2019.05.07, 17:32
Türelmesebben a kormány mögött

Egyszer az egyik hibázik, egyszer a másik. Mindig más siet éppen, vagy figyelmetlen. De mindez bárkivel előfordulhat, így a feszültségfokozás helyett a türelmes vezetői viselkedést kell előtérbe helyezni: erre hívták fel a figyelmet a MOL-PICK SZEGED kézilabdacsapatának játékosai is.

A Groupama Biztosító az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával szervezett figyelemfelkeltő programot a defenzív, vagyis együttműködő vezetési stílus népszerüsítésére. A MOL-PICK SZEGED hétszeres Magyar Kupa és háromszoros magyar bajnokcsapat három sztárja vállalta, hogy a Groupama vezetéstechnikai pályán próbára teszi magát, illetve mesél arról, hogy ő milyen vezető. A Groupama Biztosító itt ismertette egy országos kutatás eredményét is.

Groupama Obb Mol Pick 3
Emlékszik valaki a KRESZ bevezető soraira?

Az ORFK-OBB-t Berzai Zsolt r. alezredes, a szervezet főtitkára képviselte, aki indulásként pár sort olvasott fel: „A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvetőfeltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedésrésztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.”

A kérdésre, hogy honnan idézett, a jelenlévők közül senki nem tudta a választ, pedig így indul a KRESZ-t ismertető rendelet. Tehát ha eszerint járnánk el, akkor vélhetően kevesebbet sziránázna közlekedési baleset miatt a mentő. Magyar János, a Groupama Biztosító gépjárműbiztosítási főosztályvezetője mesélt az ezer fő részvételével, bevallásos alapon végzett közvéleménykutatás eredményéről.

Groupama Obb Mol Pick 1
Magyar János szakértő

A kutatás felmérte többek között, hogy betartjuk-e a javasolt követési távolságot, levillogjuk-e az autópályán a gyors sávban előttünk haladókat vagy, hogy hogyan viselkedünk közlekedési dugóban? A válaszok elemzéséből az derült ki, hogy a magyarok fele (51%) együttműködő, nyugodt és előrelátó sofőrnek tartja magát. „Érdekes, hogy a nők és a férfiak között nincs eltérés e tekintetben, viszont az életkor és a lakóhely alapján már kimutathatóak különbségek: a fiatalok és a fővárosiak sajnos kevésbé tűnnek előzékenynek a volán mögött” – emelte ki Magyar János. A válaszokból kitűnik az is, hogy a legfegyelmezetlenebbek az ajánlott követési távolság betartásában vagyunk. A városban, átlagos forgalmi körülmények között, 50 km/h sebességnél ajánlott 30-40 méteres távolságot például csupán a vezetők 3%-a tartja be saját bevallása szerint.

Groupama Obb Mol Pick 2
A három klasszis

A többszörös magyar bajnok és Magyar Kupa győztes MOL-PICK SZEGED kézilabdacsapatának három játékosa, Jonas Källman, Stefán Rafn Sigurmannsson és Nagy Martin is meséltek az autózási szokásaikról. A svéd Jonas megemlítette, hogy Magyarországon szabadabban lehet autózni, mert hazájában 110 km/óra az autópályán megengedett maximális sebesség, és igen szigorúan ellenőrzöttek az utak kamerás rendszerekkel. Itt jó kihasználni a nagyobb megengedett sebességet, de mégsem jellemző a játékosra a gyorshajtás és az agresszív stílus. Édesapja mellett, aki kamionsofőr volt, beutazta Európát, sok balesetet látott már fiatalon, így helyén tudja kezelni a dolgokat.

Stefán is hazájának a szigorúbb sebességkorlátozását emelte ki, ott 90 km/óránál sehol nem lehet gyorsabban menni, de a szűk országutak miatt erre sokszor nincs is lehetőség Izlandon. De ő is nyugodtnak tartja magát, a kézilabda megtanít a csapatjátékra, és a közlekedés is az – említette. Nagy Martin kapus, akinek két éve van jogsija, édesapjától azt tanulta, hogy inkább késsen el, mint siessen. Ennek a szellemében vezet.

Groupama Obb Mol Pick 5
Itt csak vízfalnak lehet hajtani, nagyobb baj nem lesz

A játékosok a beszélgetés után a pályán tehették próbára vezetési tudásukat. Csúszós úti fékezés volt az első feladat, majd szintén jeges útfelületet imitáló szakaszon váratlan nyomvesztést imitáltak a rántópaddal, amelyből ki kellett vezetni az autót úgy, hogy egy váratlanul felbukkanó akadályt is kerülni kellett. Jó feladat, pár gyakorló kör után a játékosok szépen megoldották a vezetési tudást igénylő próbát.

Országos hóhelyzet

Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.

...
2024.11.22. 10:10

Országos hóhelyzet

Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.

Éles szemmel, tapadó gumikkal

Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.

...
2024.11.21. 11:03

Éles szemmel, tapadó gumikkal

Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.

Fékezés után gyorsítást várnak

Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.

...
2024.11.21. 08:58

Fékezés után gyorsítást várnak

Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.

Spórolnak a biztosításon

Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.

...
2024.11.20. 13:38

Spórolnak a biztosításon

Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.

Újpesti felújítást tervez a BKK

Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.

...
2024.11.19. 05:49

Újpesti felújítást tervez a BKK

Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.

10 km kilenc milliárd forintból

Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.

...
2024.11.14. 10:12

10 km kilenc milliárd forintból

Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.

Olcsóbb így a biztosítás

A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.

...
2024.11.13. 17:33

Olcsóbb így a biztosítás

A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.

Korlátozás az M31-esen

Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.

...
2024.11.13. 07:57

Korlátozás az M31-esen

Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.