Most Dél-Koreában marasztalták el a Volkswagent és kötelezik az autótulajdonosok felé kártérítésre a dízelbotrány kapcsán: az indok a lelki megrázkódtatás! Közben a VW már a belső égésű motorok fináléját tervezi.
Erre varjál gombot! – mondhatnánk annak kapcsán, hogy lelki károkozás miatt kell kártérítést fizetnie a Volkswagennek Dél-Koreában. Egy szöuli bíróság pénteki döntése szerint a Volkswagen konszernnek kártérítést kell fizetnie az emissziós értékek manipulálása és a visszahívások okozta „lelki károk” miatt. Az emissziós méréseken a károsanyag-kibocsátási értékeket módosító (defeat device) funkcióval ellátott Audi és Volkswagen gépkocsik dél-koreai tulajdonosai indítottak kártérítési pert a Volkswagen konszern ellen, a szöuli járásbíróság pedig részben helyt adott a keresetnek.
A bíróság döntése alapján a Volkswagen konszern minden felperes autótulajdonosnak egymillió von (245 ezer forint) kártérítést kell hogy fizessen az okozott lelki károk miatt. A bíróság ugyanakkor nem találta megalapozottnak a felpereseknek a hamis emissziós mérések által okozott anyagi kárra, illetve a félrevezető reklám mint csalás miatt elszenvedett veszteségre hivatkozó kártérítési igényét.
A koreai bíróság joggal nehezményezte azt is, hogy országukban a VW nem volt olyan készséges: „Az alperes visszaélt az ügyfelek bizalmával. Súlyos jogsértést követett el és – ellentétben az Egyesült Államokban alkalmazott gyakorlatával – visszahívást is csak a közvélemény nyomására rendelt el” – szól a bírósági döntés indoklása, hozzátéve, hogy „a járműiparban a szakmai etikával ily mértékben ütköző cselekedet meghaladja az átlagember által elviselhető szintet„.
Mindemellett fontos elem a döntésben, hogy az indoklás kiemeli, hogy az elkövetett csalás nem befolyásolta az ügyfelek vásárlási döntéseit, és a beépített emissziósérték-módosító funkció miatt maga a jármű sem tekinthető műszakilag hibásnak, ezért a felperesek anyagi kár megtérítésére vonatkozó igényét nem lehet elfogadni. A felperesek képviseletét ellátó Barun Law ügyvédi iroda szerint a bírósági döntés 2400 autótulajdonost érint Dél-Koreában.
Közben a Volkswagen csoport névadó márkájának jövőjéről a társaság wolfsburgi központjában tartott sajtóbeszélgetésen Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezetőa jelezte, hogy várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen kínálatában. A pillanatnyi helyzet szerinti tervek alapján nagyjából 2040-ig marad kínálatban belső égésű motorral hajtott jármű. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el a hagyományos Volkswagenek az utakról.
A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezetnek be a piacra, és arra törekszenek, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsenek. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat. A társaság az elektromobilitás és a környezeti tudatosság előtérbe helyezésével az egész Volkswagen csoportot megrázó dízelbotrányt is igyekszik feledtetni.
Utcai töltések: hellyel-közzel
Bár közel 3200 nyilvános elektromos töltőberendezés működik Magyarországon, a lefedettség hézagos, sokszor a rendelkezésre állás is problémás.
Utcai töltések: hellyel-közzel
Bár közel 3200 nyilvános elektromos töltőberendezés működik Magyarországon, a lefedettség hézagos, sokszor a rendelkezésre állás is problémás.
Kiépítik az új horvát autópályadíj fizetőrendszert
Horvátország megkezdi az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer, a Crolibertas kapuinak telepítését az A3-as autópályán (Zágráb-Eszék).
Kiépítik az új horvát autópályadíj fizetőrendszert
Horvátország megkezdi az új elektronikus autópálya-díjfizetési rendszer, a Crolibertas kapuinak telepítését az A3-as autópályán (Zágráb-Eszék).
Engedd, hogy észrevegyenek!
Idén november 7-én, pénteken lesz a „Light Friday” az ORFK-OBB rendezésében! Jöjjenek, keressék a rendőröket, akik 100 százalékos árengedménnyel ajándékoznak láthatósági eszközöket a jelentkezőknek!
Engedd, hogy észrevegyenek!
Idén november 7-én, pénteken lesz a „Light Friday” az ORFK-OBB rendezésében! Jöjjenek, keressék a rendőröket, akik 100 százalékos árengedménnyel ajándékoznak láthatósági eszközöket a jelentkezőknek!
Az áldozatokra emlékeztünk!
Mindenszentek és Halottak napja alkalmából az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság a közúti balesetek halálos áldozataira emlékezett.
Az áldozatokra emlékeztünk!
Mindenszentek és Halottak napja alkalmából az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság a közúti balesetek halálos áldozataira emlékezett.
Továbbgurul Európa
Az EU-ban 10 százalékkal nőtt az új autók eladása szeptemberben az egy évvel korábbi értékhez képest.
Továbbgurul Európa
Az EU-ban 10 százalékkal nőtt az új autók eladása szeptemberben az egy évvel korábbi értékhez képest.
Hámozott parkolási díj
Megtették az első jogi lépéseket, hogy jövőre kényelmidíj-mentessé váljon a parkolás, ezáltal olcsóbb legyen.
Hámozott parkolási díj
Megtették az első jogi lépéseket, hogy jövőre kényelmidíj-mentessé váljon a parkolás, ezáltal olcsóbb legyen.
Vigyázzunk az élőkre miközben tiszteljük a holtakat!
Mindenszentek és halottak napja idején is közlekedjünk óvatosan! A mindenszentek és az iskolai őszi szünet miatt a hosszú hétvégén a szokásosnál nagyobb forgalomra kell számítani nemcsak a temetők környékén, hanem az autópályákon és országutakon is.
Vigyázzunk az élőkre miközben tiszteljük a holtakat!
Mindenszentek és halottak napja idején is közlekedjünk óvatosan! A mindenszentek és az iskolai őszi szünet miatt a hosszú hétvégén a szokásosnál nagyobb forgalomra kell számítani nemcsak a temetők környékén, hanem az autópályákon és országutakon is.
A személyautó tulajdonosok tizede még érintett
A november elején kezdődő év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) váltási kampány még idén is mintegy 400 ezer személygépkocsit érint.
A személyautó tulajdonosok tizede még érintett
A november elején kezdődő év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) váltási kampány még idén is mintegy 400 ezer személygépkocsit érint.
