Érdemes figyelni rá, hogy a fővárosban újabb területeket vontak be a fizető övezetbe! Több helyütt a parkolási rend, fizetős időszak és díj változott!
Talán a „sok sem elég” lehetne a mottója a fővárosi fizető parkolói övezetek kialakításának. Érdemes az autósoknak figyelnie, mert újabb városrészeket vontak be a fizetős zónákba, illetve ahol már eddig is fizetős volt a parkolási lehetőség, ott több helyütt drágult a tarifa, illetve megnövelték a parkolódíj fizetési időszakot.
A hivatalos indoklás szerint a cél továbbra is a nem helyi lakosok autóinak kiszorítása Budapest belső részeiből – más kérdés, hogy ez a helyi autót használó lakosokra is plusz terhet ró, hiszen a fizetési mentesség csak a közvetlen lakhely-környezetre vonatkozik, így ha bármely ügyintézést intézendő a lakos elhagyja autójával a számára ingyenes övezetet, máris fizethet, ugyanúgy, mint a nem helyi lakosok, hiába az adott kerület bejelentett lakosa.
Kerületenként szemlézve kiderül, hogy az első és a második kerület vezetősége nem tervez idénre változást a díjfizető parkolásban – bár ez utóbbi kerület igen aktívan építette ki a területén a parkolói övezeteket az utóbbi 8 évben. Persze lehet olyan döntés, amelyet átvesznek, hiszen a díjtételekről a főváros dönt.
A díjfizető parkolásban szintén fiatalnak számító III. kerület viszont dinamikusan növeli tovább és drágítja is a fizető zónákat. A eddig 175 forintos zónákban 265 forintot kell fizetni, ahol 265 forint volt a díj, ott 350-et vezetnek be. Az emeléssel a parkolóhelyek telítettségét akarják mérsékelni. Sokan kerültek már eddig is kellemetlen helyzetbe a városba dolgozni járók közül, mert az autójukat nem tudják lerakni III. kerületi ingyenes övezetben, tömegközlekedéshez közel. Most őket újabb területekről szorítja ki a kerület vezetése: Kaszásdűlő területén új, 175 forint/órás díjú várakozási övezetet alakítanak ki.
Figyelmes parkolási társaság: a fizetéshez a csúszkálás kizárva. Ennyire tellik a szolgáltatásból és a beszedett díjakból
A VI. kerületben a Teréz krt. – Podmaniczky utca – Dózsa György út – Városligeti fasor – Király utca által körülölelt városrészen 350 forintra nőtt a díj óránként, és érdemes figyelni, mert módosítottak a mobiltelefonos zónakódokon is. Valamelyest enyhítettek is, miként először a második kerület bevezette, a Terézvárosban is a díjfizetési reggel 8 helyett fél kilenctől indul – ezzel segítendő például a gyermekeiket iskolába, óvodába autóval vivő szülőket, akik bár kerületi lakosok, azonban kerületen belül másik fizetőzónába tartoznak.
Szintén a P+R jellegű parkolás kiszorítására hivatkozva a XI. kerület a Villányi út menti utcák és a Gellérthegy most díjmentes területeit vonja be a fizetőrendszerbe. Hasonlóképp rendeznék az Infopark környékének parkolását is, mivel az 1-es villamos elérhetősége miatt itt is sokan teszik le az autójukat. Nem marad ki a zónásításból Kelenföld és Őrmező sem, okként az M4 metró és szintén az 1- es villamos vonzerejét jelzik. Továbbá Újbuda vezetése javasolja a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy vezessék be a díjfizetős parkolást a fővárosi kezelésű útszakaszokon is, illetve a meglévő zónákban emeljék a díjakat.
Kisebb hiba csúszik néha a rendszerbe: az autósok nem okolhatók, ha komolyan veszik a fizetőzóna kialakításakor kialakított felfestéseket: akkor sem, ha ellentmondanak az eredetiekkel
A fővárosi önkormányzat információi szerint több budai kerület szeretné a díjfizetési időszak emelését este 18 óráról 20 órára növelni.
A pesti oldalon a parkolási övezetek kialakításában élenjáró XIII. kerületben még mindig találtak helyet új övezet kialakítására. Januártól a Rákos patak – Tatai utca – Kámfor utca – Reitter Ferenc utca – Gyöngyösi utca – Göncöl utca által körülölelt terület is fizetőssé lett. A kerületben két parkolási zónát működtetnek, ezeket az Árpád híd – Róbert Károly körút vonala választ ketté. Az 1-es fizető parkolási zóna a Róbert Károly körúttól délre a Szent István körútig, a 2-es fizető parkolási zóna a Róbert Károly körúttól északra, a kerület, illetve a már kialakított és a most kialakításra kerülő parkolási övezetek határáig tart. A fizetendő díjak 175, 265, illetve 440 forint.
Zugló tavaly vezette be a fizető parkolást, de az önkormányzat tájékoztatása szerint ezek nem oldották meg a problémákat, sőt rövidtávon bizonyos városrészekben még növelte is azokat. Emiatt a Városligetben a hétvégi fizetős parkolást november 11-től felfüggesztették. Megoldásként természetesen nem a díjfizetős rendszer újragondolását döntötték el, hanem újabb kerületrészek fizetős övezetbe való bevonásában látják a megoldást. Ezek a következők:
– Mexikói út – Kacsóh Pongrác út – Kassai tér – Szikszó park – Lőcsei út – Erzsébet királyné útja által határolt terület
– Mexikói út – Erzsébet királyné útja – Lőcsei út -Telepes utca – Fűrész utca – Csömöri út – Thököly út által határolt terület
– Csömöri út – Lőcsei utca – Bosnyák utca – Fűrész utca – Szugló utca – Nagy Lajos király útja által határolt terület
A kisföldalatti végállomás és a Kacsóh P. úti felüljáró körül régóta létező P+R parkoló területén és a Mexikói út Erzsébet királyné útja és a Kacsóh Pongrác út közötti utcákban a díjszedést a várakozási övezet bevezetését követő utóvizsgálat eredményének értékeléséig felfüggesztik.
És egy nagyon jellemző búcsúkép: ahol véget ér a parkolási övezet, ott kezdődik a megállási tilalom. No comment… (a képen látható autó nem áll, hanem halad)
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.