Július elsejétől Budapesten a kelenföldi P+R parkolók őrzött, fizetős várakozóhelyként működnek a továbbiakban a Fővárosi Közgyűlés korábbi döntése értelmében.
Reggel 6 és este 10 óra között alkalmanként 350 forintért lehet igénybe venni a kelenföldi P+R parkolókat, éjszaka – azaz 22 órától reggel 6 óráig – 105 forint/óra ellenében lehet parkolni – tudatta a parkolót üzemeltető Budapest Közút az MTI-vel. A díjfizetés bevezetésének indokaként azt írták, hogy ekképp ezen parkolók teljes egészében P+R funkciót tudnak majd betölteni, megszűnhet a hosszú távú, nem P+R jellegű parkolás jelensége, és könnyebb lesz parkolóhelyhez jutni (minden addig ingyenes parkolási lehetőség fizetőssé tételének ez utóbbi az egyik alapindoka, hogy könnyebb legyen parkolóhelyhez jutni a parkolási lehetőségek bővítése is megoldás lehetne).
Az Őrmező P1, P2, valamint az Etele tér P1, P2 parkolókat a 4-es metró építésekor alakították ki a Kelenföldi pályaudvar térségében, összesen 1453 várakozóhellyel. A parkolók alapvető célja, hogy kiszolgálja az ingázókat, akik a városba érkezve itt letehetik az autót, majd tömegközlekedéssel folytatják az útjukat. Az építéseket az Európai Unió támogatta, amelynek feltétele az volt, hogy a parkolók öt éven át térítésmentesen üzemeljenek. A fenntartási időszak a négy P+R parkoló esetén 2017. november 18-án kezdődött és 2022. november 17-ig tartott, ezt követően megszűntek a megkötések a díjszedés lehetőségével kapcsolatban, így ezt a bevételi lehetőséget használja most ki a főváros vezetése. A kelenföldi P+R parkolók 0-24 óráig üzemelnek az év minden napján, tehát hétvégén és ünnepnapokon is díjfizetés ellenében lesznek használhatók nappal és éjszaka egyaránt.
A pénzért cserébe a parkolókban álló járművek biztonságáról kamerarendszer gondoskodik. A Budapest Közút közölte azt is, hogy az éjszakai díjfizetést a többi fővárosi tulajdonú, az általuk üzemeltetett jelenleg is fizetős P+R parkolóban (Köki Terminál, Kőbánya-Kispest, Hűvösvölgy P1, Örs vezért tere, Pillangó utca, Újpest-Városkapu) is bevezetik július elsejétől.
Nyugtatók és kábítószer együtthatása
Az árokban kötött ki a bódult sofőr - videóval.
Nyugtatók és kábítószer együtthatása
Az árokban kötött ki a bódult sofőr - videóval.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Mossák a Rákóczi hidat szombaton
Budapesten folytatódik a Duna hidak tisztítása.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Két hiba egy estére
Stoptáblánál okozott balesetet az ittas sofőr.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Ez a megoldás mindenkinek fájna
Magyar Autóklub: a Fővárosi Önkormányzat 10-ből 6 autót kitiltana Budapest útjairól, ha bevezetné az idősebb autók behajtási korlátozását.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Érdemes erre figyelni a városi parkoláskor
Mi az a kizárólagos lakossági parkolás? Aki nem ismeri, annak sokba kerülhet.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Német szigor az utcai versenyzőkkel szemben
Versenyezgettek kicsit, végül autó nélkül tértek haza.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Gépjármű utánpótlás az OBB-nél
Az ORFK-OBB hét darab új VW Transportert vett át, hogy minden vármegyei szervezetnél szolgáljon egy kisbusz, amely segíti a megelőzési munkát.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.
Lehetőség az infrastruktúra fejlesztésre
Pályázni lehet falvak járdáinak, hídjainak, kerékpárútjainak felújítására.