Közvélemény kutatásban a megkérdezett magyar autósok többsége azt állítja, hogy nem lépi át városban a megengedett legnagyobb sebességeket.
Bár a koronavírus-járvány miatt a tavasszal eddig sokkal visszafogottabb a forgalom, azonban sokakat ez gyorshajtásra csábít. De nem mindenkit, sőt a többséget nem: a K&H felmérése alapján az autósok többsége – saját bevallása szerint – betartja a sebességhatárokat. Ezt tízből hat autós vallja, legalábbis lakott területen belül. Különösen a nők, akiknek a 74 százaléka nem megy gyorsan városban, a férfiaknak csak a 46 százaléka mondta ugyanezt. Ugyanakkor városon kívül már rosszabb a helyzet: ez esetben már csak 52 százalék mondta, hogy a 90 km/órás korlátot nem lépi túl, 30 százalék inkább 90-100 km/óra sebességgel hajt.
Területileg a nyugati megyékben élők tűnnek szabálykövetőbbeknek: 65 százalékuk figyel a korlátozások betartására. Lakott területen kívül is szabályosabban közlekednek a nők, 71 százalékuk nem lépi át a 90 km/órás korlátot, 30 százalékuk hajt gyorsabban, de 100 km/óránál nem többel. Az autópályákon a megkérdezettek átlag 127 km/óra sebességgel közlekednek, azaz a megengedettnél valamivel lassabban – nehogy sebességmérésbe fussanak. Az autósok harmada – 34 százaléka – pedig még 120 km/óránál is lassabban hajt: ez a nők 49, a férfiak 22 százalékára igaz. Összességében tehát elmondható, hogy az autópályákon a sofőrök 70 százaléka nem lépi túl a 130 km/órás sebességkorlátozást.
Viszonylag kevesen vallották, hogy jelentősebben túllépik a sebességhatárokat. A városon belül autózók 2 százaléka mondta, hogy jellemzően 60 km/órát meghaladó sebességgel közlekedik. Városon kívül országúton a 100 km/órát rendszeresen átlépő autósok aránya 4 százalékos. Az autópályákon közlekedőknek ugyancsak a 4 százaléka lépi át gyakran a 140 km/órás sebességet.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.