A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.
A kútoszlopokon az üzemanyagfajták számmal, betűvel, színnel jelzett különbségtétele mellett a fizikai megkülönböztetésre is törekednek. Ezért a gázolajos töltőpisztoly csöve nagyobb átmérőjű, mint a benzinpisztolyé, és ennek megfelelően a benzines autók töltőnyílása is kisebb, mint a dízeleké. Így elméletileg, ha a tartályban a föld alatt a fent jelölt üzemanyag van, akkor benzines autóba nem lehet dízelt tankolni.
Persze meghallgatva benzinkutasokat, valamint autószerelőket erre is sikerült példát találni. A történetek szerint kannás tankolásoknál (például kifogyott menet közben az üzemanyag és a kapkodásban félretöltötte a kúton a kis kannát a tulajdonos) fordul elő leginkább, bár egy történet szerint valakinek sikerült töltőpisztolyról is dízelt juttatnia a benzines autójának a tankjába.
A félretankolások közül a kisebb baj, ha a benzinesbe kerül a gázolaj, mert a benzines autót alapvetően nem teszi tönkre a dízel üzemanyag. Ha túl nagy a keverési arány, akkor nem megy vele a motor, illetve ha beindul, akkor nagyon füstöl, valamint kihagynak a hengerek – gondoljunk bele, hogy kopott motorok esetén milyen mennyiségű, a gázolajnál jóval sűrűbb kenőolajat is képes egy benzinmotor elégetni, igaz kékes füstképződés kíséretében. Ha a fentebb említett hibajelenségeket észleli a sofőr, akkor állítsa le a motort és juttassa szervízbe az autót, ahol lefejtik a nem odavaló üzemanyagot.
A félretankolt kocsival a szerviz első dolga az üzemanyagtank tartalmának a lefejtése. Van, hogy a modern autók „zegzugos” tankjaiból ez nem sikerül maradéktalanul, ezért sok esetben a tank kiszerelése is szükséges. A tank mellett az üzemanyagrendszert is megtisztítják az idegen üzemanyagtól. Rendszerint az üzemanyagszűrőt is cserélik, majd ellenőrzik az üzemanyagrendszer működését.
Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.

Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.
Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.

Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.

Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.
Mit tegyünk, ha benzin kerül a dízel autóba?
Egy-egy mellétankolási eset mindig előfordul az autótulajdonosok, vag a benzinkutas figyelmetlensége miatt. Nézzük meg mit okoz az idegen üzemanyag, és hogyan hárítható el a baj.

Mit tegyünk, ha benzin kerül a dízel autóba?
Egy-egy mellétankolási eset mindig előfordul az autótulajdonosok, vag a benzinkutas figyelmetlensége miatt. Nézzük meg mit okoz az idegen üzemanyag, és hogyan hárítható el a baj.
Filléres alkatrész veszélyes hibája
A féklámpa nagyon fontos feladatot lát el, hiszen jelzi a mögöttes forgalomnak, ha az autó lassításba kezd. Ha nem működik, vagy rosszul teszi azt, akkor komoly balesetveszélyt jelent az autózás közben.

Filléres alkatrész veszélyes hibája
A féklámpa nagyon fontos feladatot lát el, hiszen jelzi a mögöttes forgalomnak, ha az autó lassításba kezd. Ha nem működik, vagy rosszul teszi azt, akkor komoly balesetveszélyt jelent az autózás közben.
A karbantartott autó hibavalószínűsége nagyságrenddel csökken
Nem kell megvárni, hogy elromoljon egy autó. A tervezett karbantartások betartásával még egy öreg autó megbízhatósága is nagyságrenddel emelhető.

A karbantartott autó hibavalószínűsége nagyságrenddel csökken
Nem kell megvárni, hogy elromoljon egy autó. A tervezett karbantartások betartásával még egy öreg autó megbízhatósága is nagyságrenddel emelhető.
Hamarosan udvarolnak a szarvasok is
November közepéig az országutakon, különösen az erdős, ligetes szakaszokon számítani kell a szarvasok megjelenésére az úttesten.

Hamarosan udvarolnak a szarvasok is
November közepéig az országutakon, különösen az erdős, ligetes szakaszokon számítani kell a szarvasok megjelenésére az úttesten.
Mire figyeljünk a gépi autómosásnál?
A gépi autómosó a legegyszerűbb válasz az autó külső tisztántartására: sok helyen elérhető, gyors, és nem drága: még egy prémium program is feleannyiba kerül, mint egy alap kézimosatás. Persze lehetnek hátrányok is.

Mire figyeljünk a gépi autómosásnál?
A gépi autómosó a legegyszerűbb válasz az autó külső tisztántartására: sok helyen elérhető, gyors, és nem drága: még egy prémium program is feleannyiba kerül, mint egy alap kézimosatás. Persze lehetnek hátrányok is.