Az elektromos autózás ugyan a közlekedési témák fókuszában áll, azonban a tényleges elterjedés jóval lassúbb a vártnál.
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint 2021 folyamán az első 10 hónapban az előző évi azonos időszakhoz mérten mintegy ötven százalékkal, 18 800-ra nőtt az elektromos autók száma Magyarországon. A szervezet előrejelzése szerint 2022 végén 30 000, 2023 végére 75 000, 2026 végére pedig 125 000 elektromos autóval számolnak – önmagában dinamikus növekedés, azonban a magyarországi teljes, közel 4 milliós közúti gépjárműállományhoz képest még a jósolt számok is alacsony részarányt jelentenek.
A szövetség közleménye szerint az elektromos közlekedési eszközök – főként autók – használatának legfőbb gátja a magas a vételár, a töltőpontok szűkössége és az alacsony hatótáv volt 2020-ban. Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke elmondta, hogy a 4-5 éve elsőként nagyobb számban üzembe helyezett elektromos autók most kezdenek megjelenni a használtautó piacon. Ez a jelenség elérhetőbbé teszi ezt a közlekedési formát. A használt elektromos autók árát elsősorban az akkumulátor állapota határozza meg, nem a gyártási év, és nem a futásteljesítmény: az akku állapottól függ az elérhető hatótávolság.
A szövetség elnöke hozzátette, hogy Magyarországon egy autóval átlag 70-80 kilométert tesznek meg egy nap, így a városi közlekedésben ma az elektromos autó a legversenyképesebb megoldás. Számításuk szerint 100 kilométert feleannyi összegből lehet megtenni elektromos autóval, mint dízel- vagy benzines meghajtású kocsival. Ha valaki otthon tölti az elektromos autóját, akkor negyedakkora összegből is utazhat: otthoni töltés esetén, kilowattonként 40 forinttal számolva, 100 kilométer megtétele 680 forintba kerül, miközben egy benzines autó esetében ez körülbelül 2800 forint.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.