Az Autovista Group (az Eurotax anyavállalata) számításai alapján az európai autókereskedők számára 1,8 milliárd eurós veszteséget jelentett eddig a világjárvány.
Az Autovista Group elemzést készített arról, hogy a koronavírus milyen hatással lehet az európai autópiacra a következő időszakban. Az autóipar leállása komoly kieséseket jelent, és bár Németországban, illetve Ausztriában viszonylag hamar újraindult az élet, Franciaországban és Spanyolországban már más a helyzet. Az európai kereskedők számára 1,8 milliárd eurós veszteséget jelentett a pandémia a lezárások kezdetétől április 18-ig – és ebben Magyarország is érintett.
Több forgatókönyv is elkészült arról, milyen hatással lehet a járvány az autóiparra, amely az országspecifikus tényezőkön kívül az alábbi öt kockázati faktor alapján áll össze: 1. meddig tart a fertőzések terjedése; 2. a gazdasági kilátások 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben; 3. az új autók gyártásával kapcsolatban várható kérdések az ellátási láncban a kínálat szempontjából; 4. a magánfogyasztás alakulása a következő években a keresleti oldalon; 5. a költségvetési és gazdaságpolitikai intézkedések hatékonysága. Így meghatározható, hogy a pandémia milyen hatással lehet az egyes országok gazdaságára az alacsony kockázattól kezdve a magasig, és az is kiderül, hogy milyen jellegű fellendülés várható: „gyors, V-alakú”, „mérsékelten gyors, V-alakú”, „lassabb, U-alakú”, „mély recesszió, lassú fellendülés” vagy „nagyon mély recesszió, L-alakú fellendülés”.
Magyarországon az elemzés szerint legvalószínűbb a közepes kockázat (50 százalékra teszik), vagyis a lassabb, U-alakú fellendülés. E szerint a gazdaság visszaáll a régi kerékvágásba 2020-ban, ám a világjárvány hosszabb ideig okoz társadalmi és gazdasági problémákat. A gazdaság csak fokozatosan gyorsul fel, és a gazdasági aktivitás csak az év végére állhat helyre.
Az elemzők szerint ugyanakkor 30 százalék az esélye, hogy közepesen magas lesz a kockázat, vagyis mély recesszióra, lassú fellendülésre lehet számítani, ám 20 százalék esélyt adnak alacsony-közepes kockázatra, amely mérsékelten gyors, V-alakú fellendülést ígér. Ez azt jelentheti, hogy amíg a második negyedévben visszaesik a gazdaság, addig a harmadik és negyedik negyedévben fellendülés várható, amely kompenzálja a korábban felhalmozott veszteségeket. Ezek az előrejelzések persze csak becslések, mivel egyelőre sok a kérdés, bizonytalanság, így például az is, hogy lesz-e újabb hulláma a járványnak.
Mindenesetre az eurózónát figyelembe véve az elemzések alapján Magyarország a középmezőnyhöz tartozik, olyan országokkal egyetemben, mint Svédország, Finnország, Ausztria vagy éppen Lengyelország. A várható fellendülés alapján Ausztria, Németország és Svájc lehet a leginkább bizakodó, ám rögtön utánuk következik Magyarország és Lengyelország, amely az egyik legrugalmasabb fejlődést mutatja. Ha kitekintünk a többi európai országra a gazdasági fellendülés szempontjából, a koronavírus által leginkább sújtott területek, így Olaszország és Spanyolország helyzete tűnik a legrosszabbnak, valamint az Egyesült Királyságé, ahol a Brexit is nehezíti a jelenlegi állapotot, ugyanakkor Franciaországban is borúsabban látják a jövőképet, mint néhány héttel korábban.
Eltüntetik a szemetet az utak mellől
A héten a szemétszedési munkák lesznek a fókuszban a Magyar Közút területén.
Eltüntetik a szemetet az utak mellől
A héten a szemétszedési munkák lesznek a fókuszban a Magyar Közút területén.
A „Speed” és a „Speedmarathon” akciók eredményei
A múlt hét folyamán végzett a rendőrség fokozott sebességellenőrzési akciót az ország egész területén. Rekordszámú gyorshajtót mértek be!
A „Speed” és a „Speedmarathon” akciók eredményei
A múlt hét folyamán végzett a rendőrség fokozott sebességellenőrzési akciót az ország egész területén. Rekordszámú gyorshajtót mértek be!
Budapest belvárosi fejlesztés
Hamarosan új gyalogátkelőket alakítanak ki a főváros egyik kiemelt jelentőségű csomópontjában, az Astoriánál.
Budapest belvárosi fejlesztés
Hamarosan új gyalogátkelőket alakítanak ki a főváros egyik kiemelt jelentőségű csomópontjában, az Astoriánál.
Drágult a casco
Insura.hu: 5,9 százalékkal emelkedtek a casco díjak az első negyedévben.
Drágult a casco
Insura.hu: 5,9 százalékkal emelkedtek a casco díjak az első negyedévben.
Negyedik felvonás Ferihegynél
Hétfőn kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a ferihegyi repülőtérnél.
Negyedik felvonás Ferihegynél
Hétfőn kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a ferihegyi repülőtérnél.
Némi visszaesés történt az újautó-eladásban
Márciusban csökkent az eladott új autók száma az Európai Unióban.
Némi visszaesés történt az újautó-eladásban
Márciusban csökkent az eladott új autók száma az Európai Unióban.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Jó sok a munka az M0 körgyűrűn
Továbbra is torlódásokra kell számítani az M0 körgyűrűn az arra közlekedőknek.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.
Hétvégi fővárosi forgalomkorlátozások
Szombaton délután forgalomkorlátozás lesz Budapesten kerékpáros felvonulás miatt.