Évente ismétlődő közvéleménykutatás eredményei szerint a megkérdezett magyar autósok egyre inkább kívánatosnak tartják a rendkívül hatékony átlagsebességméréses ellenőrzési módszerek bevezetését. Hiszen a technika adott, az eszközök telepítve rendelkezésre állnak.
Már a megkérdezett magyar autósok 63 százaléka tartja bevezetendő jó megoldásnak az átlagsebességmérést a gyorshajtók megfékezésére. Tavaly az erről pozitívan nyilatkozók aránya a felmérésben résztvevők 56 százaléka volt. Velük ellentétben a felmérésben résztvevők 37 százaléka nem szeretne átlagsebesség-mérést, közülük például 14 százalékuk kifejezetten rossz ötletnek tartja. Az átlagsebesség-mérés azt jelenti, hogy egy-egy útszakaszon „eltöltött” idő alapján vizsgálják az autók sebességét.
A kutatásban rendszeres téma a gyorshajtás, amely a megkérdezettek 81 százaléka szerint napi probléma, mert úgy látják sok autós nem tartja be a sebességhatárokat. Saját közúti szabálykövető viselkedésükről a jogosítvánnyal rendelkezők 36 százaléka azt mondta, hogy betartja a sebességhatárokat, 54 százalékuk pedig bevallotta, hogy ritkán ugyan, de alkalmanként átlépik az adott útra vonatkozó megengedett legnagyobb sebességet. A válaszadók 10 százaléka valotta úgy, hogy gyakorta gyorsan hajt.
A K&H és a Free Association által végzett “biztos jövő felmérés”, amelyet tavaly novemberben végeztek 500 fő bevonásával további közlekedésbiztonsági kérdseket is feszegetett. A megkérdezettek mindössze 1 százaléka véli úgy, hogy az autósok betartják a sebességhatárokat, 18 százalékuk szerint pedig a forgalomban résztvevők túlnyomó része nem hajt gyorsabban a megengedettnél. A válaszadók 71 százaléka szerint azonban sokan nem tartják be a sebességkorlátozásokat, 10 százalékuk pedig azt mondta, hogy szinte senki nem figyel erre.
A K&H Biztosító szakértői szerint a személysérüléses balesetek, valamint a kisebb – emberi sérülést nem eredményező – karambolok jelentős része a gyorshajtás számlájára írható. A gyorshajtáson belül mindkét verzió gyakori: az abszolút gyorshajtás, vagyis az adott útszakaszra vonatkozó sebességhatár túllépése, valamint a relatív gyorshajtás, amikor a sofőr nem az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebességet választott.
Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.

Céges elektromosok
A pályázási határidő lejártának közeledtére több vállalkozás döntött az elektromos autó vásárlási támogatási lehetőség kihasználása mellett.
Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.

Fővárosi hétvégi terelések
Futóverseny miatt útlezárások lesznek vasárnap Budán.
Hamarosan lejár a határidő
290 ezren befizették a gépjárműadót, amelyet április 15-ig lehet rendezni.

Hamarosan lejár a határidő
290 ezren befizették a gépjárműadót, amelyet április 15-ig lehet rendezni.
Autópályán Boszniába
Júniusig elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is.

Autópályán Boszniába
Júniusig elkészül a Budapest és Eszék közötti utolsó autópályaszakasz is.
Gyakorivá váltak a vasúti ájáróban történő balesetek
A MÁV felhívta a figyelmet arra, hogy a múlt heti tiszaeszlári az ötödik halálos vasúti átjárós baleset az idén.

Gyakorivá váltak a vasúti ájáróban történő balesetek
A MÁV felhívta a figyelmet arra, hogy a múlt heti tiszaeszlári az ötödik halálos vasúti átjárós baleset az idén.
Nem csatoltak, rosszul jártak
A kisebbik baj, ha valaki nem csatolja be a biztonsági övét és ezért megbünteti a rendőr. A nagyobb baj, ha balesetet szenved, és megsérül miatta.

Nem csatoltak, rosszul jártak
A kisebbik baj, ha valaki nem csatolja be a biztonsági övét és ezért megbünteti a rendőr. A nagyobb baj, ha balesetet szenved, és megsérül miatta.
Hogyan ne rollerezz!
Ittas rollereseket tiltottak el minden jármű vezetésétől Zalaegerszegen.

Hogyan ne rollerezz!
Ittas rollereseket tiltottak el minden jármű vezetésétől Zalaegerszegen.
Közlekedésbiztonsági fejlesztés a Velencei tónál
Új, szélesebb gyalogos-kerékpáros híd épül Velence mellett az M7-es autópálya fölé.

Közlekedésbiztonsági fejlesztés a Velencei tónál
Új, szélesebb gyalogos-kerékpáros híd épül Velence mellett az M7-es autópálya fölé.