Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét.
Az IfW (Institut für Weltwirtschaft) elemzése abból indul ki, hogy számos más kutatóintézet tanulmánya szerint az elektromos autók károsanyag-kibocsátása már a jelenlegi energiamix mellett valóban kisebb ugyan a belsőégésű motorokénál, ez a kalkuláció azonban figyelmen kívül hagyja az elektromos áram iránt az elektromos mobilitásra való átállással megnövekedő igényt. A megnövekedett áramkeresletet ugyanis a meglévő energiamix-szel lehet csak kielégíteni ahelyett, hogy a megújuló energiaforrásokat a fosszilis energiaforrások kiváltására használnák fel.
A villanyautókra való átállás megnövekedett áramigényét figyelembe véve viszont az aktuális energiamix mellett az elektromos autózás 73 százalékkal több károsanyag-kibocsátással jár, mint a legmodernebb dízelmotoroké – állapította meg a kutatóintézet. A Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung és a Heidelberger Institut für Energie und Umweltforschung kutatóintézetek tanulmányai szerint a jelenlegi energiamix mellett az elektormos autózás károsanyag-kibocsátása 15-30 százalékkal kedvezőbb a belsőégésű motorokénál. A Joanneum Research kutatóintézetnek az ADAC autóklub megbízásából készített tanulmánya szerint pedig nagyjából megegyezik.
Németországban a közlekedés felelős a károsanyag-emisszió 20 százalékáért, ami az energiatermelés és a feldolgozóipar után a harmadik legnagyobb kibocsátási forrás. Csak a személygépkocsik futásteljesítménye 630 milliárd kilométer volt 2018-ban Németországban a szövetségi gépjármű-felügyelet (Kraftfahrt-Bundesamt) nyilvántartása szerint. Az elektromos autók 100 kilométerenkénti átlagosan 15 kilowattórás energiafelhasználásával számolva a teljes átállás 95 terawattórás áramigényt teremtene, ami az 515 terawattórás nettó németországi áramtermelés 18 százalékának felel meg. Ehhez hozzá kell adni még az elektromos autók előállításának a hagyományos autóknál magasabb energiaigényét is.
Az elektromos autók átlagos károsanyag-kibocsátásának számításakor az IfW azzal a feltételezéssel élt, hogy a megújítható energiaforrások kiépítése a jelenlegi ütemben halad tovább. A zéró-emissziós atomenergia szerepét pedig figyelmen kívül hagyták az áramtermelésben, mivel az 2022-ben Németországban kikerül az energiamixből. A számítások alapján az elektromos autózás károsanyag-kibocsátása mindaddig meghaladja a belső-égésű motorokét, amíg az energiamixben 20 százalék felett van a fosszilis energiahordozók aránya. Az Európai Bizottság prognózisa szerint a fosszilis energiahordozók aránya még 2050-ben is 40 százalék felett lesz. Az IfW megállapítása szerint az emissziós mérlegen tehát nem az elektromos mobilitás forszírozásával, hanem a fosszilis energiahordozóknak a megújuló forrásokkal való kiváltásával lehet javítani.
Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban
Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.
Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban
Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.
Újabb átadott szakasz az M6-oson
Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.
Újabb átadott szakasz az M6-oson
Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.
Hétvégi hídlezárás Budapesten
Péntek estétől vasárnap éjfélig lezárják a Szabadság hidat.
Hétvégi hídlezárás Budapesten
Péntek estétől vasárnap éjfélig lezárják a Szabadság hidat.
Feszültségesés
Nőnek az európai hibrid eladások miközben megtorpant az elektromos autók iránti kereslet.
Feszültségesés
Nőnek az európai hibrid eladások miközben megtorpant az elektromos autók iránti kereslet.
Továbbra is forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc repülőtérnél
Folytatódik csütörtöktől az M4-es autóúton, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomópontja előtt lévő felüljáró felújítása, ezért forgalomkorlátozásra kell készülni.
Továbbra is forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc repülőtérnél
Folytatódik csütörtöktől az M4-es autóúton, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomópontja előtt lévő felüljáró felújítása, ezért forgalomkorlátozásra kell készülni.
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.
Trükkös vizsga a jogsiért, mégis nagy bukás lett belőle
700.000 forintért cserébe más tett forgalmi vizsgát a jogosítványszerzéshez, nem az, akinek kellett volna. A megbízó, és a cserét lebonyolító is bajba került.
Trükkös vizsga a jogsiért, mégis nagy bukás lett belőle
700.000 forintért cserébe más tett forgalmi vizsgát a jogosítványszerzéshez, nem az, akinek kellett volna. A megbízó, és a cserét lebonyolító is bajba került.