Dr. Hatala József nyugállományú r. altábornagy, az Országos Rendőr-főkapitányság volt vezetője, az ORFK—Országos Balesetmegelőzési Bizottság egykori elnöke a napokban töltötte be 70. életévét.
Az eltelt hét évtized egy küzdelmes, változatos és sikeres életpályát takar. Fiatalon a Csepel Műveknél dolgozott, elvégezte a Közlekedési és Távközlési Főiskolát, majd jelentkezett a rendőrséghez. Olyan beosztást kért, ahol műszaki tanulmányait kamatozhatta – 1983. február 16-án balesethelyszínelő lett a BRFK Közlekedésrendészetén. A következő lépcsőfok 1985, amikor tisztté avatták. Ezt követően balesetvizsgáló, fővizsgáló, majd osztályvezető lett a közlekedésrendészet Hungária körúti objektumában. Hatala úr tanulmányai a Rendőrtiszti Főiskolával korántsem értek véget, hamarosan az ELTE jogi karát is elvégezte.
A 90-es évek elejétől számos vezetői beosztást látott el a rendőrségen belül. 1992. október 01-től kinevezték a BRFK Közrendvédelmi Főosztály vezetőjévé. 1996. május 01-jével megbízták a Rendőri Ezred parancsnoki feladatainak ellátásával, majd október 01-től parancsok-helyettes. 1997. október 01. után rövid ideig a BRFK XX-XXIII. kerületi Rendőrkapitányságot vezette. 1998. július 16-i hatállyal az országos rendőr-főkapitányságra került, ahol az ORFK Közbiztonsági Főigazgatóság főigazgatója lett. Rendőri pályája csúcsát 2010. július 01-én érte el, amikor a Magyar Köztársaság miniszterelnöke az Országos Rendőr-főkapitányság vezetőjévé nevezte ki. Nyugdíjazásáig – mely 2013. februárjában, a felső korhatár elérése miatt következett be – volt az ORFK első számú vezetője.
Hatala úr életpályája nem csak a rendőrséghez kötődik elválaszthatatlanul, hanem a balesetmegelőzéshez is. Fiatal hadnagyként bekapcsolódott a Fővárosi Közlekedésbiztonsági Tanács munkájába, majd tanúja volt a balesetmegelőzés 1992. évi gyökeres átalakulásának, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (továbbiakban: ORFK-OBB) létrejöttének. Főigazgatóként, majd országos rendőrfőkapitányként összesen tíz évig volt elnöke a magyarországi balesetmegelőzés meghatározó szervezetének. Az ORFK—OBB elnökeként utolsó nagy rendezvénye a szervezet 20. évfordulójának jubileumi emlékülése volt.
Hatala úr az ORFK-OBB legnagyobb sikerének két tényezőt tartott. Az első a szakmaiság megtartása. A Bizottság működésében ugyanis mindvégig a szakmai szempontok érvényesültek, és soha nem befolyásolták sem politikai, sem pedig egyéb szempontok. Álláspontja szerint hosszú távon kizárólag így lehet eredményt elérni, és ez jót tett a szervezet hírnevének, megbecsültségének is. A másik nagy eredmény, hogy számításai szerint az ORFK-OBB az addig eltelt két évtizedben mintegy 24 ezer ember életének megmentéséhez járult hozzá, ami nagy teljesítmény, egy Siófok méretű város teljes lakosságának felel meg.
Nyugállományba vonulását követően Magyarország miniszterelnöke a belügyminiszter javaslatára Hatala urat a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács elnökének nevezte ki. Ebből a tisztségéből adódóan tagja lett az ORFK-OBB koordinációs testületének, és azóta is részt vesz a bizottság munkájában. És hogy az életpálya teljes legyen: Dr. Hatala József a 120 éves múlttal rendelkező legnagyobb hazai autós civil szervezet, a Magyar Autóklub elnöke.
Kollégái és beosztottai korrekt, egyenes emberként tisztelték (és tisztelik ma is), aki soha nem kertelt, mindig szemtől szembe mondta meg a véleményét. Egyike volt azoknak a rendőri felsővezetőknek, akire valósággal „ráöntötték az egyenruhát”. Megjelenése, kiállása, tettei és megnyilvánulásai határozott és következetes vezetőre vallottak, aki híres volt arról is, hogy kiállt becsületesen dolgozó beosztottjaiért, és szívén viselte az ügyüket.
Tisztelt Tábornok Úr! Hetvenedik születésnapod alkalmából tisztelettel köszönt, jó egészséget és további sikereket kíván az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság!
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.