Nem utolsósorban a fejlesztések, így a német autóipar támogatása miatt szabályozza a világon először, és így teszi lehetővé a használatát a négyes szintű önvezetésnek a német vezetés.
A Bundestag 2021. május 20-án újabb törvényt fogadott el az önvezető járművekről. Eszerint az automatizált, négyes szintű vezetéssel a számítógép bizonyos útszakaszokra teljes mértékben átveheti az autó irányítását anélkül, hogy egy emberi sofőr ellenőrizné. Azonban vészhelyzetekben a rendszernek az út szélén le kell tudnia állítania a járművet. Ezzel a törvénnyel Németország az első olyan ország a világon, amely lehetővé teszi a járművezető nélküli járművek rendszerszintű működését. A törvény még a Bundesrat jóváhagyására vár.
A szövetségi kormány 2017. június 21-én már elfogadott egy, az önvezető járművek harmadik szintjére vonatkozó törvényt, amely az autonóm módon és részleges vagy magas szintű automatizáltsággal közlekedő járművek forgalomba helyezését szabályozza a közúti közlekedésről szóló törvény módosításával.
Emlékeztetőül: az első szint az, mikor vezetői asszisztensek (segédrendszerek) segítik a vezetést, de a vezetőnek minden pillanatban figyelnie és beavatkozásra készen kell állnia (pl. tempomat, sávelhagyás-, parkolási-asszisztens). A második szint részben automatizált üzemmód, ez esetben a jármű speciális szituációkban átveheti az irányítást, de a vezetőnek továbbra is folyamatosan készen kell állnia a beavatkozásra (pl. dugó-asszisztens). A harmadik szintél magas szintű automatika akár hosszabb időre is irányíthatja az autót, a vezető pedig nem köteles folyamatosan felügyelni azt, csak figyelmeztetés után kell átvenni az irányítást.
A negyedik szint már időszakonként abszolút automatizált, a számítógép bizonyos alkalmazásoknál teljes mértékben átveheti az autó irányítását anélkül, hogy egy emberi sofőr ellenőrizné. Az ötödik szint a teljes automatizmus, amikor a jármű a kiindulástól a célállomásig önállóan, sofőr nélkül halad. Ez utóbbinál az emberek kizárólag utasok; már nem kell beavatkozniuk a vezetési folyamatba.
A jelenlegi új szabályozás az automatizálás ezidáig nem szabályozott, negyedik szintjére terjed ki. A törvény lehetővé teszi, hogy ezek az autók már jövőre bizonyos meghatározott útvonalakon, rendszeres üzemeltetéssel részt vegyenek a közúti forgalomban, például ingajáratok, vagy közúti árufuvarozás esetén. Az üzembe helyezés előfeltétele, hogy a műszaki felügyelet az út során bármikor képes legyen a járművet leállítani, vagy egyéb vezetési manővert kezdeményezni.
„Az autonóm vezetésről szóló törvény elfogadásával Németországnak esélye lesz arra, hogy az első és eddig egyetlen olyan országgá váljon, amely megteremtette a keretet a jövő technológiájához. A felhasználók, az ipar és Németország, mind profitálhatnak ebből, a német autóipar pedig világpiaci vezetővé válhat ezen a területen” – mondta Hildegard Müller, a Német Járműipari Szövetség (VDA) elnöke.
A Német Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (VDV) szerint fontos mérföldkőről van szó, amely elősegíti a mobilitási átmenetet. „Az autonóm vezetés nagyszerű lehetőségeket kínál a klasszikus menetrend szerinti járatok kiegészítésére, különösen külvárosokban vagy vidéken. A törvény már megvan, most már csak a gyártók járműveire van szükségünk annak érdekében, hogy gyorsan és rendszerszerűen üzemelhessenek” – mondta Ingo Wortmann, a VDV elnöke.
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Klasszikus a válasz: „mások tehetnek a helyzetről”
„Én mindig szabálykövető vagyok és kulturáltan közlekedek, míg a többi közlekedő nem közlekedik elég kulturáltan.”
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.
Még mindig büntetőfékeznek, pedig a büntetések érte súlyosak
Állóra fékezte az autót, hogy a mögötte lévőt megleckéztesse – videóval.
Trükkös vizsga a jogsiért, mégis nagy bukás lett belőle
700.000 forintért cserébe más tett forgalmi vizsgát a jogosítványszerzéshez, nem az, akinek kellett volna. A megbízó, és a cserét lebonyolító is bajba került.
Trükkös vizsga a jogsiért, mégis nagy bukás lett belőle
700.000 forintért cserébe más tett forgalmi vizsgát a jogosítványszerzéshez, nem az, akinek kellett volna. A megbízó, és a cserét lebonyolító is bajba került.
Elrajtolt a családi vetélkedőnk!
Elindult a „Közlekedik a család” közlekedésbiztonsági vetélkedő az Országos Rendőr- és Tűzoltónapon.
Elrajtolt a családi vetélkedőnk!
Elindult a „Közlekedik a család” közlekedésbiztonsági vetélkedő az Országos Rendőr- és Tűzoltónapon.
Módosított kamionstop
Felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára.
Módosított kamionstop
Felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára.
Útépítés Ferihegy körül
Április 27-én, szombaton, az ötödik ütemmel folytatódnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megközelíthetőségét is érintő útfelújítási munkák.
Útépítés Ferihegy körül
Április 27-én, szombaton, az ötödik ütemmel folytatódnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megközelíthetőségét is érintő útfelújítási munkák.
Csökkent a balesetek száma tavaly Zalában
A közlekedési balesetek száma jelentősen csökkent Zala vármegyében 2023-ban.
Csökkent a balesetek száma tavaly Zalában
A közlekedési balesetek száma jelentősen csökkent Zala vármegyében 2023-ban.
Eltüntetik a szemetet az utak mellől
A héten a szemétszedési munkák lesznek a fókuszban a Magyar Közút területén.
Eltüntetik a szemetet az utak mellől
A héten a szemétszedési munkák lesznek a fókuszban a Magyar Közút területén.