kamionstop a hosszú hétvégén
Felfüggesztik a kamionstopot éjszakára a pünkösdi hétvégén.
Duplán rossz: szabálytalan és figyelmetlen
Szabálytalanul fordult a motoros elé a figyelmetlen sofőr. Gyakori baleseti forma.

Duplán rossz: szabálytalan és figyelmetlen
Szabálytalanul fordult a motoros elé a figyelmetlen sofőr. Gyakori baleseti forma.
Gazmentesítenek
Aktívan kaszálja az út menti növényzetet a Magyar Közút.

Gazmentesítenek
Aktívan kaszálja az út menti növényzetet a Magyar Közút.
Figyelni kell a részletekre
Egy elszabadult pótkocsi ütközött neki a sértett autójának Debrecenben.

Figyelni kell a részletekre
Egy elszabadult pótkocsi ütközött neki a sértett autójának Debrecenben.
Szabálytalankodó teherautók és buszok
Május második hetében a rendőrség a nehéz tehergépjárműveket és a buszokat ellenőrizte fokozottan és országosan. 1531 megbüntetett járművezető az eredmény.

Szabálytalankodó teherautók és buszok
Május második hetében a rendőrség a nehéz tehergépjárműveket és a buszokat ellenőrizte fokozottan és országosan. 1531 megbüntetett járművezető az eredmény.
Apjától csent autóval baleseteztek
Barátja halt meg az ittas fiatalkorú által okozott balesetben.

Apjától csent autóval baleseteztek
Barátja halt meg az ittas fiatalkorú által okozott balesetben.
Számíthatunk hétvégi katonai forgalomra
Katonai menetoszlopokra kell számítani az ország több vármegyéjében.

Számíthatunk hétvégi katonai forgalomra
Katonai menetoszlopokra kell számítani az ország több vármegyéjében.