A városi közúti biztonságra való egyre nagyobb hangsúlyt fektetve rendkívül fontos, hogy a döntéshozók ne feledkezzenek meg a vidéki utakról, ahol a közúti halálesetek fele fordul elő.
Miközben a kormányok és a döntéshozók egyre inkább a városi közúti biztonságra helyezik a hangsúlyt annak érdekében, hogy elérjék azt a közös uniós célt, hogy 2030-ig felére csökkentsék a közúti halálesetek számát, egy új jelentés szerint az Európai Unióban a közúti halálesetek fele vidéki utakon történik. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) által közzétett jelentés szerint 2022-ben körülbelül 10.000 ember halt meg országutakon az EU-ban. Ez az összes közúti haláleset mintegy felét jelenti. Az ETSC a jelentésében kiemeli, hogy a vidéki utakat biztonságosabbá lehet tenni – és jelenleg is teszik – olyan beavatkozásokkal, amelyeknek nem kell költségesnek lenniük. A gyorsforgalmi utakhoz képest az országutakról gyakran hiányoznak az oldalsó biztonsági korlátok, és nincsenek szabályok az őket használó járművek sebesség- és súlykülönbségére vonatkozóan. Ugyanazt a sávot használják a teherautók, a személyautók vagy a kerékpárosok.
Az ETSC jelentése szerint gyakoriak az egyjárműves balesetek, amelyekben a fáradt sofőr elhagyja a forgalmi sávját, sőt az útpályát is. Frontális ütközések is gyakran előfordulnak, és ezek a balesetek gyakran halálos áldozattal járnak. A jelentésben a biztonságosabb vidéki utakra vonatkozó javaslatok között szerepel a szalagkorlátok felszerelése, az út menti akadályok eltávolítása, valamint a kerékpárosok számára elkülönített utak és a gyalogosok számára járda építése.
Egyes országok és régiók már figyelemreméltó intézkedéseket tettek az életek megmentésére Európa-szerte. A jelentés kiemeli: Franciaországot, Spanyolországot, Belgiumot. Eközben Svédország jelentős összegeket fektetett be a „2+1” utakra (amelyek az egyik irányban két sávból, a másikban egy sávból állnak, néhány kilométerenként váltakozva). Skóciában jó eredményeket értek el a motorosok számára az éles kanyarokon átvezetendő speciális útburkolati jelekkel végzett kísérletekkel, Lengyelország északi részén, Nyugat-Pomeránia régiójában pedig öt év alatt 800 km vidéki kerékpárút épült.
Nyugtatók és kábítószer együtthatása
Az árokban kötött ki a bódult sofőr - videóval.
Nyugtatók és kábítószer együtthatása
Az árokban kötött ki a bódult sofőr - videóval.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.