Évente ismétlődő közvéleménykutatás eredményei szerint a megkérdezett magyar autósok egyre inkább kívánatosnak tartják a rendkívül hatékony átlagsebességméréses ellenőrzési módszerek bevezetését. Hiszen a technika adott, az eszközök telepítve rendelkezésre állnak.
Már a megkérdezett magyar autósok 63 százaléka tartja bevezetendő jó megoldásnak az átlagsebességmérést a gyorshajtók megfékezésére. Tavaly az erről pozitívan nyilatkozók aránya a felmérésben résztvevők 56 százaléka volt. Velük ellentétben a felmérésben résztvevők 37 százaléka nem szeretne átlagsebesség-mérést, közülük például 14 százalékuk kifejezetten rossz ötletnek tartja. Az átlagsebesség-mérés azt jelenti, hogy egy-egy útszakaszon „eltöltött” idő alapján vizsgálják az autók sebességét.
A kutatásban rendszeres téma a gyorshajtás, amely a megkérdezettek 81 százaléka szerint napi probléma, mert úgy látják sok autós nem tartja be a sebességhatárokat. Saját közúti szabálykövető viselkedésükről a jogosítvánnyal rendelkezők 36 százaléka azt mondta, hogy betartja a sebességhatárokat, 54 százalékuk pedig bevallotta, hogy ritkán ugyan, de alkalmanként átlépik az adott útra vonatkozó megengedett legnagyobb sebességet. A válaszadók 10 százaléka valotta úgy, hogy gyakorta gyorsan hajt.
A K&H és a Free Association által végzett „biztos jövő felmérés”, amelyet tavaly novemberben végeztek 500 fő bevonásával további közlekedésbiztonsági kérdseket is feszegetett. A megkérdezettek mindössze 1 százaléka véli úgy, hogy az autósok betartják a sebességhatárokat, 18 százalékuk szerint pedig a forgalomban résztvevők túlnyomó része nem hajt gyorsabban a megengedettnél. A válaszadók 71 százaléka szerint azonban sokan nem tartják be a sebességkorlátozásokat, 10 százalékuk pedig azt mondta, hogy szinte senki nem figyel erre.
A K&H Biztosító szakértői szerint a személysérüléses balesetek, valamint a kisebb – emberi sérülést nem eredményező – karambolok jelentős része a gyorshajtás számlájára írható. A gyorshajtáson belül mindkét verzió gyakori: az abszolút gyorshajtás, vagyis az adott útszakaszra vonatkozó sebességhatár túllépése, valamint a relatív gyorshajtás, amikor a sofőr nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességet választott.
Halad a felüljáró felújítás, buszsáv lesz az Árpád hídon
Hamarosan kezdődik a fővárosban a Flórián téri felüljáró felújításának a második üteme.

Halad a felüljáró felújítás, buszsáv lesz az Árpád hídon
Hamarosan kezdődik a fővárosban a Flórián téri felüljáró felújításának a második üteme.
Járművezetők versenyeztek
A Budapesti közlekedési Vállalat (BKV) járművezetői ügyességi versenyen bizonyíthattak.

Járművezetők versenyeztek
A Budapesti közlekedési Vállalat (BKV) járművezetői ügyességi versenyen bizonyíthattak.
Lassacskán elér a határig
Az évtized végére épülhet meg a gyorsforgalmi út Szombathely és Kőszeg, valamint az országhatár között.

Lassacskán elér a határig
Az évtized végére épülhet meg a gyorsforgalmi út Szombathely és Kőszeg, valamint az országhatár között.
Hídmosások a hétvégén
A hétvégén a Margit és a Petőfi hidat tisztítják meg a fővárosban.

Hídmosások a hétvégén
A hétvégén a Margit és a Petőfi hidat tisztítják meg a fővárosban.
Újabb baleset sávelhagyás miatt
Elhagyta a sávját a személyautó, és így elkerülhetetlen volt az ütközés a szemből érkező kisbusszal. Ráadásul a megengedettnél gyorsabban is haladt a vétkes sofőr.

Újabb baleset sávelhagyás miatt
Elhagyta a sávját a személyautó, és így elkerülhetetlen volt az ütközés a szemből érkező kisbusszal. Ráadásul a megengedettnél gyorsabban is haladt a vétkes sofőr.
Vállalati e-autó program: elfogyott az eredeti keretösszeg
Kihasználták a pályázók a 30 milliárdos keretösszeget, de még mindig be lehet szállni, mert szeptemberben 10 milliárd forintot még belepumpáltak a rendszerbe.

Vállalati e-autó program: elfogyott az eredeti keretösszeg
Kihasználták a pályázók a 30 milliárdos keretösszeget, de még mindig be lehet szállni, mert szeptemberben 10 milliárd forintot még belepumpáltak a rendszerbe.
Bringaút fejlesztések Budapesten
Építési engedélyt kapott a Duna menti kerékpárút hiányzó szakasza Újpesten, folytatják a Váci út, Üllői út, Nagykörút kerékpárosítását.

Bringaút fejlesztések Budapesten
Építési engedélyt kapott a Duna menti kerékpárút hiányzó szakasza Újpesten, folytatják a Váci út, Üllői út, Nagykörút kerékpárosítását.
Olcsóbb lett a casco biztosítás
A harmadik negyedév végéig megkötött casco-biztosítások átlagdíja csökkenő tendenciát mutat az előző évihez képest.

Olcsóbb lett a casco biztosítás
A harmadik negyedév végéig megkötött casco-biztosítások átlagdíja csökkenő tendenciát mutat az előző évihez képest.