Az év első 4 havában a személysérüléses közúti balesetek, a balesetben meghalt személyek és az ittasan okozott balesetek száma egyaránt csökkent.
Áprilisban is folytatódott az a kedvező trend, amely a közúti közlekedésbiztonság alakulását az év eleje óta – tágabb időintervallumban pedig már bő két éve – jellemzi. A rendőrség havi baleseti statisztikai adatai mindössze előzetesnek tekintendők – tekintettel arra, hogy azok a balesetet követő 24 órai helyzetet tükrözik, ugyanakkor közúti balesettel okozati összefüggésben tragédia napokkal, ill. hetekkel később is bekövetkezhet – ugyanakkor kis hibaszázalék mellett hűen jelzik az adott helyzetet, valamint a folyamatok irányát.
Az áprilisi előzetes adatok gyakorlatilag valamennyi „súlyozott” területen kedvező folyamatról árulkodnak. 2010. első négy havában hazánk területén összesen 4.196 személysérüléses közúti balesetet regisztráltak, 13,66 %-kal kevesebbet, mint 2009. azonos időszakában (akkor 4.860 baleset történt). A halálos, a súlyos és a könnyű sérüléses közúti balesetek száma egyaránt csökkent, mértékük a felsorolásnak megfelelően 18,50 %, 18,42 %, valamint 11,01 %.
Megyék | Balesetek száma | Arány | Dinamika | |
2009. | 2010. | (%) | (%) | |
Budapest | 296 | 269 | 20,76 | -9,12 |
Baranya | 58 | 46 | 3,55 | -20,69 |
Bács | 67 | 67 | 5,17 | 0 |
Békés | 76 | 49 | 3,78 | -35,53 |
Borsod | 82 | 62 | 4,78 | -24,39 |
Csongrád | 49 | 65 | 5,02 | 32,65 |
Fejér | 57 | 63 | 4,86 | 10,53 |
Győr | 67 | 68 | 5,25 | 1,49 |
Hajdú | 77 | 73 | 5,63 | -5,19 |
Heves | 34 | 40 | 3,09 | 17,65 |
Komárom | 50 | 48 | 3,70 | -4 |
Nógrád | 25 | 10 | 0,77 | -60 |
Pest | 195 | 132 | 10,19 | -32,31 |
Somogy | 46 | 40 | 3,09 | -13,04 |
Szabolcs | 82 | 63 | 4,86 | -23,17 |
Szolnok | 61 | 58 | 4,48 | -4,92 |
Tolna | 43 | 17 | 1,31 | -60,47 |
Vas | 40 | 48 | 3,70 | 20 |
Veszprém | 59 | 47 | 3,63 | -20,34 |
Zala | 46 | 31 | 2,39 | -32,61 |
Autópálya | 41 | 0 | 0 | 0 |
Összesen: | 1 551 | 1 296 | 100 | -16,44 |
Az EU és a nemzeti közlekedésbiztonsági koncepciók gyakorlatilag kivétel nélkül a balesetben meghalt személyek számának visszaszorítását tűzték ki célul. Ennek megfelelően a baleseti statisztikában is kiemelt helyen kezelik a közúti tragédiák alakulását. Az előzetes adatok alapján 2010. január 01. és április 30. között eltelt időszakban hazánk közútjain 205-en vesztették életüket balesetben, a tavalyi 250 fővel szemben. Az 18 %-os csökkenés azt is jelenti, hogy az idén eddig 45 fő életét sikerült megmenteni ahhoz a 2009-es évhez képest, melyet a közlekedésbiztonsági krónikák az elmúlt négy évtized legsikeresebb évének tekintenek.
A közúti balesetek okai nem változtak. A balesetek 31 %-a gyorshajtás, 24 %-a az elsőbbség meg nem adása, 14 %-a pedig a kanyarodási szabályok megszegése miatt következett be. A közúti forgalomban legnagyobb arányt betöltő személygépkocsi vezetők okozták a balesetek kétharmadát (67 %-át, összesen 2.774 balesetet). A tehergépkocsi vezetők részaránya 10 %, az autóbusz vezetőké 1 %, a motorkerékpár és a segédmotoros kerékpár vezetőké 3-3 %, a kerékpárosoké 8 % (!), a gyalogosoké pedig 7 % a balesetek okozásában.
Az év végi biztosítóváltás mérlege
A tavalyinál több mint 6 százalékkal többen váltottak kötelező gépjármű-felelősségi biztosítást.
Az év végi biztosítóváltás mérlege
A tavalyinál több mint 6 százalékkal többen váltottak kötelező gépjármű-felelősségi biztosítást.
Gyarapodik a villanykutak száma
2024 első felében 300-zal nőtt a nyilvános elektromos töltőberendezések száma Magyarországon.
Gyarapodik a villanykutak száma
2024 első felében 300-zal nőtt a nyilvános elektromos töltőberendezések száma Magyarországon.
Rádupláztak a díjemelésekkel
A kárráfordításoknál kétszer gyorsabban nőtt a kgfb átlagdíja Magyarországon.
Rádupláztak a díjemelésekkel
A kárráfordításoknál kétszer gyorsabban nőtt a kgfb átlagdíja Magyarországon.
Úrvezetői jogsival nem csak a „kismotorokra” lehet majd felülni
Motoros szakemberekkel, valamint szakmai, érdekképviseleti szervezetek képviselőivel tekintette át a szaktárca és a szakfeladatokat koordináló KTI együttműködésével készülő új KRESZ szabályait.
Úrvezetői jogsival nem csak a „kismotorokra” lehet majd felülni
Motoros szakemberekkel, valamint szakmai, érdekképviseleti szervezetek képviselőivel tekintette át a szaktárca és a szakfeladatokat koordináló KTI együttműködésével készülő új KRESZ szabályait.
Decemberi futóverseny
Vasárnap forgalomkorlátozások lesznek a fővárosban futóverseny miatt.
Decemberi futóverseny
Vasárnap forgalomkorlátozások lesznek a fővárosban futóverseny miatt.
Elektromos autópark jóslat
Az Energiaügyi Minisztérium jelentése szerint 2020 eleje óta kilencszeresére nőtt az elektromos gépjárművek száma Magyarországon. Ez az autópark megközelítőleg 1,7 százaléka.
Elektromos autópark jóslat
Az Energiaügyi Minisztérium jelentése szerint 2020 eleje óta kilencszeresére nőtt az elektromos gépjárművek száma Magyarországon. Ez az autópark megközelítőleg 1,7 százaléka.
Az új sebességmérők eredményei
Egy hónap alatt közel 53 ezer gyorshajtót értek tetten Budapesten.
Az új sebességmérők eredményei
Egy hónap alatt közel 53 ezer gyorshajtót értek tetten Budapesten.
Összefogott a Fradi és az OBB
A futball klub és a rendőrség balesetmegelőzési szervezete közösen kíván fellépni a közlekedésbiztonság javítása, az emberi élet és a testi épség megmentése érdekében.
Összefogott a Fradi és az OBB
A futball klub és a rendőrség balesetmegelőzési szervezete közösen kíván fellépni a közlekedésbiztonság javítása, az emberi élet és a testi épség megmentése érdekében.