Egyre több helyen tiltják be Németországban az elektromos rollerek szállítását a közösségi közlekedés járművein.
A robbanás- és tűzveszélyre hivatkozva Németország egyre több városában az e-rollereket kitiltják a tömegközlekedésből. Egyes német városokban már március 1-je óta érvényben van az utazási tilalom a helyi közlekedésben, máshol áprilistól lép életbe a tiltás, de például a Hamburger Hochbahn már 2023 nyarán megtiltotta a vonatain az elektromos rollerek szállítását. A Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége (VDV) támogatja az elektromos rollerek szállításának a betiltását a tömegközlekedési eszközökön. Ennek oka “a beépített lítium-ion akkumulátorok alacsony biztonsági színvonala és az ezzel járó fokozott tűz- és robbanásveszély, valamint az egészségre ártalmas füstgáz felszabadulása”.
Londonban, Barcelonában és Madridban már voltak tüzek és robbanások a tömegközlekedési járműveken, amelyeket elektromos rollerek okoztak. A VDV szerint ez bármikor megtörténhet Németországban is. Ezért március 1-je óta már érvényben van a tilalom Észak-Rajna-Vesztfália öt legnagyobb városában. A KVB (Köln), a Rheinbahn (Düsseldorf), a DSW21 (Dortmund), a Ruhrbahn (Essen) és a DVG (Duisburg) megtiltotta az e-rollerek szállítását minden közlekedési eszközön. A helyi tömegközlekedési társaságok a VDV ajánlására alapozták döntésüket. Wuppertalban március 18-án, Bochumban április elsejétől tervezik bevezetni a tilalmat. A Müncheni Közlekedési Vállalat (MVG) a jövőben azt is megtiltja, hogy elektromos robogókat vigyenek fel a metrókra, villamosokra és buszokra, valamint metróállomásokra. A rendelet Húsvét után (április 2-tól, keddtől) érvényes.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.