Elkezdődik az alacsonyabb környezetvédelmi járművek kiszorítása a forgalomból az EU-ban. A teherautókkal indítanak.
Az EU célul tűzte ki, hogy 2030-ra a közúti közlekedésből származó CO2-kibocsátást 30%-kal lecsökkenti a 2005 szinthez képest. A DKV információi szerint 2023. decemberétől új értékelési módszerrel fogják meghatározni a 7,5 tonna feletti járművek CO2-kibocsátását, és öt CO2-osztályba sorolják őket. Mindezt azért teszik, hogy az útdíjszámítások során bevezethessék új elemként a széndioxid-kibocsátás függő árazást. Az útdíjtarifába való besorolás ennek megfelelően kibővül a CO2-osztályba való besorolással.
2023. december 1-től Németországban minden 7,5 tonna feletti haszongépjárműnek CO2-osztálytól függő tehergépjármű-útdíjat kell fizetnie. Az útdíjfizetési kötelezettség a németeknél a 7,5 tonna vagy annál nagyobb tömegű járművekre vonatkozott, de 2024. július 1-jétől a 3,5 tonna vagy annál nagyobb tömegű járművekre is alkalmazni fogják. Ez azt jelenti, hogy a 3,5 tonnától kezdve a 3,5 tonnás járművek esetében a CO2-osztály meghatározása csak 2024. július 1-jétől lesz releváns. Mindenesetre Németország az első EU-tagállam, amely bevezeti a széndioxidkibocsátás arányos útdíjat.
Németország után Ausztria a második EU-ország, amely bejelentett, hogy bevezeti a CO₂-útdíjat a tehergépjárművekre. Az ausztriai kezdő dátum 2024. január 1. A jövőben az ausztriai útdíj meghatározásakor meg kell majd adni a jármű kibocsátási osztályát. Ehhez az útdíjtarifában öt különböző CO₂-osztályt különböztetnek meg. Minél környezetbarátabb a jármű, annál magasabb CO₂-osztályba kerül besorolásba. Azt, hogy a rendelet a többi uniós tagállamban mikor lép hatályba, még nem jelentették be.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Bringás reggeli 100 helyszínen
A Magyar Kerékpárosklub és a BKK reggelivel várja a biciklivel közlekedőket 2024. május 14-én. Többek között a fővárosban az Erzsébet téri MOL Bubi gyűjtőállomás mellett.
Bringás reggeli 100 helyszínen
A Magyar Kerékpárosklub és a BKK reggelivel várja a biciklivel közlekedőket 2024. május 14-én. Többek között a fővárosban az Erzsébet téri MOL Bubi gyűjtőállomás mellett.
Az Ön közelében is lehet okoszebra!
A lakosság javaslatai alapján Iskola közelében, veszélyes kereszteződésben építenek ki okoszebrát.
Az Ön közelében is lehet okoszebra!
A lakosság javaslatai alapján Iskola közelében, veszélyes kereszteződésben építenek ki okoszebrát.