Több kerületben fejleszti a főváros a kerékpáros- és gyalogosközlekedés feltételeit.
Javulhatnak a kerékpáros- és gyalogosközlekedés feltételei a Rákos-patak mentén, a főváros X., XIII., XIV. és XVII. kerületében is, egy előreláthatólag nyáron kezdődő beruházásnak köszönhetően. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közzétette, hogy az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében összesen bruttó 8,22 milliárd forint jut arra, hogy kerékpárosbaráttá alakítsák a Rákos patak kerékpárút nyomvonali térképe
A tervezésre és kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás kerületenként elindult. Ezek ajánlati felhívásai a X., a XIII. és a XIV. kerületi szakaszokra idén március 8-án, a XVII. kerületi szakaszra pedig március 21-én jelentek meg, a XV. és a XX. kerületben pedig már tart a kivitelezés. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén a kivitelezés előreláthatólag idén nyáron elkezdődhet. A projektben ténylegesen megépülő szakaszokat a beérkező árajánlatokat követően határozza meg a BKK aszerint, hogy melyek férnek bele a rendelkezésre álló VEKOP-forráskeretbe és melyek nem.
A közlemény szerint a fejlesztések célja a mindennapos, illetve a szabadidős kerékpározás magas színvonalú feltételeinek megteremtése. A Rákos-patak menti beruházás előkészítésekor a BKK számára fontos szempont volt, hogy az új útvonalak csatlakozzanak a hálózat jelenlegi, illetve tervezett szakaszaihoz. A társaság célul tűzte ki, hogy a fejlesztések hatására egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett, akár a közösségi közlekedéssel társítva is.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.