A múlt héten, március 24-én reggel 6 órától 25-én reggel 6 óráig, tehát egy 24 órán át tartó időszakban a rendőrség egy különösen intenzív országos sebességellenőrzést végzett.
Szuperaktív sebességellenőrzés folyt a múlt héten március 24-én reggel 6 órától 25-én reggel 6 óráig, miközben az egész március 21-vel induló héten fokozott sebességellenőrzés volt Magyarországon. Az ellenőrzések hátterében az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (ROADPOL) áll, amely a tagországai számára március 21-27 közötti időszakra “Speed” elnevezéssel hirdetett fokozott sebesség ellenőrzést. Ehhez a magyar rendőrség is csatlakozott.
A „Speed” akció hetében, azon belül a szervezet meghirdette a „Speedmarathon”-t is, amely attól különleges, hogy egy 24 órás időszakban az adott rendőrség, jelen esetben a magyar, minden eszközét és szabaddá tehető emberét kivezényli az utakra sebességellenőrzésre. A „Speedmarathon” további különlegessége, hogy a rendőrség az állampolgári észrevételek figyelembevételével állapította meg az ellenőrzési pontok helyét.
A sebességmérési akciókról a rendőrség idejekorán hírt adott, az aktuális héten a „Speedmarathon” előtt ismét jelezte az autós társadalomnak, hogy készüljenek a sebességmérésekre. Március 24-én reggeltől tehát minden sebességmérő eszközt, és minden alkalmazott módszert bevetett a hatóság. A fix telepítésű mellett a mobil sebességmérők, és a menet közben mérni képes eszközök is dolgoztak. Egy megye jelentett kivételt, ugyanis Szabolcs-Szatmár-Bereg megye rendőrei az ukrajnai háború miatti plusz feladatok okán nem vettek részt a sebességellenőrzésekben.
A „Speedmarathon” 24 órája alatt így is 457 061 autót ellenőriztek a sebességmérési eszközök. Országosan 1297 helyszínen történtek a mérések 706 rendőr közreműködésével. A sebességmérési hálón 5013 autós akadt fenn, ők hajtottak az adott útvonalon megengedett sebességnél gyorsabban – pontosabban a toleranciahatárnál gyorsabban. Tehát enyhe kerekítéssel az ellenőrzött autósok 1,1 százaléka lépte túl a megengedett sebességet.
Érdekes adat, hogy az országos átlagtól területenként hogyan tértek el az eredmények. A legtöbb autóst Budapesten ellenőrizte a hatóság, ott 161 823 sebességmérés történt, a gyorshajtáson rajtakapott 1021 autós mennyisége így bőven az országos átlag alatt maradt (0,63 %). Az átlagon aluli számú gyorshajtót produkálta még Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Fejér, Veszprém és Somogy megye.
És természetesen, ha az átlagosnál jobb eredményt felmutató megyék vannak, akkor rosszabbaknak is kell lenniük. Az ellenőrzött autósok számához képest a legnagyobb arányú gyorshajtást Komárom-Esztergom megye „szállította”, ott az ellenőrzött járművek 6 százaléka lépte át a megengedett sebességet. 3 százalék felett „teljesítettek” Hadú-Bihar és Nógrád megye autósai. Kevéssel lépték át az átlagos szintet Bács-Kiskun és Tolna megye autósai. Arányaiban még Borsod-Abaúj-Zemplén, Győr-Moson-Sopron, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Pest, Vas és Zala megye autósainak kell még büntetést fizetniük a nehezebb jobb láb miatt.
Persze hiba lenne általánosítani és azt mondani, hogy az utóbb felsorolt megyékben a gyorshajtásra hajlamosabb autósok vezetnek, az is könnyen előfordulhat hogy a rendőreink választottak olyan mérési pontokat, amelyekre a gyorshajtók nem számítottak. Mellékhatásként a „Speedmarathon” akcióban résztvevő rendőr kollégák 116 egyéb jogsértést is felderítettek.
Nyugtatók és kábítószer együtthatása
Az árokban kötött ki a bódult sofőr - videóval.
Nyugtatók és kábítószer együtthatása
Az árokban kötött ki a bódult sofőr - videóval.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.