A MOL csökkentette a fuvarigényét

2021.10.26. 08:30

Új telephellyel évi több mint 15 000 tartályautó-fuvart vált ki a MOL Csurgón.

A MOL bővítette a csurgói telephelyét, így a környéken kitermelt kőolajat tartályautók helyett az Adria vezetéken keresztül szállítják a Dunai Finomítóba. Az Adria kőolajvezeték használatával évente több mint 15 000 tankautó-fuvart váltanak ki, és becslések szerint 7000 tonna szén-dioxid kibocsátást szüntet meg. A fejlesztés során megépítették Magyarország legmagasabb, 28 méter magas kőolajtartályát: ez 15 000 köbméter kőolaj tárolására alkalmas.

A környéken feltárt és felszínre hozott olajat 2017-ben kezdték a Dunai Finomítóba szállítani. A szállított nyersolaj mennyisége 2020-ra havi 30-40 ezer tonnára nőtt, ami mintegy 1200 tartálykocsi fuvart jelentett. Ez már olyan mennyiség, hogy érdemes volt átstruktúrálni rendszert, ezért a MOL a csurgói telephelyén gyűjtőtartályt épített. Így tankautók helyett az Adria Kőolajvezetéken keresztül juttatja el a kőolajat a százhalombattai Dunai Finomítóba. A 9 milliárd forintos beruházás 2019 szeptemberében kezdődött.

Az új tartályba gyűjtött kőolajat napi 1300 m3 kapacitással továbbítják az Adria vezetéken keresztül Százhalombattára. A teherautó-fuvarok kihagyásával a lakosságot érő zaj- és egyéb környezeti hatás is csökken, mert a Barcsi- és Szigetvári Járás közúti forgalma így napi 30-40 tartályautóval kisebb a korábbinál.

Legfrissebbek