A közlekedésbiztonság több tényezős, és az egyik benne a vezetési tudás. Ezt javítva az ember tesz a saját biztonságáért, és a közösség biztonságáért is, hiszen nagyobb vezetési tudással jobb eséllyel véd ki veszélyes, többrésztvevős helyzeteket is.
Nagyon sokan az élet egyik szükséges mellékágának tekintik az autóvezetést, így mellékesként kezelik az autóvezetői tudást is. Ennek egyik oka az is, hogy az autó, mint tárgy, vagy használati eszköz már jóval kevesebb embernél jelenti a fókuszt, mint volt ez például a nyolcvanas években. Persze ez nem csoda, hiszen nem újdonság, vagy ritkaság az autó tulajdonlás és nagyon sok más olyan technikai eszköz is belépett az életünkbe amiért lelkesedni, érdeklődni lehet – számítástechnika, képi megjelenítések, robotika.
Azonban, ha egy-egy eszközünk kezelésének a mélységi elsajátítását nem tartjuk fontosnak, az kevésbé jár súlyos következményekkel, mintha az autónk kezelését tekintjük mellékesnek. Ha éppen nem használjuk ki a számítógépünk nyújtotta összes lehetőséget, vagy az okoseszközünk applikációi által nyújtott temérdek szolgáltatást abból olyan nagy, személyi sérüléssel, vagy anyagi kárral járó dolog nem történik. Ha viszont az autóvezetői tudásunk hiányos, vagy nem kielégítő, abból könnyebben lesz baleset, annak minden következményével.
Így az autóvezetési tudás megszerzése, illetve fejlesztése túlmutat a személyes érdeklődésen, hiszen a személyes- és a közösségi biztonságra van hatással. Minél ügyesebben kezeli valaki az autóját, minél jobban képes átlátni egy-egy forgalmi helyzetet és minél inkább meg tudja helyesen becsülni azt, hogy a kialakult esetleges baleseti szituációban miképp lehet mégis elkerülni az ütközést, annál többet tett a közlekedésbiztonság rá is ható javulásáért.
Ezért is szeretnénk, ha minél többen éreznék úgy, hogy fontos a vezetői tudás fejlesztése, az alapvető autóismeret megszerzése. A vezetői tudás többféleképpen fejleszthető, de leginkább úgy, ha van kitől tanulni. Az meg még jobb, ha van erre biztonságos körülményeket biztosító hely, ahol majdhogynem élesben ki lehet próbálni a tanultakat, és megtapasztalni baleset nélkül, hogy mi történik, ha hibázik a vezető: illetve még az a hiba is miként menthető.
Hogy minél többen megismerhessék az autós továbbképzés lehetőségeit, kuponokat kaptunk a Groupama Tanpályától valamint a Magyar Autóklubtól is ingyenes vezetéstechnikai tanfolyamra. A tanpálya Mogyoród mellett, a Hungaroring „közepén” van, csúszópályákkal, körpályával, rántópados pályával, lejtő gyakorlási lehetőséggel, az Autóklub pályája pedig hasonló felszereltséggel Budapesten a IV. kerületben. Mi a kuponokat természetesen továbbadjuk látogatóinknak, hogy mit kell ezért tenni, nézzék meg előbb az alábbi kis videót! Majd adjanak nevet az új kollégánknak és egy vezetéstechnikai tréninget nyerhetnek a Magyar Autóklub és Groupama Tanpálya felajánlásából. A neveket a Facebook oldalunkon kommentben várjuk!
ŐRNAGY Úr megmondja a tutit, hogy mit ajándákozz karácsonyra… Adj nevet az új kollégánknak és egy vezetéstechnikai tréninget nyerhetsz a Magyar Autóklub és Groupama Tanpálya felajánlásából. A neveket kommentben várjuk!
Közzétette: Baleset-megelőzés – 2019. december 9., hétfő
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.