A NIT Hungary szakmai érdekvédelmi szervezet tájékoztatása szerint minden, a budai Vár területére beadott, buszokra vonatkozó várakozási engedélykérelmet visszautasított az önkormányzat.
A NIT Hungary érdekvédelmi szervezet információi szerint a fővárosi parkolási rendelet 2022. évi módosításával összefüggésben Budapest I. kerületi önkormányzata tavaly év végén új szabályozást vezetett be a 17 főt meghaladó befogadóképességű különjárati autóbuszok közlekedése tekintetében a budai Várban. 2022. december 1-jétől a fővárosi parkolási rendeletben definiált „Budai Vár várakozási övezet” területén autóbusz csak érvényes várakozási hozzájárulás birtokában, és előzetes regisztráció mellett várakozhat. A hozzájárulások kiadására a kerületi szintű parkolási szabályozás 2022 év végi módosítása értelmében az I. kerületi önkormányzat Városfejlesztési, Innovációs és Környezetvédelmi Bizottsága illetékes.
A kerület szakbizottsága 2023. január 26-án megtartotta az első olyan érdemi ülését, ahol az addig beérkező autóbuszos várakozási hozzájárulás iránti kérelmek elbírálása is napirendre került. A bizottság valamennyi beérkezett kérelem esetében elutasító döntést hozott, tehát egyetlen kérelmező személyszállító szolgáltató részére sem adott ki várakozási hozzájárulást. A bizottsági előterjesztés tartalma szerint az elbírálás egyik szempontja az emissziós besorolás mellett a kérelmezett járművek vélelmezett magassága volt, figyelemmel arra, hogy a várakozási övezet közúti szakaszát képező Hunyadi János út – Palota úti közútszakaszon 3,65 méteres magasságkorlátozás van érvényben. (Ez az érték 2022 nyarán, a Palota úti közműfelújítások idején 3,5 méter volt.)
A NIT Hungary ezért 2023 január 13-án levélben fordult a Budapest Közút műszaki vezérigazgató-helyetteséhez, kezdeményezve a Budapest, I. Palota úti Fehérvári kapu magasságának a hatályos útügyi műszaki előírások szerinti felülvizsgálatát, a jelenlegi közúti űrszelvény-magasság értékeinek megállapítását és szükség esetén a magasságkorlátozás értékének a mérési eredmények megfelelő módosítását. A Budapest Közút Zrt. válaszlevele szerint a Fehérvári kapu méreteit a társaság korábban felmérte, a magassági adatok rendelkezésre állnak. A Budapest Közút aggályosnak tartja a sávonkénti magasságkorlátozás bevezetését, és mivel biztonsági okokból a magasságkorlátozó tábla szerinti maximális magasságú járműnek az útpálya bármelyik részén, a kapu teljes keresztmetszetében biztonsággal át kell férnie, ezért a magasságkorlátozás módosítását nem tervezik. A válaszlevél arra is kitér, hogy a magasabb járművek jelenleg is csak az útpálya középére húzódva, a záróvonalat szabálytalanul átlépve tudnak áthaladni a kapu alatt, és ezzel veszélyeztetik a kapu és a saját járművük épségét.
Az érdekvédelmi szervezet az érintett autóbuszos személyszállító vállalkozások figyelmét arra hívja fel, hogy a Fehérvári kapu műszaki adottságai alapján a 3,65 méteres magasságkorlátozás a Hunyadi János út – Palota úti közúti szakaszon érvényben van (függetlenül attól, hogy milyen típusú jármű halad át alatta), és ez a tény várhatóan a jövőben is meghatározza majd azt, hogy a kerület szakbizottsága mely járművekre ad ki várakozási hozzájárulást, és melyekre nem. A magyar honosságú járművek hozzávetőleges magasságára vonatkozó – a bizottság által mérlegelt, és döntéseit részben megalapozó – jármű-műszaki adatok forrása nem ismert. Ezen adatok a NIT Hungary álláspontja szerint nem a kérelmezett járművek valós, áthaladáskori utazómagasságát tükrözik, ugyanakkor tényként kezelhető, hogy a bizottság a KRESZ előírásaitól függetlenül, részben ezen adatokra is támaszkodva hozta meg elutasító döntéseit.
A NiT Hungary párbeszédet kezdeményezett az illetékes szervekkel a probléma megoldására. A Budai vár területén érvényben lévő, az autóbuszok várakozásának (parkolásának) rendjével összefüggő szabályozással kapcsolatban a NIT felhívja a figyelmet arra, hogy a fővárosi és kerületi szintű parkolási rendeletek a Budai vár várakozási övezetben az autóbuszok várakozását (parkolását) szabályozzák. Az autóbuszokra – akárcsak más járművekre – a közút jogszerű használata tekintetében a KRESZ szabályai az irányadók.
Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban
Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.
Szombat-vasárnapi lezárások a fővárosban
Forgalomkorlátozásokra kell számítani vasárnap, az Élet menete idején.
Újabb átadott szakasz az M6-oson
Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.
Újabb átadott szakasz az M6-oson
Forgalomba helyezték az M6-os Bóly és Lippó közötti szakaszát.
Hétvégi hídlezárás Budapesten
Péntek estétől vasárnap éjfélig lezárják a Szabadság hidat.
Hétvégi hídlezárás Budapesten
Péntek estétől vasárnap éjfélig lezárják a Szabadság hidat.
Feszültségesés
Nőnek az európai hibrid eladások miközben megtorpant az elektromos autók iránti kereslet.
Feszültségesés
Nőnek az európai hibrid eladások miközben megtorpant az elektromos autók iránti kereslet.
Továbbra is forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc repülőtérnél
Folytatódik csütörtöktől az M4-es autóúton, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomópontja előtt lévő felüljáró felújítása, ezért forgalomkorlátozásra kell készülni.
Továbbra is forgalomkorlátozásra kell számítani a Liszt Ferenc repülőtérnél
Folytatódik csütörtöktől az M4-es autóúton, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomópontja előtt lévő felüljáró felújítása, ezért forgalomkorlátozásra kell készülni.
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.
Trükkös vizsga a jogsiért, mégis nagy bukás lett belőle
700.000 forintért cserébe más tett forgalmi vizsgát a jogosítványszerzéshez, nem az, akinek kellett volna. A megbízó, és a cserét lebonyolító is bajba került.
Trükkös vizsga a jogsiért, mégis nagy bukás lett belőle
700.000 forintért cserébe más tett forgalmi vizsgát a jogosítványszerzéshez, nem az, akinek kellett volna. A megbízó, és a cserét lebonyolító is bajba került.