A növekvő forgalomsűrűség, a megváltozott vezetési kultúra és autópark jellemzők miatt az EU újabb kötelező biztonsági felszereléseket ír elő az autógyártóknak.
A gépjárműtechnika fejlődésével az elmúlt évtizedben több olyan aktív- és passzív biztonsági felszerelést fejlesztett ki az autóipar, amelyek viszonylag olcsón gyárthatók és hatékonyan képesek növelni az adott jármű biztonsági szintjét. Ezért az EU úgy döntött, több újabb biztonsági extrát kötelezővé tesz a gépjárműgyártók számára az EU piacain, amelyekről eddig a gyártó döntötte el, hogy alapfelszereltségként- vagy fizetős extraként kínálja a vásárlóinak. (Korábbi példák az ilyen biztonságnövelő extrák kötelezővé tételére az elmúlt húsz évben például a blokkolásgátló, az első légzsákok, a guminyomásellenőrző).
A tervezett szerint az újabb kötelezően beépítendő biztonságnövelő eszközökkel 2022-től kell a gyártóknak az Európai Unio piacaira bocsátott járműveket felszerelniük. A jóváhagyásra váró tervezettről az Európai Bizottság számolt be. A beszámoló alapján a következő eszközök beszerelését várnák el a gyártóktól az említett dátumtól.
– személygépkocsik, könnyű haszongépjárművek, tehergépjárművek és autóbuszok esetében fáradtságra figyelmeztető rendszer, intelligens sebességszabályozás, tolatássegítő rendszer, baleseti adatrögzítő
– személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek esetében sávtartást segítő rendszer, vészfékező rendszer; tervezett feszítésű biztonsági övek
– tehergépjárművek és autóbuszok esetében: holttér csökkentő rendszer, holttérben lévő akadályra figyelmeztető rendszer
Az EU bizottság szakértői becslése szerint az új felszerelések széleskörű alkalmazásával 2038-ig több mint 25 ezer fővel csökkenthető a közlekedési balesetben elhunytak száma az EU-ban, miközben 140 ezer baleset súlyossága is csökkenne. Az intézkedéssel az EU vezetés a 2050-re kitűzött grandiózius célt támogatná, hogy lényegében nullára redukálódjon a közúti baleset okán elhunytak száma. Az Európai Bizottság, az Európai Parlament, az Európai Tanács egyeztetésein elért megállapodást még jóvá kell hagynia az Európai Parlamentnek és a Tanácsnak.
Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban
Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.
Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban
Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.
Újabb átadott szakasz az M6-oson
Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.
Újabb átadott szakasz az M6-oson
Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.
Hétvégi hídlezárás Budapesten
Péntek estétől vasárnap éjfélig lezárják a Szabadság hidat.
Hétvégi hídlezárás Budapesten
Péntek estétől vasárnap éjfélig lezárják a Szabadság hidat.
Feszültségesés
Nőnek az európai hibrid eladások miközben megtorpant az elektromos autók iránti kereslet.
Feszültségesés
Nőnek az európai hibrid eladások miközben megtorpant az elektromos autók iránti kereslet.
Továbbra is forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc repülőtérnél
Folytatódik csütörtöktől az M4-es autóúton, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomópontja előtt lévő felüljáró felújítása, ezért forgalomkorlátozásra kell készülni.
Továbbra is forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc repülőtérnél
Folytatódik csütörtöktől az M4-es autóúton, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomópontja előtt lévő felüljáró felújítása, ezért forgalomkorlátozásra kell készülni.
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.
Trükkös vizsga a jogsiért, mégis nagy bukás lett belőle
700.000 forintért cserébe más tett forgalmi vizsgát a jogosítványszerzéshez, nem az, akinek kellett volna. A megbízó, és a cserét lebonyolító is bajba került.
Trükkös vizsga a jogsiért, mégis nagy bukás lett belőle
700.000 forintért cserébe más tett forgalmi vizsgát a jogosítványszerzéshez, nem az, akinek kellett volna. A megbízó, és a cserét lebonyolító is bajba került.