2019.06.24, 14:26
Frontlégzsák a hátsó ülésen és egyéb újdonságok

Júniusban Hollandiában tartott gépjármű-biztonsági konferencián mutatta be a Mercedes-Benz a legújabb passzív és aktív biztonsági fejlesztéseit. Köztük a hátul ülőknek szánt frontlégzsákot és a komfort biztonsági övet.

Hollandiában, júniusban tartották azt a közlekedésbiztonsági konferenciát, amelyen a Mercedes bemutatta új koncepcióautóját, amelyen a jövőben bevezetendő biztonsági eszközöket, és azok működését demonstrálta. A számos aktív- és passzív biztonsági eszköz közül elsőként a hátsó üléseken ülők védelmére fejlesztett frontlégzsákot, és a bővített komfort funkciókkal ellátott biztonsági övet mutatjuk be.

Erre aktualitást ad, hogy a hátsó üléseken ülők körében alacsonyabb a bekötöttségi arány, holott a az övek védelmi szerepe nem kisebb, baleset esetén pedig a bentülők veszélyeztetettsége  csak minimálisan kisebb az elöl ülőknél. Sőt a hátul ülők, ha nem kötik be magukat, akkor az elöl ülőket is veszélyeztetik, ugyanis az előre csapódó test sérüléseket okozhat az első ülésben szabályosan bekötött utazóknak is – olyan erőhatások lépnek fel, hogy a hátul ülő egy erőteljes ütközés során előre csapódva kiszakíthatja az első ülést a helyéről.

A fegyelmezettebb németek 97 százaléka elöl és hátul is beköti a biztonsági övét, az USA-ban ez az arány csupán hetven százalékos. A tanulmány megjegyzi, hogy az EU államok többségében, külön megemlítva Magyarországot is, szintén csak 70 százalék körüli a hátul ülők között a biztonságiövet használók aránya. Érdemes megemlíteni, hogy az utasok övhasználata nem tartozik Magyarországon a gépjárművezető felelősségi körébe, tehát egy esetleges közúti ellenőrzéskor az övet nem használó utast bírságolja a rendőr: lakott területen belül 10 000, kívül 15 000, autópályán 20 000 forintra.

A Mercedes-Benz a légzsákokkal kapcsolatos kutatásait 1966-ban kezdte. Először kereskedelmi forgalomba vezetőoldali légzsákot 1980-ban hoztak, a W126 sorozatú S-osztályú luxusautóban. A hátsó ülésekre fejlesztett frontlégzsákot pedig idén mutatták be az ESF demóautóba, amelyet a nagyközönség majd ősszel a Frankfurti Autószalonon tekinthet meg.

Das Experimental Sicherheits Fahrzeug (esf) 2019 The Experimental Safety Vehicle (esf) 2019
Passzív biztonsági fejlesztés: légzsák a hátul ülőknek frontális védelemként

A légzsákot az első ülés háttámlájába szerelik, a működési elve azonos a többi légzsákkal, tehát a gyorsulás érzékelők és az ülésfoglaltság jelző jelei alapján aktivizálódik, piropatron robbantja be, az így fejlődő gáz fújja fel a zyákot. A zsákon elhelyezett réseken tervezett a zsák kiürülése, amelyet úgy állítottak be, hogy beleszámították, hogy a hátiul ülő is használja a biztonsági övet. A zsák viszonylag nagy űrtartalmú, hasonlóképpen az első utasoldali zsákhoz. Viszont a formája más, mintegy „begyűjti” az előrelendülő utas testét baleset esetén. A Mercedes vizsgálatai szerint a fej és nyaksérülések valószínűsége a légzsák alkalmazásával 30 százalékkal csökkenthető.

A hátsó ülésen történő övhasználati hajlandóság növelésére a Mercedes több plusz szolgáltatást is kidolgozott. Az övcsatt megvilágított, valamint USB-csatlakozóval ellátott, amelyen át a személyes okos-eszközök rácsatlakoztathatók az autó rendszereire. Továbbá a biztonsági öv fűthető is, bár ennek értelme nem világos, ruhát viselve még senkit sem halottunk panaszkodni, hogy hideg a biztonsági öv, márpedig hidegben általában felöltöznek az emberek. A 48 mm széles öv -10 celsius fokról testhőmérsékletre négy perc alatt melegszik fel.

Das Experimental Sicherheits Fahrzeug (esf) 2019 The Experimental Safety Vehicle (esf) 2019
USB csatlakozó a megvilágított övcsattban

Könnyebb lett Sopron körül közlekedni

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat.

...
2024.05.07. 13:44

Könnyebb lett Sopron körül közlekedni

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat.

Csalással szerzett jogosítványok

Akad, aki azért dönt az illegális jogosítványszerzés mellett, mert anyagi előnyt vár a megoldástól, más azért, mert másképp nem megy, vagy éppen gyorsan akar jogsit szerezni. Újabb elcsalt eset akadt fenn a hatósági hálón.

...
2024.05.07. 07:19

Csalással szerzett jogosítványok

Akad, aki azért dönt az illegális jogosítványszerzés mellett, mert anyagi előnyt vár a megoldástól, más azért, mert másképp nem megy, vagy éppen gyorsan akar jogsit szerezni. Újabb elcsalt eset akadt fenn a hatósági hálón.

Kevés az utánpótlás a használtautópiacon

Nem tudja visszanyerni a lendületét a használtautó-import. A forrásországok készletei is végesek, és egyre drágábbak az autók.

...
2024.05.06. 11:07

Kevés az utánpótlás a használtautópiacon

Nem tudja visszanyerni a lendületét a használtautó-import. A forrásországok készletei is végesek, és egyre drágábbak az autók.

Útátadás Mosonmagyaróvárnál

Átadták a mosonmagyaróvári déli tehermentesítő út 1-es és 86-os út közötti szakaszát.

...
2024.05.06. 06:00

Útátadás Mosonmagyaróvárnál

Átadták a mosonmagyaróvári déli tehermentesítő út 1-es és 86-os út közötti szakaszát.

Ismét buszsáv ellenőrzés volt a fővárosban

Huszonnyolc bírságot szabtak ki a budapesti rendőrök buszsáv használata miatt.

...
2024.05.05. 14:23

Ismét buszsáv ellenőrzés volt a fővárosban

Huszonnyolc bírságot szabtak ki a budapesti rendőrök buszsáv használata miatt.

A legkeresettebb használtautók

Népszerűségi lista a magyarországi használtautó-piacon.

...
2024.05.04. 06:08

A legkeresettebb használtautók

Népszerűségi lista a magyarországi használtautó-piacon.

Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban

Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.

...
2024.05.03. 14:47

Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban

Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.

Újabb átadott szakasz az M6-oson

Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.

...
2024.05.03. 11:38

Újabb átadott szakasz az M6-oson

Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.