Következetes szabályalkotással szorítják ki a dízel autókat a használatból Belgiumban. Egyre fiatalabb kocsik használatát lehetetlenítik el, már az Euro 4-es dízelautók sem közlekedhetnek Brüsszelben.
A belga főváros 2019. januárjától alacsony kibocsátási zónát (Low Emission Zone – LEZ) hozott létre, amelyen belül a jelen álláspontok szerint szennyezőnek tartott járművek közlekedését fokozatosan ellehetetlenítik. Gebauer Szabolcs, az MTI tudósítójának jelentése szerint a “La Libre Belgique” című francia nyelvű napilap hétfői cikkében említi, hogy a környezet védelme, valamint a légszennyezés csökkentése érdekében 2022. első napjától kezdve már az Euro 4-es (ez a besorolás 2005. január és 2009. augusztusa között volt követelmény) besorolású dízeldízelautók, kisteherautók és buszok sem közlekedhetnek a brüsszeli régió 19 települését lefedő LEZ-övezeten belül.
A január elsejétől érvényes szabályozás mintegy 76 500, Belgiumban nyilvántartásba vett és a brüsszeli régióban közlekedő, legalább 11 éves járművet érint. Közülük körülbelül 25 000 járművet regisztráltak Brüsszelben. A járművek kivonására a hatóságok 3 hónapos, április 1-ig tartó átmeneti időszakot engedélyeznek. Ezt követően a szabálysértő járművezetők 350 eurós (mintegy 125 ezer forint) bírságot kapnak. A jelenlegi ismeretek szerint a régióban nyilvántartásba vett Euro 4-es besorolású dízelautók a károsanyag-kibocsátás 12 százalékáért felelősek.
A brüsszeli városvezetés 2025-ig a legtöbb dízelüzemű járművet fokozatosan kiszorítja a közlekedésből. 2019 elejétől az Euro 0-ás, 1-es, és a 2-es besorolású, valamint a 19 évesnél idősebb dízelautók nem hajthattak be a fővárosi régióba. 2020-tól az Euro 3-as és a 15 évnél idősebb dízelek, 2022-től az Euro 4-es és a 11 évesnél idősebb dízelüzemű gépjárműveket is kitiltják a brüsszeli régió forgalmából. A tervek szerint legkésőbb 2025-től az Euro 5-ös dízelautók brüsszeli használati lehetősége szűnik meg. A korlátozás nem vonatkozik a tűzoltó- és mentőautókra, valamint az autóritkaságnak számító, úgynevezett old timer kategóriába tartozó járművekre.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.