Szarul néz ki, de védi az életem! - szöveg csak az egyik provokatív elem a bringás fejvédők használatára buzdító német közlekedésbiztonsági kampány plakátjain. Ha valaki nem olvas angolul, az ágybahívó képre biztosan felfigyel. A bevállalós kampány díjesőt hozott a készítőinek.
A német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúra Minisztérium (BMVI) valamint a Német Közlekedésbiztonsági Tanács (DVR) közösen indított közlekedésbiztonsági kampányt, amelynek az üzenetét szokatlanul egyedien fogalmazták meg. Az idei szezonkezdettel startolt kerékpáros fejvédőt népszerüsítő kampány a „Looks like shit. But saves my life” szlogent hirdette. A cseppet sem szokványos, szöveg magyarul így hangzik: „Sz…rul néz ki. De védi az életem”. A szöveg már sejteti, hogy a kampánnyal a fiatalokat és a fiatal felnőtteket célozták meg.)
A szervezők a kampánnyal kívánták a kerékpárosokat a fejvédő sisak viselésére ösztönözni: sikerrel. A felmérések szerint a közlekedők java kedvezően fogadta a kampányt – a legtöbben „nagyon jó”, illetve „meglehetősen jó” értékelést adott -, míg az elmarasztaló válaszok aránya 30 százalék körüli volt. A kampány begyűjtötte a német PR-szakma díjait is. November 15-én Berlinben a PR Report Award eredményhirdetésén elnyerte „Az év kampánya” címet, és két további díjat is kapott, a „Politika, Társadalom, Nyilvános kommunikáció”, valamint a „Speciális kompetenciák, innovatív kommunikáció” kategóriákban. Az ötletet Frankfurtban is jutalmazták, az „Ezüst Effie” díjat a legnagyobb német kommunikációs ügynökség (GWA) ítélte oda a „Nyilvános kapcsolatok” kategóriában.
A nem mindennapi közlekedésbiztonsági kampány elindításának az oka volt, hogy Németországban a kerékpáros fejvédő viselési aránya a bringások körében alacsony (a védősisak használata nem kötelező). A BASt kutatóintézet felmérése szerint a 17-30 év közötti német kerékpárosoknak mindössze a 8 százaléka hordja rendszeresen a fejet, és így nem ritkán az életet is védő sisakot. Különösen a fiatal nők az elutasítóbbak, alapvetően hiúsági okból (nem áll jól rajtuk, tönkreteszi a frizurát). Ezt egy februárban végzett kutatás állapította meg, amely során a megkérdezett nők 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy bringázáskor soha nem visel fejvédőt (a felmérést 1016 fiatal kerékpáros bevonásával végezték el).
A fiatal kerékpárosok „érzékenyítése” érdekében a kampány meghirdetői a „Németország következő topmodellje” rendezvény szervezőihez és résztvevőihez fordultak. A 14 éves múltra visszatekintő TV műsor történetében először fordult elő, hogy a műsor preventív célokat is szolgált. Sztárfotósok közreműködésével készültek fényképek fiatal topmodellekről, kerékpáros fejvédővel a fejükön, és ezeket a képeket a kampány során széles körűen terjesztették, első sorban online és közösségi felületeken.
Háttér
Németországban a kerékpáros fejvédő használata nem kötelező, bár annak szükségszerűségére számos szakértő és közlekedésbiztonsági szervezet tett már javaslatot. A fejvédő használatát ugyanakkor minden kerékpárosnak javasolják. A németországi tapasztalatok azt mutatják, hogy kerékpározáskor a szülők gyermekeik biztonságára sokkal nagyobb figyelmet fordítanak, és ilyenkor jó példát mutatva gyakran saját maguk is sisakot csatolnak. A fiatalok és a fiatal felnőttek esetében azonban a sisak viselésének aránya rendkívül alacsony, ezért is tűnt időszerűnek az említett kampány megindítása.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.