Vasúti átjárós balesetekben már hozzuk a járvány előtti szintet. Ez most rossz hír.
2019-ben és 2020-ban csökkent a vasúti-közúti kereszteződésekben, tehát vasúti átjárókban történt balesetek száma, ez összhangban volt a közlekedési balesetek számának a csökkenésével. Azonban 2021-ben a balesetek száma megnőtt, 2 híján elérve a 2018-as csúcsév eredményét: az elmúlt 11 évben 2018-ban történt a legtöbb baleset vasúti átjáróban, pontosan 88. A vasúti átjárókban történt balesetekért az oda behajtók (gyalogos esetén belépők) figyelmetlensége okolható, ugyanis a MÁV adatai szerint 2008 óta nem volt vasúti hibából bekövetkezett, halálos áldozatot követelő baleset Magyarországon. És nem minden szabálytalankodó szenved balesetet, a MÁV közlése szerint évente 800-900 félsorompó rúdját törik le az autósok.
A 2021-ben történt 86 vasúti átjárós balesetből 16 követelt emberéletet, 15 végződött súlyos- és 14 könnyű sérüléssel, a többi esetben anyagi kárt érte a vasúttársaságot – egymilliárd forintot meghaladó kárt könyvelt el a MÁV tavaly a vasúti átjárókban történő balesetek miatt. A baleseti helyzeteket elemezve az derül ki, hogy a figyelmetlenség és a tudatos szabályszegés mellett nem elhanyagolható baleseti ok, hogy a járművezetők erős forgalomban úgy hajtanak be az átjáróba, hogy nem győződtek meg arról, hogy el is tudják hagyni azt. Tehát bentragadnak a dugó miatt.
(A 2020-as adatsor hiányos)
A gépjárművezetők mellett a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok veszélyeztetettségét is kiemelte a MÁV. Tapasztalataik szerint sokan azért kerülnek bajba, mert eltereli a figyelmüket a zenehallgatás, okostelefon-használat, illetve rossz időben a kapucnis ruházat is gátolja az észlelést. Kétvágányú pályán az elhaladó vonat után közvetlenül elindulva nem várják meg biztosított átjárónál a szabadjelzést, de nem látják a másik sínpáron, ellenkező irányból gyorsan érkező vonatot.
A vonat féktávolsága több száz méter, így a mozdonyvezetőnek az átjáróban nincs esélye az ütközés elkerülésére, bármit is tesz. Az útátjárós balesetekben 2021-ben is sérültek meg vasutasok – köztük mozdonyvezetők is: egy esetben súlyosan, három esetben pedig könnyebben. A balesetek visszaszorítására a MÁV 2018 óta éves szinten 60-70 helyszínen tart közös vasúti-közúti közlekedésbiztonsági ellenőrzést a rendőrséggel közösen. Ezzel is szeretnék felhívni a figyelmet arra, hogy a balesetek elkerülhetők lennének, ha a gyalogosok és a gépjárművezetők figyelmesen, kiemelt körültekintéssel, a közlekedési szabályok betartásával közelítenék meg a vasúti átjárókat.
Vasúti átjáró protokoll:
– A vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni
– Biztosított vasúti átjárón csak akkor szabad áthajtani, ha mindkét sorompó nyitva van, a fényjelző vagy hangjelző berendezés nem ad tilos jelzést, illetve a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést ad
– A vasúti átjárón folyamatosan, azaz megállás nélkül, legalább 5 km/h-ás átlagsebességgel szabad áthaladni
– Vasúti átjáróban és közvetlenül a vasúti átjáró előtt tilos előzni
– Ha a vasúti átjárót biztosító berendezés nem működik, minden esetben meg kell állni az átjáró előtt. Csak azután szabad továbbhaladni, ha meggyőződtünk róla, hogy nem jön vonat!
– Fénysorompónál az jelzi az üzemzavart, ha egyik fény sem világít!
– A tilos jelzés a gyalogosokra és a kerékpárosokra is vonatkozik, de még a megkülönböztető jelzést használó járművekre is!
– Csak akkor hajtsanak át a vasúti átjárón, ha kétséget kizáróan meggyőződtek arról, hogy nem jön a vonat!
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.