2024.10.02, 05:29
Kinek jó a defektmentes abroncs?

Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.

Ésszerű döntésnek tűnhet a defektmentes abroncsok használata. Ezzel biztosítva látszik egy esetleges gumisérülés után a továbbjutás, így egy autózási-félelemmel kevesebbel kell szembenézni a napi közlekedés során. Azonban nem ilyen egyszerű a dolog, mert bár a hagyományos abroncsokkal teljesen csereszabatos méretekben és kialakítással készülnek a defektmentesek, így elméletileg felrakhatók bármely méretben a megfelelő felnire, azonban szerkezeti sajátosságaik járnak hátrányokkal.

A gumisokhoz defektmentes gumi vásárlási kérdéssel gyakorta olyan autósok fordulnak, akiknek a kocsijaikba gyárilag már nem adtak pótkereket, csupán egy defektjavító készletet. Ők plusz működési biztonságot várnának a cserétől, hiszen a defektjavítók sikeres alkalmazása nagyban függ a sérülés jellegétől – 4-5 mm átmérőnél nagyobb szúrt-, ennél nagyobb, vagy szakadozott szélű-, illetve az oldalfalat ért sérülés esetén semmit nem érnek. Pár autótulajdonos pedig – ők vannak a legkevesebben – az autó „upgrade”-delése okán fejlesztenének ebbe az irányba.

2207 Defektmentes 3

Ami alapvető különbség a normál-, és a defektmentes abroncs között, hogy ez utóbbinak sokkal erősebb a szerkezete. Hiszen belső légnyomás nélkül sem veszthetik el teljesen a formájukat, a felniperem nem ülhet fel az oldalfalra, így biztosítják a továbbhaladást. Ahhoz hasonlítható a leeresztett állapotuk, mintha egy hagyományos gumiban mondjuk 1 bar nyomás lenne csak. A szerkezetük erőssége miatt ezek az abroncsok nehezebbek, mint az azonos méretű hagyományos társaik, illetve messze nem nyújtják azt a rugózási komfortot, merthogy az oldalfaluk sokkal merevebb.

A felhasználók és a gumisok véleménye nagyjából átfedi egymást: csak a gyárilag defektmentes abronccsal szerelt autókhoz javasolják a defektmentes gumik használatát. A kísérletező autósok arról számoltak be, hogy a gyárilag nem defektmentes abronccsal szerelt kocsi „rázós” lett, a defektmentes gumit használva minden kavicsot megéreztek, az úthibákba beledobbantott az autó. És fontos szempontként kiemelték, hogy a defektmentes abroncsot használva a légnyomásvesztés nehezen észrevehető, így olyan autóra felszerelni, amely nem rendelkezik guminyomás ellenőrző rendszerrel, nagy kockázat. Vezetés közben, és kiszállva, az abroncsra ránézve sem feltétlenül látható, hogy a gumi „leeresztett”.

Abban is egyetértenek felhasználók és gumisok, hogy az utóbbi öt év defektmentes abroncstípusainak a futástulajdonságai javultak. Ellenben ezzel együtt is megmaradt tulajdonságuk, hogy nehezebbek (ez hatással van a nagyobb rugózatlan tömeg miatt az autó viselkedésére, valamint a futóműalkatrészek élettartamára). További nem elhanyagolható szempont, hogy jóval drágábbak is azonos méretben, azonos gyártótól a defektmentes abroncsok. A megkérdezett gumisok arra is felhívták a figyelmet, hogy a defektmentes abroncsok nem javíthatóak. A defekt során megsérül a belső légzáró rétegük, azt nem lehet helyreállítani. A sérült defektmentes gumit ki kell dobni, és minden esetben újat kell venni helyette.

2207 Defektmentes 1

A felhasználókat kevésbé zavarja, de a gumiszereléssel foglalkozók a lap szélén azt is megemlítették, hogy a defektmentesek szerelése amolyan „nemszeretem” dolog a szakmában. Minthogy jóval nehezebbek, így nagyobb fizikai munkát igényel a mozgatásuk, emelgetésük, és nehezebb a merev oldalfal miatt a szerelésük is. Főképp a korai defektmentes abroncsoknál előfordult, hogy a gumisgép csak sokadik próbálkozásra tudta letolni a felniperemről a gumit, annyira merev-erős a szerkezetük. És bár nem a gumisok kényeztetése miatt, de tuninggal is foglalkozó autósok megemlítették, hogy ők hagyományosra cserélték a gyárilag defektmentes abronccsal szerelt autójukon a gumikat – így az utazási komfort romlása nélkül használhatnak nagyobb átmérőjű és szélesebb abroncsokat az autójukon.

 

 

 

Mit ne tegyünk csúszós úton?

Pár pontban összegyújtöttünk jótanácsokat, amelyek megtartásával minden sofőr jobban teljesíthet, amikor csúszik az út.

...
2024.11.23. 07:10

Mit ne tegyünk csúszós úton?

Pár pontban összegyújtöttünk jótanácsokat, amelyek megtartásával minden sofőr jobban teljesíthet, amikor csúszik az út.

Ne marja a rozsda

Sokan nem gondolnak rá, pedig az autó fenéklemezei is sérülnek, sérülhetnek a normális utcai használat során is. Érdemes a tél előtt kijavítani a hibákat.

...
2024.11.20. 08:37

Ne marja a rozsda

Sokan nem gondolnak rá, pedig az autó fenéklemezei is sérülnek, sérülhetnek a normális utcai használat során is. Érdemes a tél előtt kijavítani a hibákat.

Rosszul választott téligumival is lehet csúszkálni

A takarékoskodás is lehet hátrányos, például, ha a téligumibeszerzésnél azon spórol az autós, hogy csak a hajtott tengelyre vásárol évszakspecifikus abroncsot, vagy a kopott gumikat szintén csak az egyik tengelyen cseréli le.

...
2024.11.18. 07:15

Rosszul választott téligumival is lehet csúszkálni

A takarékoskodás is lehet hátrányos, például, ha a téligumibeszerzésnél azon spórol az autós, hogy csak a hajtott tengelyre vásárol évszakspecifikus abroncsot, vagy a kopott gumikat szintén csak az egyik tengelyen cseréli le.

10 dolog, amit ne tegyünk ködben

Benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még hónapokig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.

...
2024.11.17. 06:28

10 dolog, amit ne tegyünk ködben

Benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még hónapokig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.

Itt az ideje a téli felkészítésnek

Ha egyszer már havazik és jön a fagy, akkora a legtöbb addig el nem végzett téli ápolással elkéstünk, aznap már nem segítenek. Viszont ha felkészültünk a télre, könnyebb lesz az indulás és az autózás is.

...
2024.11.15. 06:37

Itt az ideje a téli felkészítésnek

Ha egyszer már havazik és jön a fagy, akkora a legtöbb addig el nem végzett téli ápolással elkéstünk, aznap már nem segítenek. Viszont ha felkészültünk a télre, könnyebb lesz az indulás és az autózás is.

Tönkremehet a gumiabroncs, ha rosszul tárolják!

Hiba azt gondolni, hogy a leszerelt autógumiknak nem lehet semmi baja. A helytelen tárolás többet öregíthet egy gumiabroncson, mint a folyamatos használat.

...
2024.11.14. 06:17

Tönkremehet a gumiabroncs, ha rosszul tárolják!

Hiba azt gondolni, hogy a leszerelt autógumiknak nem lehet semmi baja. A helytelen tárolás többet öregíthet egy gumiabroncson, mint a folyamatos használat.

Fénylik, de nem mindegy hogyan!

Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!

...
2024.11.12. 07:14

Fénylik, de nem mindegy hogyan!

Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!

Csereidő: mehetnek fel a téligumik

Már elég alacsony a napi középhőmérséklet a nyári abroncsok télire cseréléséhez. A naptár is időszerűséget jelez, bármikor hidegebbre fordulhat az időjárás.

...
2024.11.11. 06:20

Csereidő: mehetnek fel a téligumik

Már elég alacsony a napi középhőmérséklet a nyári abroncsok télire cseréléséhez. A naptár is időszerűséget jelez, bármikor hidegebbre fordulhat az időjárás.