Új felszíni gyalogátkelőt alakítanak ki Budapesten az Örs vezér terénél, a Kerepesi úton.
A fővárosban a hetvenes-nyolcvanas években alakították ki a nagy csomópontokban a gyalogosátkelés céljára az alujárók-felüljárók rendszerét. Ezek vitathatatlan közlekedésbiztonsági előnye a különféle módon közlekedők szintbeli elkülönítése: hiszen akiknek nincs lehetőségük ugyanazon útfelületen találkozni, azok egymással nem keveredhetnek baleseti szituációba. A szintbeli elkülönítési megoldások egyetlen hátránya a gyalogosok számára a kényelmetlenség, amit a lépcsőzés jelent, ez annak a további előnynek az ellenére is, hogy a forgalom a szintben elkülönített átjárókon folyamatos, míg a szintbeli, közlekedési lámpával szabályozott gyalogosátkelőknél szakaszos, tehát időveszteséggel jár. A kényelmetlenség kérdése elsősorban az idősebbeket, illetve a babakocsival közlekedőket és a mozgásukban korlátozottakat érintette-érinti. Ezért kezdték a mozgólépcsőkkel, liftekkel megoldani a problémát, amely mindkettő beruházás-, és karbantartásigényes megoldás.
Persze az is jellemző maradt, hogy a forgalom összes résztvevőjénél tapasztalható fegyelmezetlenség (ami a fővárosban különösen jellemző) miatt sok gyalogos a felszíni átkelő hiánya ellenére megkockáztatja az átkelést a sokszor hatsáv széles útfelületeken. Az ők baleseti kockázata kiemelt, még nagyobb, mintha a tilos jelzés ellenére igyekeznének át egy kijelölt gyalogos átkelőhelyen. És ezt a veszélyes átkelési módot nem csak fiatalabbak, jó reflexűek, hanem idős, már nehezebb mozgású emberek is alkalmazzák: egy megkérdezett idős asszony úgy fogalmazott „kicsit stresszes, de jobb, mint lépcsőzni”.
Tehát dilemma a megoldásokkal kapcsolatban akad bőven, de tény, hogy megoldást kell találni. A legolcsóbb válasz a problémára a felszíni, szintbeli gyalogosátkelőhelyek újratelepítése, amelyek valamelyest lassítják a járműforgalmat és a gyalogosforgalmat is a szakaszosság okán. Nagyobb gond velük az, hogy baleseti kockázatot hordoznak magukban, mert a sokat kritizált és kivezetésre érett forgalomirányítási módszert továbbra is alkalmazzák, pontosítva, hogy a keresztirányú autós forgalom kanyarodóit zöld jelzés idején rávezetik a szintén zöld jelzést élvező gyalogátkelőhelyre. Ez a megoldás máig sok gyalogosbalesetet generál, a megoldás kivezetésével csökkenthetőek lennének a gyalogosbalesetek.
Mindamellett a mai forgalomszervezési trend nyitott a megoldásra, hiszen az autós közlekedés térvesztését kívánja elérni. Holott léteznek párhuzamos jó megoldások, amelyek egyik közlekedési formát sem hozzák hátrányba és növelik a közlekedésbiztonságot és az autómentes közlekedési formák alkalmazás-szabadságát is. Az is tény, hogy az ilyen megoldások megtervezése és kivitelezése egyaránt nagyobb szellemi-, és anyagi ráfordítást igényelnek,amelyre nem feltétlenül akad forrás.
De visszatérve a fővárosi Örs vezér terénél kialakítandó új felszíni gyalogosátkelőre, azt a Budapest Közút kivitelezésében a Kerepesi úton alakítják ki a Sugár és az Árkád bevásárlóközpont között – ott jelenleg gyalogos alul- és felüljárón is át lehet kelni. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ismertetője szerint a jelzőlámpás gyalogátkelőhelyet a Kerepesi úton a meglévő kerékpáros átvezetéssel párhuzamosan alakítják ki. Úgynevezett süllyesztett szegélyű, taktilis figyelmeztető és tájékoztató jelekkel ellátott burkolatot alakítanak itt ki. Az átkelés könnyítésére a Kerepesi úton új középsziget épül és a meglévő gyalogátkelők burkolati jeleit újrafestik. A már folyamatban lévő építési munka előreláthatólag hat hétig tart, és a kivitelező több ütemben végzi el. A munka közben az arra közlekedők ideiglenes forgalmi változásokra számíthatnak, de a kivitelező ígérete szerint irányonként két-két forgalmi sáv mindig járható lesz a Kerepesi úton.
Sávlezárás az M5-ösön
Forgalomkorlátozás lesz az M5-ös autópálya soroksári csomópontjánál csütörtöktől hétfőig.
Sávlezárás az M5-ösön
Forgalomkorlátozás lesz az M5-ös autópálya soroksári csomópontjánál csütörtöktől hétfőig.
Útdíjcsalás próbarendszámmal
Próbarendszámokkal csalt el mintegy 50 millió forintnyi útdíjat egy fuvarozócégeket vezető házaspár.
Útdíjcsalás próbarendszámmal
Próbarendszámokkal csalt el mintegy 50 millió forintnyi útdíjat egy fuvarozócégeket vezető házaspár.
Részegen rolival se!
Fővárosi Ítélőtábla: elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Részegen rolival se!
Fővárosi Ítélőtábla: elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Mi szóltunk – őket nem érdekelte
Vezetés közben mobiloztak, tabletet-, laptopot használtak, filmet néztek, nem kapcsolták be a biztonsági övet.
Mi szóltunk – őket nem érdekelte
Vezetés közben mobiloztak, tabletet-, laptopot használtak, filmet néztek, nem kapcsolták be a biztonsági övet.
Közös programokban vesz részt a Suzuki és az OBB
Együttműködik a biztonságos közlekedés elősegítésére a Magyar Suzuki és az ORFK-OBB.
Közös programokban vesz részt a Suzuki és az OBB
Együttműködik a biztonságos közlekedés elősegítésére a Magyar Suzuki és az ORFK-OBB.
Forrást vár a főváros a pesti alsó-rakpart átformálására
Budapest a pesti alsó-rakpart átépítéséhez szükséges EU-s forrásra pályázott.
Forrást vár a főváros a pesti alsó-rakpart átformálására
Budapest a pesti alsó-rakpart átépítéséhez szükséges EU-s forrásra pályázott.
Alagúti mentési gyakorlatot tartottak
Balesetet szimuláltak az M85-ös autóút új alagútjában.
Alagúti mentési gyakorlatot tartottak
Balesetet szimuláltak az M85-ös autóút új alagútjában.
Fel kell készülni a délutáni dugókra
Burkolatfelújítás miatt forgalomkorlátozás lesz jövő héten az M7-es autópálya budaörsi csomópontjában.
Fel kell készülni a délutáni dugókra
Burkolatfelújítás miatt forgalomkorlátozás lesz jövő héten az M7-es autópálya budaörsi csomópontjában.