Elkészült a fővárosban az új kerékpársáv a Váci úton a Gogol utca és a Nyugati tér között és elindult a munka a következő szakaszon az Üllői úton a Kálvin tértől a Népligetig.
Budapesten először használtak műanyag pollereket (oszlopokat) a kerékpársáv fizikai elválasztására. Az M3-as metró felújítását követően a felszínen is átformálják az utakat az észak-déli közlekedési tengelyen. A metrópótlás idején használt buszsávokat több szakaszon nem kapja vissza az autóforgalom, kerékpársávvá alakítják a Váci út–Bajcsy-Zsilinszky út–Kiskörút–Üllői út mentén. A munka első szakaszával elkészültek, a Gogol utca és a Nyugati tér között épült ki a kerékpársáv, az érdekessége, hogy a Westend bevásárlóközpont melletti kifelé haladó szakaszon nem buszsávot, hanem mindvégig autós forgalmi sávot használtak erre a célra. Érdemes figyelnie az erre ritkán járóknak, mert így a Margít híd felől a Váci útra északi irányba kanyarodni szándékozóknak az eddigi kettő helyett már csak egy érkezési sáv áll a rendelkezésükre – a körúton két kanyarodó sáv megmaradt, de a külső a Váci útra ívelve hamar „elfogy”. Továbbá a Lehel út felé se a megszokott két sávon lehet átjutni a Lehel téri csomóponton, hanem egy sávon, amely miatt gyakori a besorolási „zavar” és az útszakasz forgalmának a lassulása, a dugó képződés. Kissé bonyolítja a helyzetet a „hardcore” bringások autók közti jelenléte, akik nem használják a fővárosban először oszlopokkal is védett, széles kerékpársávot, hanem maradtak az autók között. Érdemes lenne a KRESZ-t módosítani, hogy ahol rendelkezésre áll kerékpársáv, ott a kerékpárok ne haladhassanak (csak a számukra kiépített sáv akadályoztatása esetén) a gépjárműforgalomnak biztosított sávokon, mert ez így zavaró és veszélyes. A bevásárlóközpont mellett futó szakaszon a kerékpársáv kialakításával megszűnt a félrehúzódás lehetősége, tehát tovább haladni szándékozó autó, vagy taxi nem tudja kitenni itt az utasokat, erre is készüljenek az erre járók.
A kereszteződésekben piros burkolatfestés jelzi a kerékpározók elsőbbségét. A BKK közlése szerint az új kerékpársávok a Nyugati téren, a Westendnél és a Lehel térnél megtalálható MOL Bubi gyűjtőállomások megközelítését is szolgálják. A kerékpársávok kialakítása június elején indult, ezzel párhuzamosan a Nyugati tér és a Kálvin tér között is felszámolták a buszsávokat. A Bajcsy-Zsilinszky úton a Nyugati tér és a Deák Ferenc tér között visszaállt a metrópótlás előtti forgalmi rend: 2×2 sávon haladhatnak a gépjárművek, emellett mindkét irányban közös busz- és kerékpársáv és kétirányú kerékpárút is készült. A Kiskörúton, azaz a Deák Ferenc teret és a Kálvin teret összekötő Károly körúton és Múzeum körúton a metrópótlás előtti forgalmi rend lépett életbe: 2×1 kerékpársáv és 2×2 forgalmi sáv használható. A gyalogos közlekedést pedig az idén elkészülő új gyalogátkelőhelyek fogják segíteni.
Megkezdődött a gyalogátkelőhelyek át-, és kialakítása a Nyugati pályaudvarnál is. Első fázisban a Bajcsy-Zsilinszky utat keresztező iránynál alakítják ki a gyalogátkelőket. A munkák befejezését követően a Bajcsy-Zsilinszky út és Váci út között is lehetőség lesz szabályosan átkelni kerékpárral a felüljáróval párhuzamosan, a metrópótló buszok egykori átvezetésének a helyén. Az Üllői úton is folytatódnak a munkák, a Kálvin tér és a Névtelen utca (benzinkút) között közös busz- és kerékpársávot, a Névtelen utca és a Corvin negyed között kerékpársávokat alakítanak ki. A Corvin negyed és a Népliget között védett kerékpársávokat formálnak, jelenleg a Corvin-negyednél, a Nagyvárad téren, valamint a Népligetnél a középszigetek átépítése zajlik.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Újabb megugrandó feladat előtt a közúti fuvarozás
Az EU szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat fogadott el a nehézgépjárművekre.
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Tűzveszélyesebbek az elektromos autók?
Ha a hírek közt megjelenik, hogy egy autó kiégett, akkor a hozzászólások közt többen is megjegyzik, hogy biztos elektromosautó volt. De tényleg jobban égnek?
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Kötelező biztosítás a nagyobb e-rollerekre is
Mabisz: újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni.
Bringás reggeli 100 helyszínen
A Magyar Kerékpárosklub és a BKK reggelivel várja a biciklivel közlekedőket 2024. május 14-én. Többek között a fővárosban az Erzsébet téri MOL Bubi gyűjtőállomás mellett.
Bringás reggeli 100 helyszínen
A Magyar Kerékpárosklub és a BKK reggelivel várja a biciklivel közlekedőket 2024. május 14-én. Többek között a fővárosban az Erzsébet téri MOL Bubi gyűjtőállomás mellett.
Az Ön közelében is lehet okoszebra!
A lakosság javaslatai alapján Iskola közelében, veszélyes kereszteződésben építenek ki okoszebrát.
Az Ön közelében is lehet okoszebra!
A lakosság javaslatai alapján Iskola közelében, veszélyes kereszteződésben építenek ki okoszebrát.
Támogatás a kamionosoknak
Változik a nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén.
Támogatás a kamionosoknak
Változik a nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén.