Az Európai Parlament (EP) elfogadta a gépjárművek típusjóváhagyására és piacfelügyeletére vonatkozó uniós szabályok, az úgynevezett Euro 7 felülvizsgálatáról szóló tárgyalási álláspontját.
Az Euro 7-es rendelettervezet szigorítja a kipufogógáz-kibocsátás jelenlegi határértékeit, és új intézkedéseket vezet be a gumiabroncsok és a fékek szennyezőanyag kibocsátásának csökkentése, valamint az akkumulátorok élettartamának növelése érdekében. A képviselők egyetértenek az Európai Bizottság által a személygépkocsik károsanyag-kibocsátására javasolt szintekkel, és a könnyű haszongépjárművek esetében a kibocsátások további három kategóriára történő bontását javasolják súlyuk alapján. Emellett szigorúbb határértékeket javasolnak a buszok és a nehézgépjárművek laboratóriumi és valós vezetési körülmények között mért kipufogógáz-kibocsátására. A parlament azt is szeretné elérni, hogy az EU fékrészecske-kibocsátásra és a gumiabroncsok kopási arányára vonatkozó számítási módszereket és határértékeket összehangolná az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága által jelenleg kidolgozott nemzetközi szabványokkal.
Az EP nemsokára megkezdi a tárgyalásokat az uniós kormányokkal a jogszabály végleges tartalmáról. Tóth Edina EP-képviselő a szavazás kapcsán kiemelte, hogy az Európai Bizottság a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának olyan mértékű csökkentésre tett javaslatot, amely veszélybe sodorta volna az autóipart. Az Európai Bizottság eredeti javaslatához képest a csütörtökön elfogadott EP-javaslat jelentősen csökkenti a rendelettervezet ambíciószintjét, ezzel több időt adva az autóipari szereplőknek az átállásra. A jelenleg hatályos kibocsátási szabványok (Euro 6/VI) 2030. júliusig érvényesek maradnak a személygépkocsikra és a könnyű haszongépjárművekre, valamint 2031. júliusig az autóbuszokra és a teherautókra.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Bringás reggeli 100 helyszínen
A Magyar Kerékpárosklub és a BKK reggelivel várja a biciklivel közlekedőket 2024. május 14-én. Többek között a fővárosban az Erzsébet téri MOL Bubi gyűjtőállomás mellett.
Bringás reggeli 100 helyszínen
A Magyar Kerékpárosklub és a BKK reggelivel várja a biciklivel közlekedőket 2024. május 14-én. Többek között a fővárosban az Erzsébet téri MOL Bubi gyűjtőállomás mellett.
Az Ön közelében is lehet okoszebra!
A lakosság javaslatai alapján Iskola közelében, veszélyes kereszteződésben építenek ki okoszebrát.
Az Ön közelében is lehet okoszebra!
A lakosság javaslatai alapján Iskola közelében, veszélyes kereszteződésben építenek ki okoszebrát.
Támogatás a kamionosoknak
Változik a nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén.
Támogatás a kamionosoknak
Változik a nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén.
A balesetveszélyes holttér
A nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető programot indít a BKK.
A balesetveszélyes holttér
A nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető programot indít a BKK.