Szombaton délutánig már két baleset is volt az M7-es autópályán, az egyik Siófoknál (ez halálos áldozattal is járt), a másik Érdnél. Összegyűjtöttünk egy autópálya viselkedési etikettet a nyárra, hogy kevesebb legyen az autópályabaleset!
Meghalt egy nő és nyolcan megsérültek a szombat reggeli siófoki balesetben az M7-es autópályán, ahol felborult egy kisbusz – közölte az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Győrfi Pál elmondta, hogy a balesetben öten súlyosan, hárman könnyebben sérültek meg. Az egyik súlyos sérültet mentőhelikopterrel a székesfehérvári kórházba, a többieket a siófoki kórházba vitték. A baleset reggel 6 óra után történt: egy Budapest felé haladó román kisbusz az autópálya 105-ös kilométerénél felborult. A másik baleset a balaton felé vezető oldalon Érdnél történt, ahol négy autó ütközött, szerencsére itt személyi sérülés nem történt.
A példák is mutatják, hogy a nyár folyamán folyamatosan számítani kell az M7 autópálya zsúfoltságára, különösen a Balaton felé vezető oldalon, az első balatoni leágazásig. A torlódások, forgalomlassulás lényegében bármely napszakban kialakulhatnak, erre minden erre közlekedőnek számítania kell, és ennek megfelelően kell megválasztani a haladási sebességet és a vezetési stílust. Mára jellemzővé vált, hogy már az M7-es, M1-es közös kivezető szakaszáig visszatorlódik az induló forgalom, Érdnél rendszeresek a torlódások.
Próbljuk elkerülni a következő, az autópályán jellemző leggyakoribb vezetői hibákat illetve rossz vezetői szokásokat:
- Követési távolság be nem tartása, lassabb jármű “tolása” a belső sávban. Kerüljék az agresszív magatartást
- Forgalom akadályozása, indukolatlanul lassú menetsebesség választása, különösen a belső “gyors” sávban. Alacsonyabb haladási sebességet választva, de utolérve még lassabban haladó járművet (például teherautó) sávváltásba és előzésbe kezdve, ha a körülmények és a jármű állapota-teljesítménye engedi, gyorsítsanak a megengedett legnagyobb sebességre az előzés mielőbbi befelyezéséért, illetve, hogy indokolatlanul ne lassítsák a forgalmat, ezáltal ne indítsanak el fékezési láncot, amely torlódást, ráfutást okozhat
- Kiegyensúlyozottabb a forgalom ritmusa, ha a haladók alkalmazkodnak a pillanatnyi forgalmi dinamikához – kerülik a gyorshajtást, és kerülik az autópályaidegen túl lassú haladást is
- Nagyon figyelmesen váltsanak sávot: az autópályán nagyon eltérő haladási sebességek is jellemzők, sávváltást nem szabad kikényszeríteni, csak akkor váltsanak sávot, ha ezzel nem kényszerítik fékezésre vagy a haladási irány megváltoztatására a másik sávban haladót. Figyeljenek a kis sziluettet mutató, de gyorsan közeledő motorosokra.
- Ne előzzenek jobbról, ne használják a leállósávot haladásra. Amellett, hogy mindkét megoldás szabálytalan, váratlanul éri a többi közlekedőt. A Budapest felé tartó háromsávos szakaszon se előzzenek jobbról
- Tartsák be a “Jobbra tarts” szabályt is, indokoltalanul ne haladjanak a belsőbb sávokban, ha üres a külső sáv is
- Nagyobb sebességnél az autó kisebb kormánymozdulatra is érzékenyen reagál. Ne kényszerítsenek másokat kikerülőmanőverre! Akár utolérve egy lassabb konvojt, ne erőszakolják ki az előttük haladóktól a jobbra sorolást (ne “söprögessék” a belső sávot), de akár előzési manővert kezdve a hátulról gyorsabban érkezőt se zavarják össze.
- Figyeljenek a fel- és lehajtóknál, mindkettőnél alakulhat ki torlódás. Segítsék a felhajtó autók besorolását lassítással, sávváltással, de csak akkor, ha nem akadályozzák vele a mögöttes forgalmat, vagy a belső, gyorsabb sáv forgalmát.
- A felhajtó autók ne kényszerítsék ki a besorolást, felhajtáskor tartsák be az elsőbbségadás ide vonatkozó szabályait!
- A gyakorlott vezetők legyenek türelmesebbek és segítség a gyakorlatlanabb vezetőket, illetve ne zavarják őket össze. Nyári- és hétvégi időszakban mindig több az utakon, különösen a nyaralóhelyek körül, még különösebben az M7 autópályán a kisebb rutinnal rendelkező sofőr,: esetükben a legjellemzőbb vészreakció a vészfékezés és a kontrollálatlan kormányelrántás, mindkettő nagy sebességnél komoly veszélyeket rejt.
- Gyakorlatlan vezetők ne a zsúfolt autópályán “próbálgassák a szárnyaikat”, törekedjenek a biztonságos haladásra.
- Figyeljék a forgalom ritmusát, ha lassul, akkor nem véletlenül történik, lehet az ok egy torlódás, vagy baleset, vagy útkarbantartás. Torlódás esetén jelezzenek a vészvillogóval a mögöttes haladóknak!
Tovább tart az e-autó pályázat
Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.

Tovább tart az e-autó pályázat
Meghosszabbítja az Energiaügyi Minisztérium az elektromos autókra kiírt pályázatát.
Vasárnapi óraátállítás
Vasárnap lép életbe a nyári időszámítás, előre kell állítani az órákat.

Vasárnapi óraátállítás
Vasárnap lép életbe a nyári időszámítás, előre kell állítani az órákat.
Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.

Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.
Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.

Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.
Hamarosan lejár a határidő
290 ezren befizették a gépjárműadót, amelyet április 15-ig lehet rendezni.

Hamarosan lejár a határidő
290 ezren befizették a gépjárműadót, amelyet április 15-ig lehet rendezni.
Autópályán Boszniába
Júniusig elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is.

Autópályán Boszniába
Júniusig elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is.
Gyakorivá váltak a vasúti ájáróban történő balesetek
A MÁV felhívta a figyelmet arra, hogy a múlt heti tiszaeszlári az ötödik halálos vasúti átjárós baleset az idén.

Gyakorivá váltak a vasúti ájáróban történő balesetek
A MÁV felhívta a figyelmet arra, hogy a múlt heti tiszaeszlári az ötödik halálos vasúti átjárós baleset az idén.
Nem csatoltak, rosszul jártak
A kisebbik baj, ha valaki nem csatolja be a biztonsági övét és ezért megbünteti a rendőr. A nagyobb baj, ha balesetet szenved, és megsérül miatta.

Nem csatoltak, rosszul jártak
A kisebbik baj, ha valaki nem csatolja be a biztonsági övét és ezért megbünteti a rendőr. A nagyobb baj, ha balesetet szenved, és megsérül miatta.